"חברים יקרים, להלן תגובה רשמית שהוצאתי בשם דף סטטוסים מצייצים. סטטוסים מצייצים הוא אחת הבמות המרכזיות ברשת ומשמש במה לציבור וכלי ביטוי לאזרח הקטן מול חברות ענק במאות מאבקים ערכיים וצרכניים. העמוד מתנהל כחמש שנים כשירות לגולשים ללא כל תשלום. בתקופה האחרונה פעלנו על מנת לייצר הכנסה מסוימת כדי להבטיח את המשך פעילותו... סטטוסים מצייצים מתחייב להקפיד מעתה על קוצו של יוד לפעול על פי הכללים המחייבים של פייסבוק. אנחנו קוראים לפייסבוק להחזיר את העמוד מהר ככל שניתן למען הציבור הישראלי לו שימשנו כפה בשנים האחרונות".



כך כתב אבי לן בדף הפייסבוק שלו, לאחר שהדף הפופולרי שהפעיל, "סטטוסים מצייצים", נחסם על ידי הנהלת פייסבוק בשל הפרת תנאי השימוש. "סטטוסים מצייצים" היה תופעה ברשת הישראלית. לן פרסם בו סטטוסים וציוצים פופולריים והפך את הדף לאחד הדפים הנצפים בפייסבוק הישראלי עם מעל 700 אלף לייקים, כלומר עוקבים. הפופולריות הגדולה של הדף, שכאמור יצר לן על ידי שיטוט בפייסבוק וחיפוש חומרים בעלי פוטנציאל פופולרי חזק, הפכה את "מצייצים" לבמה נחשקת לפרסום, ופרסום, כפי שלן ידע היטב - שווה כסף.



ואכן, לאחרונה התפרסם כי לן גבה כסף ממפרסמים על העלאת סטטוסים שלהם, בניגוד למדיניות פייסבוק שעליה הוא חתום כמו כל משתמשי הרשת האחרים. הפרסום גרר את הורדתו מהאוויר של הדף וההורדה גררה את "ההודעה לעיתונות" השחצנית, היומרנית והריקה שהובאה בראש הדברים. מילא הנפיחות שבתגובה רשמית של דף פייסבוק, נו מילא, כל אחד מגיב היום תגובה רשמית, כולם מדברים יחצנית. אבל התוכן, אוי התוכן. נדמה כי לן חשב בטעות שפייסבוק הוא רגולטור ישראלי, איזה פקיד מהרשות השנייה שהיה עם גיסתו בצבא או מכיר את דודתו מהשכונה ברמת השרון. "שירות לגולשים ללא תשלום"? ברור, זה דף פייסבוק. אסור לגבות עליו תשלום. דפי פייסבוק אמורים להיות חינמיים. הרי על זה הורידו אותו מהאוויר.



"פעלנו על מנת לייצר הכנסה מסוימת"? שאפו על הניסוח. לא הפרנו חוזה, מה פתאום, בסך הכל "ייצרנו הכנסה מסוימת". פייסבוק היא חברה מסחרית פרטית שמקום מושבה הוא קליפורניה, ארה"ב. היא לא שירות ממשלתי ישראלי ולא מוסדרת על ידי הרשות השנייה. מבזק חדשות ליזם הישראלי: בעולם הגדול עסקים מתנהלים על פי חוזים ומי שמפר את החוקים נענש מיד ובחומרה. אי אפשר לסגור עניינים בטלפון למישהו שמכיר מישהו ואי אפשר להציג את עצמך בגלגול עיניים כמגן הציבור ולקבל מאיזה פקיד ממשלתי מענק לעסקים נזקקים בפריפריה. אבי לן גילה זאת בדרך הכואבת.