מאיר פלבסקי, מהחוקרים הפרטיים החשובים והמוכרים ביותר בישראל במהלך 30 השנים האחרונות, נפטר אתמול בשעות הבוקר בגיל 75. לאחר שהקים בשנות ה-70 את משרד החקירות שלו א.מ.ן, הוא צירף אליו כשותף את איש סיירת מטכ"ל מרדכי רחמים, שהתפרסם לאחר שהפגין את גבורתו כשהיה מאבטח באל-על וסיכל ניסיון פיגוע במטוס בנמל התעופה קלוטן, בציריך, תוך שהוא יורה מאקדחו במחבלים.



בשיא פעילתו ייצג פלבסקי את הגופים המסחריים המובילים במשק, כולל בנקים, חברות ביטוח ומפעלי תעשיה. למרות הדימוי הלא כל כך מלבב של המקצוע שבו עסק פלבסקי, הוא היה ישר, הגון, מענטש אמיתי עם חוש הומור מקאברי, ציניות במינון הנכון ויצירתיות בניסוח של קופירייטר. תקינות פוליטית הייתה ממנו והלאה, וגם בעידן שלנו הוא לא היסס לפרסם בדיחות עם גוון סקסיסטי ועדתי.



לא מעט עיתונאים זכו ממנו לסיפורים בלעדיים שהסתמכו על תחקיריו, וגם יחידות חוקרות של המשטרה ביססו חקירות שהבשילו למשפטים פליליים והרשעות בבתי משפט על סמך עבודתו.



לזכותו יש לזקוף גם את העובדה שיצחק רבין חזר לזירה הפוליטית, לאחר שנות בדידות (תרתי משמע) בעקבות התפטרותו מראשות הממשלה ב-1977. למעשה, פלבסקי וכמה מחבריו שכנעו את רבין לשוב ולהתמודד על מנהיגות מפלגת העבודה, שהביאה אותו ב-1992 לראשות הממשלה.



כמו רבין, גם פלבסקי היה מעשן בשרשרת ועל אף שעבר כמה אירועים רפואיים, לא שעה לעצת הרופאים וחבריו והמשיך כהרגלו לעשן. בצעירותו היה מנהל קבוצת הכדורגל של הפועל רמת גן והפועל תל-אביב.



בשנים האחרונות, הוא הקים מועדון חברים והרצאות שהתכנס בפאב בתל-אביב שזכה לכינוי "הפרלמנט של פלבסקי". הופיעו בו מנהיגים פוליטיים כמו אהוד ברק, אבי גבאי, משה יעלון, בכירים במערכת הביטחון כמו ראש השב"כ כרמי גילון, עיתונאים ופרשנים בכירים. מאיר היה נשוי שלוש פעמים, והותיר אחריו חמישה ילדים. 



עשרים שנה לרצח - ראיון שערך יוסי מלמן עם מאיר פלבסקי לציון 20 שנה לרצח יצחק רבין