מלחמת גוג ומגוג. ראש הממשלה וחבורת הצעקנים שלו נגד מבקר המדינה.
 
שומו שמיים. המבקר העז לפרסם דוח על התנהלות מעון ראש ממשלה וביתו הפרטי בקיסריה. המבקר לא הסתפק בכך והוציא דוח נוסף, בנושא הדיור ותפקוד הממשלה. איזו חוצפה יש למבקר. בניגוד לעמדתה של מירי רגב, אות ומופת לדמות ציבורית, המבקר מעלה על דעתו להוציא דוח בנושא הדיור לפני הבחירות.
 
הרי רגב חרדה שמא הדוח יחמיא מאוד לראש הממשלה והליכוד. הנה דוגמה לאחת מהתבטאויותיה: ״לא יתכן שהמבקר משמש ככלי ניגוח פוליטי, יש גבול מה מותר ונכון לפרסם לפני בחירות. בעיית הדיור היא בעיה ארוכת שנים. דוח כזה נכון שיפורסם לאחר הרכבת הממשלה החדשה״.

הבנתם את זה? את המה מותר ומה אסור לפרסם לפני בחירות מירי רגב מלמדת את כולנו. ניכר בה הניסיון רב השנים כצנזורית ראשית וכדוברת צה״ל, אז היא קבעה מה מותר ומה אסור. החצוף הזה, מבקר המדינה, לא התייעץ עם מירי רגב מה לפרסם ומתי. לו היה הדבר תלוי בה, המבקר היה נשלח מיד לחינוך מחדש ברוח האידיאולוגיה הנכונה.
 
חבר נוסף בצוות התגובות של הליכוד, יריב לוין, האשים את המחנה הציוני בקשרים בלתי חוקיים עם ארגון V15 הפועל להחליף את 
השלטון, ונאלץ גם לאכול את הדגים המסריחים וגם לעזוב את העיר. בית המשפט העיף את הליכוד מכל המדרגות עד אשר הליכוד עצמו ביקש למשוך את העתירה המבזה.
 
לוין צוטט כמי שאמר את הדברים הבאים בקשר לדוח: ״החיפזון שאחז לפתע במשרד מבקר המדינה לפרסם דוחות בסמוך למועד הבחירות ללא כל הצדקה עניינית, הוא בבחינת שערורייה שלא הייתה כדוגמתה מאז קום המדינה. אסור שמשרד המבקר ינוצל באופן ציני ככלי מרכזי במערכה להפלת שלטון הליכוד״.
 
את הסטטוס של לוין שיתף ראש הממשלה בעצמו. הדגש הוא ״ללא כל הצדקה עניינית״. ברור, הרי לוין הוא אשר קובע מה ענייני ומה לא. גם העובדה שראש הממשלה שיתף את הסטטוס של לוין בדף הפייסבוק שלו מוכיחה עד כמה עצמאותו המחשבתית של לוין נרחבת.
 
כנראה שאין גבול לאמונתם של כמה ח״כים הסבורים שכולם מטומטמים. רגב ולוין אינם טועים לחלוטין, כי עובדה היא שלפי הסקרים, פרסום דוח המבקר על ההוצאות במעון ראש הממשלה וביתו הפרטי לא השפיע על רוב אזרחי ישראל. כי הרי הכל קונספירציה של השמאל.
 
ברור לכל למה נועדה המתקפה המתוזמנת של ראש הממשלה ושל הליכוד: להפחיד את מבקר המדינה, לרכך את הדוח שיוציא, לאלץ אותו להטיל את אשמה על מני נפתלי, אב הבית הידוע לשמצה. 
 
נפתלי הוא זה שהביא את מצב הדיור למשבר שלא היה כדוגמתו. יש הסבר מאוד משכנע מדוע נפתלי: כי בזמן שראש הממשלה היה עסוק בנושא הדיור, מני נפתלי מרד במשפחת המלוכה ובזבז כסף לריק עבור ארוחות גורמה, דבר שממש עצבן את ראש הממשלה, עד כדי כך שלא יכול היה להמשיך בעבודת הקודש שלו למען דיור בר השגה לצעירים.
 
כל אימת שראש הממשלה כמעט הצליח להעביר בממשלה תוכנית ברורה לטיפול בבעיית הדיור, הופ, מני נפתלי שוב חזר לסורו, ושוב נתניהו נאלץ להפסיק את הישיבה הגורלית. זו הסיבה האמיתית וכל הספקולציות האחרות לא יעזרו. מילה של ראש הממשלה זו מילה. בושה. • הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי