מתי יחתמו בלוזאן עם איראן על ״הסכם מסגרת״, ״מסמך הבנות״, או ״תקציר ביניים של ההבנות החלקיות?״ מחר? האם ההסכם יהיה נורא כמו שמנבא שטייניץ, היז מאסטר׳ס ווייס, ואוטוטו נתחיל בספירה לאחור? וחשוב מכל: מנהיגי ארצות הברית, רוסיה, סין, גרמניה, בריטניה וצרפת יהיו שם לקבוע את עתיד העולם - אבל איך זה שראש המעצמה השביעית, רה״מ-לשעתיד שלנו, לא הוזמן כלל למעמד? זה כאילו שהשש יחתמו על ניירות התבוסה מאחורי גבו של בנימין נתניהו, או להיפך: ישר בפרצופו.



כך מתעלמים מהמנהיג שהזהיר שנים על כל במה ובכל מיקרופון; שאיים, שידל ולא שכנע, שהציג לעולם מצב לאשורו עם תרשים מדעי, על במת האו״ם? כך עושים למדינאי שהקריב למען הצלתנו את קשריו האישיים עם נשיא ידידתנו ובת בריתנו? שבעט במשא ומתן עם הפלסטינים וצמצם יחסים בילטראליים רק כדי להתרכז במאבקו הצודק? שהתעלם ממצוקות האומה - הכלכלה, המחיה, הדיור, הרפואה, החינוך - כדי להתמסר ליעד המקודש הזה? כך מפחיתים מערכו של האסטרטג שבזבז לכאורה כתריסר מיליארדים על הכנת המכה הגדולה על הכורים האיראניים (האם הכוחות והציוד עדיין שמישים ליום פקודה, או שהכסף הלך?). זו ההערכה למי שכבש מחדש, בשנאה ושקרים, את לב חסידיו ואת כס השלטון בישראל? חוצפנים אנטישמים.
 
הביבי עשה את שלו, אבל הביבי לא הולך לשום מקום. כשיצא (על פי פרקטיקת ההפחדה הנבואית שלו) מהמקלט הגרעיני בהרי ירושלים, ידו ביד רעייתו, והאבק, העשן ודומיית המוות האפוקליפטית יתפוגגו כמו צדקתנו, מעל החורבות, ירעים בקולו המרשים על העולם ועל שרידינו (רק מנשקי הקמעות והמזוזות, משתטחי הקברים ותלמידי חכמים שתורתם אמנותם), ״אמרתי לכם!״
 

וכל השטייניצים, שישרדו גם הם במקלט, יהנהנו מאחוריו בתוכחה. הוא בוודאי יאמר זאת, גם אם לא ייחתם ההסכם ברגע האחרון - וגם אם ייחתם ויפתיע לטובה.
 
כי נגיד את האמת, מודה פרשננו לעניין פיצוח שרעפי המוח הימני (את המצע ואת חזון העתיד לא הצליח למצוא שם), בעיניו אובמה עדיין החוסיין שביקש פעם בקהיר מחילה מהאומה הערבית הגדולה. אחריו בא המבול, כלומר האביב הערבי, שהפך לחורף הסורי, העיראקי והתימני, ולגשמי דאע״ש ודם.

הרי אובמה ויועציו לא מבינים בטרור, במנטליות הערבית, באסלאם הקיצוני ובתהליך לשלום. וכשלא מבינים דבר ולא לומדים דבר, וכשמוציאים מההיתכנות איום אמריקאי כוחני, כדי ששוב לא ייהרגו חיילים אמריקאים כמו באפגניסטן ובעיראק, מסכנים בכך אותנו ואת כל העולם.
 
אז איך אובמה יכול לנהל משא ומתן בוטח ולא ותרני עם איראן, בלי לשתף את מדכא הטרור מספר 1? ואיך הוא וקרי מתעלמים מהמרכיב החתרני הפעיל של איראן במרידות ובמלחמות במזרח התיכון, בהמרצה למירוץ גרעיני, ומהשאיפות האימפריאליסטיות שלה, חובקות העולם?
 
ואיך, משיב פרשננו לעצמו, יכול היה נתניהו לבגוד, לעקוף ולזלזל במעמדו ובתוקפו של נשיא ארצות הברית, בלון החמצן והתח¬בושת האישית שלנו, עד שהפך שקוף לגמרי והביא על עצמו ביהירותו את כשלון מאבקו, תכלית חייו ואילוץ חיינו?
 
עכשיו אנחנו נשב בסבלנות, כאהוד אולמרט הממתין לעונשו, ונחכה להסכם עם האיראנים. שלא כראש הממשלה הקודם, יש לנו ברירת מחדל, שלומדת משגיאותיה ושתמיד תוכל לטוס שוב לוושינגטון ולחזור לכאן בקול רועם על ה״אמרתי לכם״ שלה - וינעל העולם.