חוק הלאום. חוק הלאום מסעיר את הארץ, וגרוע מכך, מוצג עם טעויות מכוונות בעולם. לכאורה נורא: בישראל ייבנו ערים שרק יהודים יוכלו לגור בהן. זה לא נכון. הלוואי שהיו בונים ערים חדשות, בינתיים רק מגדילים את הפקקים בקיימות, אבל הדבר החשוב יותר הוא שבעיר ישראלית יכול לגור כל אחד, מהינדי ועד עובד כת השטן. כרגע מי שלא יכול לגור בדרום תל אביב, למשל, או בכפרים ערביים, זה יהודי. מצד שני, מותר לערבים, מוסלמים נוצרים ובדואים להקים יישוב רק לעצמם, ואפילו רבעים בלעדיים לשבט שלהם. 
 
בצד היהודי, קיבוצים למשל, שראויים לכל ההערכה על פועלם, לא מקבלים כל אדם, ובצדק. מועמד עבר תמיד דיון בוועדות קבלה והצבעה באסיפה הכללית. ראיתי בעיני, והרמתי אצבע בעצמי. יש דוגמאות אחרות ליישובים קטנים בעלי אופי הומוגני. הכל היה בסדר ויכול היה להמשיך בהרמוניה. החוק הגיע רק כיוון שניסו לקעקע בהתחכמויות מרושעות את הסדר ההגיוני הזה. זה החל במאבק בקרן הקיימת, במטרה שלא תקצה ליהודים את האדמה שהיא קנתה בתרומות יהודים זה דורות. 

לכן צריך לזכור ולהזכיר בחוק, שישראל היא מדינת העם היהודי. העם היהודי, לא הישראלים. הרי חוק הלאום מדיר גם את היהודים הישראלים, שבנו את המדינה, שהגנו ונהרגו עליה, כי בסופו של דבר - ישראל איננה שייכת להם בלבד, ישראל שייכת לכל יהודי בעולם. הוא צריך רק לחזור אליה מן הגלות, ותושבי ישראל יהיו חייבים להקריב, להצטמצם, לטרוח ואולי גם לוותר על מקומות עבודה ואינטרסים פרטיים כדי לתת לו מקום במולדתו. גם זה לא שוויוני במיוחד, אבל זוהי מהות ישראל. 


וואלה, חקירה. חקירות נתניהו נמשכות, והרבה פעמים המאזין לחומר שדולף מהן מוכה תימהון קל. הן מבוססות כרגע על הקלטות שביצע ניר חפץ, ולא שמעתי אנשים תוהים: איך זה שבמשרד ראש הממשלה יש מישהו שמקליט בסתר את כולם? ישראל נאבקת במלחמת סייבר, אבל בתוך הבית פנימה, במקום הכי סודי, מקליטים הכל. איפה אנשי הביטחון? מי עוד מקליט שם? איפה לא. זוהי הזוועה האמיתית שהתגלתה בכל החקירות האלה, ואף אחד לא מתרגש. 
 
השבוע התבשרנו שהחקירה היא סביב ההאשמה שאלוביץ’ תכנן לפרסם באתר “וואלה!” חומר עיתונאי שיגרום לבחירתו של נתניהו. סליחה, איך עיתון (אתר במקרה זה) יכול לגרום לבחירתו של נתניהו? ככל שאני רואה, התקשורת מזיעה כדי שייבחרו מועמדים אחרים, אבל הבוחר בקלפי לא עושה מה שטוחנים לו בראש ברוב התקשורת, ומפי התותחים והבמות הכי משמעותיים והכי עתירי תקציב שלה.

החקירה הזו תמוהה: הרי איש לא מאשים את אלוביץ’ שהוא התכוון להשתיל דרך העיתונאים שלו ידיעות שקר על מעשים חיוביים של ראש הממשלה. בישראל, אזכור עובדת אמת על מעשה חיובי של נתניהו נחשבת לפשע שמוגדר כ”מסייע לימין”. עיתונאי שפרסם זאת יתנצל שנים, אבל בכל זאת, הרעיון שפרסום ידיעה חדשותית עיתונאית על מעשה חיובי של ראש הממשלה הוא סיבה לחקירה משפטית ולמעצר היא בכל זאת קצת מוגזמת. מה גם שאני לא ראיתי את הידיעות החיוביות האלה על נתניהו. 

לגופה של האשמה עוד תמיהה: ואולי פרסום ידיעות חיוביות ומאמרים התומכים בנתניהו בכלל יגרמו לתגובה הפוכה והבוחרים יצביעו בשל כך למועמדים אחרים? מי יודע? מי יכול לדעת? הקלפי מפתיעה את העיתונות ואת ההטפות שלה פעם אחר פעם. 

מדד העוצמה. ישראל נמצאת במקום השמיני ברשימת המדינות העוצמתיות. אישית, לא אהיה רגוע עד שנהיה מקום ראשון בעוצמתנו בעולם. לא אירגע אלא אם כן אהיה מוקף במעגל של טנקים יהודיים, ואחריו עוד מעגל ועוד מעגל עד שהוא יכסה את כל העולם, אבל בינתיים מקום שמיני זה לא רע. 

במדד העוצמה, שקבע את מקומה הגבוה של ישראל, נלקחות בחשבון גם הבריתות שיש לכל מדינה, ואחת העוצמות של ישראל היא גם התמיכה של האוונגליסטים בנו. אנחנו כמובן לא יודעים לתמוך בחזרה בתומכים בנו, וזה עצוב. האוונגליסטים מצדם אוהבים אותנו וממשיכים לתמוך כל הזמן, לא רק בדיבורים, אלא גם במעשים שאתם לא שומעים עליהם. האם ידעתם, למשל, שבימים אלה השגרירות הנוצרית בירושלים, שהיא נציגות של כנסיות אוונגליות בישראל, מיהרה וקנתה בתרומות של נוצרים אוהבי ישראל מתקן נייד לכיבוי שריפות שעלותו 15 אלף דולר, והמתקן הזה נשלח לדרום הנשרף? מתקנים דומים מתנת האוונגליסטים האלה נמצאים בדרך. לא שמעתם. למה שתשמעו? רוצים שתהיו מודעים רק למדד החולשה.