כששמעתי את תגובת הליכוד לדוח מבקר המדינה, לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. תחזיקו חזק: על פי בני הזוג נתניהו, אחד האשמים בבזבזנות המטורללת שנחשפת שם הוא אב הבית מני נפתלי. מתברר שלשני אלה אין גבול. הם מצאו את הבזבזן. זה מני, שכל מה שמעניין אותו בחיים זה לרדוף את שני האומללים הללו, ביבי ושרה. למה הוא לא לומד משהו ממושיק גלאמין? החצוף הזה, נפתלי, התעמר בקופת המדינה, ואחר-כך מאשימים את ראש הממשלה ורעייתו.



הממצאים העולים מדוח מבקר המדינה מאשרים ומאוששים את מה שתואר כאן במשך שנים. בשורה תחתונה, לפני שנדון בטוהר המידות, בחשד לפלילים ובהתעמרות קבועה בקופת המדינה, מדובר בבני זוג בעלי דפוסי התנהגות מחליאים. קמצנות חולנית, התעמרות בחלשים מהם, בזבזנות קיצונית כשמדובר בכספי ציבור, נסיון גרגרני להעמיס את הוצאותיהם הפרטיות והוצאות מעונותיהם על קופת המדינה, וכו'. אגב, כל זה לא חדש. המבקר עשה להם הנחת ענק, ממש מחיר מבצע, גם כי הוא עבר אודישן בבלפור טרם נכנס לתפקידו, וגם כי לא עמד בלחץ עורכי הדין והיחצ"נים.

הפיסקה החשובה ביותר בדו"ח מבקר המדינה היא דווקא זו שאינה עוסקת בנושאי הדו"ח. המבקר מתייחס לשתי פרשיות מטוייחות שטרם נחקרו - פרשת הבקבוקים הממוחזרים ופרשת רהיטי הגן. "הגיע אלי מידע חלקי בעניין הזה", כותב המבקר, "העברתי אותו ליועץ המשפטי לממשלה". היועץ מכחיש כי קיבל את החומר.

"החומרים הללו הועברו", כותב המבקר, "הואיל והם העלו חשש לכאורה לפגיעה בטוהר המידות, עד כדי חשש למעשה פלילי. כמו כן הועברו ליועץ המשפטי לממשלה חומרים הנוגעים לסוגיות נוספות, שאף הן אינן נכללות בדוח זה, אשר מידע לגביהן התקבל במשרד מבקר המדינה לאחר גיבוש הטיוטה של דוח זה, וכן חומרים הנוגעים לגורמים שאינם מבוקרים, על מנת שהוא יעמיק חקר בהן, ככל שימצא לנכון".


האם היועץ המשפטי לממשלה אכן יעמיק ויחקור? אם ירצה עזרה, אנחנו כאן. שתי הפרשות האמורות הן אפילו לא קצה של קרחון של פרשות דומות, עם קומבינות כספיות, עם הטלת הוצאות על קופת המדינה, עם שימוש באנשי קש ותמרונים פיננסיים, כדי ששום דבר, חס וחלילה, לא ייצא מכיסה של המשפחה המלכותית. לא ההוצאות של ה"שבעה" המפוארת לאביה של רעיית ראש הממשלה, לא המים בבריכה, אפילו היטל הבצורת שלהם בקיסריה בא מהכיס שלנו.