מחיאות הכפיים הנלהבות במושב הכנס של אייפאק היום (שני) שמורות זה כבר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שישא היום נאום בכנס.

מי שראויה למחיאות כפיים סוערות היא היועצת לענייני ביטחון של הנשיא אובמה, סוזן רייס, שצפויה גם היא לשאת דברים בכנס אייפאק היום. התגובות להופעה ולנאום שלה יוכיחו את רמת בגרותם הפוליטית של ראשי ופעילי השדולה הפרו-ישראלית.
  

סוזן רייס מופקדת על תחום היחסים האסטרטגיים והביטחוניים שבין ארצות הברית לישראל - התחום המרכזי והקריטי במאגר היחסים בין שתי המדינות. אין זה סוד שסוזן רייס איננה אוהדת גדולה של ממשלת הימין בישראל, וזאת לשון המעטה. גם כאשר כיהנה כשגרירת ארצות הברית באו"ם, לא הסתירה את יחסה המתנכר לממשלת הימין. רייס שומרת גם באופן מוקפד ומוצהר על מרחק בינה לבין שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, ונוטרת לו את אהדתו ותמיכתו במועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני.
עם זאת, סוזן רייס מקיימת יחסי עבודה מצויינים עם היועץ לעניני בטחון של ראש הממשלה יוסי כהן. בפגישה האחרונה שהתקיימה בין סוזן רייס ליוסי 
כהן לפני שבועיים בושינגטון שררה אווירה ידידותית ובאו לידי ביטוי ההבנה ושיתוף הפעולה המאפיינים את פגישות העבודה בין השניים. היחסים ההדוקים בין רייס לכהן הם היום הערוץ היחידי בין הבית הלבן ללשכת ראש הממשלה הפועל ללא הפרעה - הן כערוץ הידברות והן כערוץ שבו נידונים האינטרסים האסטרטגיים של ישראל.
סוזן רייס התבטאה באופן בוטה כאשר הגדירה את הופעתו של ראש הממשלה בקונגרס כ"הרסנית ליחסים בין שתי המדינות". רייס היא מהדמויות הקרובות ביותר לנשיא אובמה ונפגעה קשות ממה שראתה כעלבון כלפי הנשיא, כתוצאה מהיוזמה הרפובליקנית להזמנת נתניהו בלי ליידע מראש את הבית הלבן.
  
אבל עצם נוכחותה בכנס אייפאק היום, גוב אריות מבחינתה,היא ההוכחה הטובה שרייס תמשיך להתייחס באהדה ולטפל בהבנה בצרכים הביטחוניים.
של ישראל.