בשנים האחרונות התרבו דרכי ההתקשרות, השוק הפך פרוץ, וכל אחד מרגיש חופשי לפצוח בשיחה עם האחר, בכל דרך שהוא רואה לנכון. לא עוד. החוזה הבא הוא הצעת חוק שתוי בא לכנסת הבאה, עם כינונה, כך שמצב שבו איזה משה מחולון יפתח בשיחה בוואטסאפ וירשום "דרור!! אני מת על אשתך ב'מחוברים', אפשר את המספר שלה?", יהיה כרוך בענישה הולמת.

מדרגות הפנייה - תחול חובה לפעול על פי מדרגות התקשורת הבאות, ואיסור מוחלט לדלג לרמה גבוהה יותר, כאיילה פוחזת. מייל: ענייני עבודה. סמס: ענייני עבודה, הצעות חדשות, בקשות רשמיות. וואטסאפ: רמת קרבה מקסימלית להתקשרות התכתבותית בין שני צדדים. שיחה טלפונית: קרי דיבור של ממש, תיעשה רק לאחר אישור של שני הצדדים שהם נכונים לשלב זה ביחסיהם (דיני פגישות בארבע עיניים, יובאו בנפרד).
 
איסור על וידוא קבלת הודעה, תוך ניצול ציני של פלטפורמה אחרת - אם טרם קיבלת תשובה על דוא"ל, לא תוכל לעבור לוואטסאפ בתואנה: "אני רק מוודא שקיבלת את המייל". משבחרת ערוץ תקשורת, עליך לדבוק בו עד יומך האחרון. לא נענית בוואטסאפ והעזת לדלג ולפנות דרך פייסבוק - קנס כספי. סוננת בכל דרך אפשרית ולכן התקשרת? מאסר בגואנטנמו. לא להתקשר!
 
איסור על פנייה ראשונית דרך וואטסאפ - אין שום זכות, לאף אדם, לפנות ישירות בוואטסאפ. וואטסאפ הוא ערוץ תקשורת סופר אישי, החושף פרטים שמנהלת בית הספר של בנך, למשל, אינה אמורה לדעת. כמו, שניראית לאחרונה ב-3:14 בלילה, ושתמונת הפרופיל שלך היא טופלס עם חברך החתיך מהחופשה האחרונה באילת. ענייני בית ספר, מזכירות, הנהלה, ועד מורים והורים, בנק ורשויות - אין ולא יהיו להם חיים מחוץ למייל.
 

פנייה במסנג'ר של פייסבוק - ניסיון שפל אך חוקי לפנייה לא רשמית דרך צינור אישי. כל עוד הפנייה היא ראשונית וחיננית, היא מותרת. אך אם מדובר בניסיון עקיפה עלוב של המדרגות שלעיל, זו תיחשב לפנייה בלתי חוקית בעליל, שדגל "חסום שיחה זו" מתנופף מעליה. 

מעבר לסקייפ - בקשה לעבור לסקייפ היא סליזית בעיקרה, אך אינה פסולה. להפך, אם יש עניין משני הצדדים לגשר על מחסום השיחה הרגילה באמצעות שיחת וידיאו, הדבר מותר, אך ורק אם הצדדים הבינו, בשיחה הרגילה, שיש להם עניין לצפות האחד בפרצופו של השני, והם יודעים שהם מגיעים למחוז חסר רחמים שממנו רק כיבוי האפליקציה יציל. כבר קרו מקרים, שלאחר התגלות הצד השני כייצור שעיר ושמן, השיחה נותקה בתואנות שווא כמו "בדיוק קיבלתי שיחה מהעבודה", "הבית שלי נכנס למנהרה, אין קליטה", "אני עסוק, דבר איתי מאוחר יותר, נניח בשנת 2500".
 
להתקשר - הכלל החשוב ביותר - לא להתקשר! ואין הבדל בין התקשרות מחסוי להתקשרות ממספר לא מזוהה, האחת משולה לרצח, והשנייה להריגה מתוך כוונה תחילה. ובוודאי שאין ליזום התקשרות עם אדם אחר ללא וידוא על ידי הודעה מקדימה בסמס, "אפשר להתקשר?". לטלפן כמו בשנים עברו ייחשב לפלישה חצופה לתחום הפרט, ושתיית זמנו היקר של האחר, באמצעות שיחה ריקה: הלו? כן, מי זה? מה שלומך, בסדר, התקשרתי כדי לדבר איתך לגבי פגישה שאנחנו מנסים לארגן כנראה מחר בשלוש, ורציתי לברר אם יהיה לך נוח - מיותר, מיותר, מיותר. סמס קצר: מחר, ב-3, נוח? פשוט לא להתקשר!
 
הערה:
פנייה על ידי הפתיח "אפשר להגיד לך משהו אישי" - תרגיל מלוכלך ומכוער לטנף עליך בפניך, בלי שתהיה לך יכולת להתנגד. מדובר בטוקבקיסט שבמקום לכתוב מה שיש לו במקומות אחרים, ולרכל עליך, כמקובל, מאחורי הגב, פונה אליך כדי להטיח העלבות אישיות, תחת מעטה שקרי של הסכמתך בלית ברירה "אבל שאלתי אם אפשר, ואמרת שכן...". אולם פנייה עם משפט כמו "התרשמתי מהסיפור שלך ב'מחוברים' ורציתי להגיד לך משהו" - אפשרית, רק אם באות אחריה מחמאות ופיזור חיבוקים ואמפתיה. אם מדובר בשאילת שאלות אישיות קשות או הבעת ביקורת לא נעימה, זה מייתר את הפנייה.