אילו הייתי זקוק לעוד סיבה לשנוא את פורים, נתנו לי אותה מוישה גפני ויעקב ליצמן, מנהיגי מפלגת המשתמטים של אגודת ישראל - שבלי בושה, בלי משוא פנים ובטח בלי מורא ניצלו את ה"ירצייט" לתליית המן ומשפחתו - כדי לטייל ביחידות העילית של צה"ל. בטיול הזה, שנועד רק "להכעיס", משתתפים שני מנהיגים שממש בימים אלו עסוקים בחקיקה שתאפשר לעלוקות עם השטריימלים והקפוטות לחמוק משירות צבאי, משירות לאומי ומתרומה לחברה בכלל. וכמובן שהם ימשיכו להתעלק ולסחוט את הקופה הציבורית, ככל שתאפשר להם הגועליציה.



רק שלשום נחשפנו בחדשות 2 למציאות נוראה ואיומה, שבה חיילות בשירות סדיר ביחידה בדרום הארץ אינן יכולות לאכול בחדר האוכל בבסיס, ונאסר עליהן להשתמש בשירותים שמיועדים רק להן. איפה ההורים של החיילות האלה? מדוע אבותיהן אינם מסתערים על הבסיס, כובשים אותו מידי חבורת הכיפעל'ך, שהפכה למשמרות המהפכה האיראניים, ובחסות רבנים של מדמנות קדם־צבאיות והרבצ"ר אייל קרים, מתעללות בחיילות שכל חטאן הוא שהן מקפידות ליישם את חוק שירות הביטחון.



איפה גברת תמר זנדברג, דיירת באגם הדרעק, ששואפת להיות יו"ר מרצ? מדוע היא ושאר הדיירות שאינן חברות הרשימה המשותפת, אינן יוצאות להפגין מול הבסיס ומפקדיו? להפגין ביישובים ערביים חשוב יותר? היכן היוהל"ן (יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר בצה"ל)? איפה הרמטכ"ל, סגנו, אלוף פד"ם, ראש אכ"א ושאר חברי המטכ"ל? איך הם לא התניעו את רכבי השרד שלהם ויצאו לבסיס כדי למנוע את הביזיון הזה?



שתי בנותי כבר סיימו את שירותן הצבאי, אבל אילו הן היו חוות השפלה כזאת, הייתי כובש את הבסיס לבד - והלוואי שמישהו מהכיפעל'ך היה רק מנסה לעצור אותי. יש גבול להשתלטות של הכיפות על צבא ההגנה לישראל. מצד אחד משתמטים - נתון שאינו מונע מאריה־גאנעב־זכאי־צדיק־תמיד, לכהן כחבר הקיבינימט הביטחוני־מדיני. העבריין המורשע, האסיר לשעבר, שלוחם רק נגד שירות צבאי, הוא בין האנשים שצריכים לאשר מלחמה שתשלח אותנו, החילונים, להגן עליו ועל שכמותו. מאידך - הדתיים־לאומיים המביכים, שמתייחסים לנשים כאל חיות מחמד ואמצעי נדרש לרבייה, כי התויר'ה עוד לא מצאה תחליף הולם.



איפה הם כל החילונים מפקדי צה"ל בעבר, רבי־אלופים ואלופים, ונוסף לכך קצינים בכירים, שמאפשרים מציאות כזאת, שבה הכיפות מתעללים בחיילות? אין להם בנות? מדוע הם סותמים את הפה? אה, הבנתי, הם מחפשים ג'ובים של קריירה שנייה, אולי פוליטית. ולכן הם צריכים למכור את כבודן של בנותינו לכיפות. אפילו יאיר'קה החתיך שהיה לבלר ב"במחנה", אבל רודף אחר כבוד (לא לו) כמי שנלחם בעריצות של ממשלת פולין, אף ששום מדינאי בעולם לא רואה אותו ממטר רץ. הרי הנ"ל באופוזיציה, נטול כל השפעה על הנעשה כאן. אופס, סליחה, לחבר שלו ארנון מילצ'ן הוא דווקא ניסה לסייע בעבר בהטבות, לציבור הוא עשה רק נזק, למה לא ייקח את סנג'ריו שמינה כמשת"פים לאידיאולוגיה בגרוש של מפלגתו, כדי להפגין נגד העריצות של משמרות המהפכה שהשתלטו על צה"ל?



אין מה לדבר, דרושה מהפכה שתחזיר לחילונים את כבודם - והרי הם שמממנים את ההשתלטות הזאת - אבל שום גורם פוליטי אינו מייצג אותם.



נפתלי הגבר, ששבוי אצל הכיפעל'ך ומייצג אותם בכבוד באגם הדרעק, אומר שהכל מתחיל בחינוך. לשם שינוי אאמין לו, אף על פי שבדרך כלל אני מטיל ספק בכל מילה שהוא פולט. ככה אני, לא מאמין לפוליטיקאים, כי אין להם דם בגוף, ולא בושה בפרצוף. הם מוכנים לשלוח אותנו למות, רק כדי שהמושב המרופד בעור של במבי מתוק, יהיה צמוד לתחת שלהם.



****


לכן החלטתי על הקמת מכינה/מדמנה לצעירים וצעירות חילונים, שתכין אותם לחיים כבגירים בארץ הסרוחה הזאת, המזוהמת בהתבטאויות פוליטיות. כמו זו של יו"ר הגועליציה, דודי אמסלם, שאמר שפרשת המסרונים היא העבירה החמורה ביותר שבוצעה בישראל.



במדמנה שלנו נלמד מה שצריך. חשוב לציין בפני המעוניינים והמעוניינות, שגם אצלנו יהיה שירות צבאי מקוצר של כ־17 חודשים - אבל נספר לכל העולם, שהצבא נשען עלינו, בדיוק כמו הכיפעל'ך, כי לא מתווכחים עם סיפורי הצלחה. להלן רשימת הקורסים, הנוכחות היא כמובן חובה בכל שיעור.



# השתמטות: כידוע לכם ולכן, החניוקים פיתחו את ההשתמטות לתורה שבעל פה: תורתו־אומנותו. שירות נשים חרדיות, הס מלהזכיר. העוללים עם הקפוטות מגיעים ללשכת הגיוס, מדברים טיפל'ה יידיש, מסיטים את המגבעת כדי שלא לראות נשים והולכים הביתה. רובם רק רשומים בישיבות, אבל עושים לביתם. כן, הם אוהבים געלט. בקורס ירצו גם חוזרים בשאלה, שילמדו את תלמידינו הרכים איך מתנהגים בלשכה. מה אומרים, למי אומרים וכיו"ב.



לבנות תהיינה גם חוזרות בשאלה, שתלמדנה אותן השתמטות מהי, ואיך שכרה בצדה. נכון שצה"ל שוכר חוקרים פרטיים לצלם משתמטות כשרות כשהן עוטות רק חוטיני, אבל מצאנו פתרון גם לגזירה זו. מיד עם קבלת הפטור, תצאנה הבנות לשהייה של כמה חודשים בגואה שבהודו, כדי לסדר את הראש אחרי שהייה של 12 שנים בסטאלג של מערכת החינוך.



אנחנו משתפים פעולה עם חברה המארגנת מסיבות חוף וטבע, הצלחה מובטחת לנרשמות. גם הבנים יתחייבו ללמוד בבית חב"ד באתר הקדוש, כוילל כהלכתו. ועם חומרים משפרי תחושה, השיעורים גם קלים להאזנה. בנים זכרו: התלמידים שלנו יקבלו את אותן הקלות הנהוגות במדמנות הסדר, המשמעות היא שירות מקוצר, בערך מחצית מהתקופה הנדרשת בחוק.



# התעלקות: כידוע לכם, הורים ונערים/נערות, המצביעים של אריה־גענב־זכאי־צדיק־תמיד, מוישה גפני הקופאי של המדינה, ויעקב ליצמן שהוא סנג'רו של האדמו"ר מגור נהנים מקצבאות לימוד תורה. בימים אלה אנחנו עותרים לבג"ץ של איילת שקד, שיפסוק שגם תלמידי רפואה, הנדסה, מדעים מדויקים, מדעי המחשב וכו' יזכו לקצבאות זהות. חשוב לזכור יקירי, שהחילונים משלמים שכר לימוד, בעוד הטפילים/המשתמטים לומדים חינם אין כסף. אז למצטרפים למדמנה שלנו, יהיה רק יותר טוב.



# השלמת הכנסה: אז הנה בגרתם, ניסיתם את כל החומרים שבנמצא בהודו, או בדרום אמריקה ובאוסטרליה (ברור שלמדתם במקביל בחב"ד, אין שאלה כלל), ועכשיו אתם פוצחים בלימודים אקדמיים. אם למדינה יש כשני מיליארד שקל, להשקיע בחניוקים, יימצא סכום זהה להשקיע גם בכם. אנחנו מעוניינים שתתמקצעו בלימודי הרפואה, למשל, כדי שלא תהרגו לנו חולים; בלימודי הנדסה כדי שלא ייפלו כאן גשרים ויתמוטטו חניונים. אבל, וזה משמעותי, כמו אצל הכיפעל'ך, אתם חייבים לסיים את ההכשרה במדמנה שלנו, כדי לזכות באותן הקלות. מה לעשות? הפשע משתלם רק למי שמשלם.



# כשרות: אולי נושא חשוב, אבל בטח יקר. עלות הכשרות בישראל נעה בין 2.8 מיליארד שקל ל־4 מיליארד. אלפי משגיחים נוברים לכם בחסה, או בודקים תרנגולת חולה. יש רק בעיה קטנה: הווטרינרים טוענים כי 90% מהעופות כאן חולים. לכן, אנחנו במדמנה, גורסים שאין כשרות כלל, יש רק תשלום עליה בחאווה. השאיפה שלנו היא למנות גם משגיחים ומשגיחות (לא כשרים).



אתם הרי למדתם בסטאלג־של־בנט, שהדנ"א של החיה הוורודה זהה לזה של בני האדם. והרפואה המודרנית מצילה בידע הזה חיים. אז, אם זה מציל וגם טעים, זה בטח כשר לפי אמונתו של הרב אשר, שהוא פרופסור אמריטוס במדמנה שלנו. אבל הכי חשוב כאמור, זה לקחת ביס מהתקציב. על פרות שנשחטות בארגנטינה או מיובאות מאוסטרליה, איננו ממליצים. כדאי לדעת שעגל חלב אצל היידעל'ך, הוא עגל שמזונו כולל גם סיד שלוש פעמים ביום, כדי שעורו ובשרו יהיו בהירים. באחריות, רבותי, אין צורך לבדוק אותנו.



# רמאות, רמייה ושקר: קורס חשוב מאוד אצלנו במדמנה. לדיבר "לא תשקר", יש משמעויות ופרשנויות רבות. הכיפעל'ך, למשל, משקרים מתי שנוח להם. ואז הם צמים קצת (שש פעמים בשנה לא מעוברת), ואלוהים סולח להם. עובדה, הם כאן. אצלנו במדמנה מותר לשקר הפקר־הפקר פטרושקה - אבל אסור להיתפס. אם נתפסת, סולקת. מדוע? כי אנחנו מחנכים למיומנות גבוהה, כולל ואולי בעיקר באומנות השקר. בניסויים קליניים שערכנו אצלנו בכיתת הניסוי, הגיעו 96% מהנסיינים לציון 100. וזו כיתה של 20 תלמידים!



גם במשרד החינוך של בנט משקרים יפה, כשהם טוענים להפחתה במספר התלמידים בכיתות, שהיא מתחת ל־30. הפלא ופלא, בני הצדיק נדרש להתחיל כיתה א' עם 34 תלמידים, אולי יותר. כי בחינוך של בנט, כוללים הנתונים הממוצעים גם עוללים מהתנחלויות, ששם יש כיתות של עד 20 תלמידים. לא מאמינים? תבדקו. אבל לא לשכוח להעמיד פני מופתעים כשישקרו לכם.



# כלכלה שחורה: נו טוף, את הקורס הזה נלמד רק בשנה השנייה, כאשר תלמידינו כבר יוסמכו לשקרנים מדופלמים. הקורס יתקיים בתנאי שטח והתלמידים ייטמעו בק"ק בני ברק. לפי רישומי הלמ"ס, זו העיר הענייה בישראל. זה כמובן שקר, אבל כולם יודעים את זה. חלק מהצדיקים שם אוהבים לעבוד במזומן. גם החילונים אוהבים, אבל חוששים מעדי מדינה, המכה ה־11 ביהדות. אצלנו במקורות נאמר "למלשינים תהי תקווה". הרי אפילו הרב הקדוש פינטו שיקר כאשר נדרש לכך, ולראיה פס"ד של ניצב (בדימוס) מנשה ארביב.



# הלשנה: אומנות, שעוד נעסוק בה בהמשך (רמז: שנה ג'). בקורס נלמד איך משיגים עבודה ברבע משרה, אבל עובדים בעוד ארבע במזומן. נוסף לכך נלמד כמובן את אומנות הגמ"ח. לא רק קמחא־די־עניא וקמחא־די־פסחא, אלא גם התנהלות נכונה בהברחת כסף מזומן ושימוש בתחליפים שניתן להצניע בבגד, כגון יהלומים ואבני חן.



אצלנו יחול איסור חמור (כמו על עירוב), בשימוש בכרטיסי אשראי. השימוש בפלסטיק הוא אסון גדול, ואדם חילוני נאור לא ישתמש בו, מפחד גדול מרשויות המס הבולשות אחרי צדיקים. קורס מומלץ מאוד.



# אפליה מתקנת: כידוע, אצל הכיפות - הסרוגות והשחורות - לא נהוג עירוב בין בני עדות המזרח לעדות אשכנז. הם טוענים שככה אלוהים רצה, ומאחר שאין ראיות לכך, האפליה הזאת הפכה לדרך חיים אצלם. במדמנה שלנו אין חיה כזאת. אם הוריכם חושבים על "שידך" שעלול להשתבש כתוצאה מלימודים וחיים משותפים של הכל מכל, אל תבואו אלינו - תישארו ברשת החינוך החרדית, או בחינוך הממלכתי־דתי. אצלנו לא מחתנים בשידוך נערות עם נערים. למה? ככה.



# מורשת: סוגיה בעייתית מאוד. הכיפעל'ך המציאו כאן מורשת שמהללת את הלוחמים שלהם. כאילו העירוניים החילונים, בני הקיבוצים והמושבים, לא הקימו כאן מדינה בדמם. נכון שכיום כל חייל שמבצע את תפקידו מקבל צל"ש, אבל היו ימים אחרים, עם קודים שונים של אחווה ורעות, שלא כללה דת ולא תפילות המוניות, כמו במכה ובמדינה. משום מה הימין המאוס משכנע את בוחריו שהמדינה קמה במאי 77', אבל המציאות העובדתית שונה בתכלית.



אצלנו ילמדו הכל: גם על עמנואל מורנו הי"ד, וגם על מאיר הר־ציון, סופאפו, עובד לידז'נסקי, ד"ר מוריס אנקלביץ', אמיל בריג, יהודה קן־דרור, דוד שלום ולוחמים נוספים, שעל גבורתם תחת אש התבססה המורשת הקרבית של צה"ל, לפני השתלטות משמרות המהפכה. אם המורשת הזאת אינה מתאימה לכם, אל תבואו אלינו למדמנה.



# עדי מדינה ועסקאות טיעון: הקורס הזה מסיים את הכשרת התלמידים לפני הפיכתם לאזרחים ולאזרחיות מועילים לחברה. הרי אדם קרוב אצל עצמו, ולכן חל איסור חמור לאכול תיק בשביל שותף לפשע. ואם נדרש מהלך של הלשנה על חבר/ה, הרי זה מקובל לפי הכלל: ונשמרתם לנפשותיכם.



היה ותגיעו לחקירה (אנחנו נלמד אתכם לשתוק, עד להתייעצות עם הפינגווין שלכם, אל דאגה) אין ממה להיבהל. חכו שיציעו לכם להלשין, ותנו לפינגווין לעשות את שאר העבודה. הרי יודע עשיר נפש בהמתו, וחמור אבוס בעליו. הפינגווין מכיר את בני עמו, וישיג בשבילכם עסקה טובה ומוצלחת.



היה ובחרתם להתנהג כמו אופק בוכריס למשל, שהיה גיבור גדול כמו יואב בן־צרויה לפחות, תלכו על עסקת טיעון מקילה, תבקשו סליחה מקורבנות עבירה ותקוו לטוב. ישראל הרי רחמנים בני רחמנים, אז יהיה בסדר. רק מעבירות כלכליות הישמרו לכם. הריקבון החברתי מקל כאן עם עברייני מין (בתנאי שמבקשים סליחה, כמובן), בעלים מכים, שודדים, עברייני אלימות, מתעללים בקשישים ועוד. אבל אם נתפסת גונב הלך עליך. אז אל תגנבו, מה קרה, אי אפשר בלי? שוחד זה בסדר, אנחנו נלמד אתכם לקרוא לזה "מתנה בין חברים".



יש לנו בסגל הרבה מומחים בתחום, שיצאו בזול משוחד/מתנה/עזרה לחבר, וישמחו לחלוק איתכם את הידע שצברו. בשיעור הראשון הם יבקשו סליחה, אבל יעבור להם מהר. אנחנו פועלים להביא את אהוד אולמרט להרצות ביום הפתוח להורים ותלמידים. ביררנו אפשרות להביא גם אריה־גאנעב־זכאי־צדיק־תמיד, כדי לתת מאפיין תורני לשחיתות, אבל ייתכן שעד לפתיחת הלימודים הוא שוב יהיה אסיר־זכאי־צדיק־תמיד.



# שכר לימוד ומלגות: כן, זה נושא כאוב תמיד. עוד לא קבענו את שכר הלימוד, כי טרם הסתיים המו"מ עם משרד הביטחון. קשה אפעס לקחת ביס מהתקציב, שהרי יש כבר 52 מכינות/מדמנות, הזוכות לתקצוב נאה של כ־2 מיליון שקל החתיכה. ברור שתהיינה גם תרומות. פנינו לסוכנות היהודית, אבל עד שיתברר עניינו של דני דנון, הם סגרו את הברז לעת עתה.



גם קק"ל היא אופציה, אבל אחרי שדיירי אגם הדרעק סגרו שם דיל על חאווה, בסך מיליארד או שניים (תלוי את מי שואלים) ויחב"ל טרם פצחו בחקירה, אנחנו בבעיה. יש תמיד הכייסף הקואליציוני באגם הדרעק, אולי נשים עליו יד או שתיים. כאשר נדע כמה כסף נשדוד מהקופה הציבורית, נעדכן בסוגיית המלגות. הערה: בני קיבוצים לא יזכו למלגה, כי החבר'ה שם עושים די כסף מהרחבות ד', ז' וי"ז. אז נא להימנע מלהטריד אותנו.



נ.ב.


כיפוש: "נו, מאמי, סיימת לכתוב את השטויות שלך? כולם מחכים לך בסעודת פורים. איציק הכין לך את הטונה שאתה אוהב".


לא, כפרה, אני לא אגיע. לא בא לי לחגוג בכלל. מה יש לחגוג? המדינה מתנהלת כמו ארגון פשע, ואני אפילו לא מקבל פירור מהשלל, רק כי אני חילוני. אני עצוב.


כיפוש: "הבנתי. החלטת להתחפש למטומטם. מה אתה מקטר כל היום? מה רע לך? למה להיות אנטי כל היום? יאללה, תזדרז, אני מחכה לך".


בסדר, אבל ייקח לי זמן, תתחילו לאכול, אני אצטרף בהמשך.


כיפוש: "טוב. אני מחכה, אל תאכזב אותי. ביי".



נכנסתי למיטה לשנ"צ שקט ונעים. לא מבין את האישה, איך היא עדיין אופטימית לגבי. אני הרי רגיל לאכזב, אז למה לשנות דרך חיים?