לאירוע הירי על אלי טביב אין שום קשר ישיר לכדורגל. ייתכן שהקשר הוא עקיף, באמצעות סוגיית המימון לרכישת הפועל ת"א ממוני הראל - עסקת הבמבי המפורסמת, שבה שילם טביב שישה מיליון שקל כדי לקנות את חלקו של מוני בהראל החזקות שניהלה את הפועל ת"א. זה הקשר היחיד (בשמו של המועדון) בין הרימון שהוצמד למכוניתו והירי אתמול.



גורמים במשטרת ישראל מתייחסים בביטול לטענתו של טביב, לפיה הוא אינו יודע מי רוצה לפגוע בו ומסית לכאורה את הציבור להאמין שאלו אוהדי הפועל ת״א. ״ייתכן שכשנעצור את היורים ואת מניחי הרימון נגלה שהם אוהדי הפועל. אבל הרימון והירי קשורים לחוב כספי של טביב, וגם הוא יודע את זה״, אמר אתמול קצין בכיר במשטרה.
 
אותו קצין הוסיף שבמשטרה יודעים בדיוק מהיכן הגיעו שישה מיליון השקלים שהופקדו בנאמנות בעסקת הבמבי, ולדבריו הכסף שגויס היה בריבית ידועה ומוסכמת, והיו עיכובים בהחזר הכסף. ״לספר לציבור סיפורים שלפיהם הוא אינו יודע מדוע מתנכלים לו ולאפיין את זה כאילו מדובר בסיפור של כדורגל, זה ספין שעלול לפגוע בחפים מפשע. טביב יודע שאנחנו יודעים״.
 

אותו קצין בכיר ממשיך ומסביר שאם היו רוצים לחסל את טביב, גם הרימון היה מתפוצץ, ולבטח לא היו מסתפקים המתנקשים בירי אקראי. ״הוא חייב כסף, לכן הוא שורד. מי ששלח את המתנקשים שלח לו מסר שהוא רוצה את הכסף בחזרה, ויודע שלטביב יש אפשרות לשלם. אם הנושים היו משוכנעים שאין לו,
הוא היה מת״.

המידע המדויק על החוב של טביב ידוע לגורמי מודיעין במשטרה כבר זמן רב. טביב אינו משתף פעולה עם החוקרים, אבל משתמש באירועים כדי לקשור אותם למשפט הפלילי שבו הורשע, והוא ממתין לגזר הדין.

האיומים שלפיהם הוא יעזוב את הכדורגל מתקבלים בחיוך במשטרה. הוא הרי לא יעזוב לפני שימכור את זכויותיו בבית״ר ירושלים ויגבה מחיים רמון חמישה מיליון שקל על זכויותיו בהפועל. לציבור הוא יכול לספר סיפורים.

במקביל, כל האירועים הפליליים הקשורים בטביב והמשפט הקרוב של ג׳קי בן זקן מאשדוד מעכירים את העננה סביב ההתאחדות לכדורגל ומינהלת הליגה, שחולמות (בהקיץ) על שיווק הליגות הבכירות לגופים עסקיים. איזה גוף עסקי רציני יחבור למיזם הכושל הזה, שנגוע בפלילים?
 
לכן מה שנותר כדי לגייס כסף הוא המגזר הציבורי, מכספי הטוטו. אבל גם הבנק של הספורט בישראל חייב להעמיק בשאלה אם הסכם השיווק עם הכדורגל, שמעורב עמוק מדי עם גורמים פליליים, הוא הצעד הנכון לעשות.

מתברר שהעסקונה והריקבון הפוליטי חזקים מהכל. רק שלא ברור עדיין איזו תועלת מפיקים יעקב שחר, מיץ' גולדהאר, איזי שרצקי ואלונה ברקת, משותפות במיזם לכאורה עסקי, שגם יורים בו וגם מצמידים מטעני חבלה כאזהרה לאחד השותפים. הסירחון, כרגיל, עלינו הציבור.