ישראל נקלעה לסיבוב הסלמה כאשר אנו נמצאים רק בראשית האירועים. בלילה, יש להניח, יגיב צה"ל בעוצמה רבה, כנראה באמצעות חיל האוויר בלבנון. זאת לאחר שדובר צה"ל מסר כי ישראל רואה בחיזבאללה אחראי לשתי התקריות שהתרחשו בשעות הצהריים.



בתקרית אחת מהשתיים יש נפגעים, אך עדיין לא נמסרים פרטים לגביהם. בתקרית השנייה נורו פגזי מרגמה אל עבר מוצבים של צהל באזור החרמון ובהר דב.


צה"ל הגיב בירי בדרום לבנון אך כאמור זו התגובה המינורית, ובהמשך תבוא תגובה הרבה יותר מאסיבית. גם פינוי של המטיילים מהחרמון ומאתרי נופש אחרים בצפון מסמלים כי ישראל נערכת לסיבוב הסלמה מול החיזבאללה. גם חיזבאללה כבר הודיעו שהם מתכוננים למלחמה.



אפשר להניח כי החיזבאללה ימשיך להגיב על התגובות הישראליות, ורק התערבות בין לאומית ופנים לבנונית תצליח אולי למנוע את הגלישה המסוכנת למלחמה ארוכה. עדיין שני הצדדים אינם רוצים במלחמה, ומן הסתם יעשה כל מאמץ להימנע מכך, אך כפי שהדברים נראים עתה, ישראל והחיזבאללה נמצאים בדינמיקה של סחרור שיהיה קשה מאד לעצור אותו.



נזכיר כי ההסלמה החלה בסיכול הממוקד המיוחס לישראל בגולן, ובעקבותיו תגובת הנגד של החיזבאללה אתמול בשיגור רקטות לעבר החרמון. בכך החל להתפתח מעגל הקסמים של פעולה, תגובה, תגובה.