שוב הקטע עם ההכנה המושלמת. אחרי השטות הזו במוצאי שבת, חזר עליה אלי גוטמן לקראת בלגיה הערב. אם זה היה מושלם, מה היה קורה אם זה היה רק טוב? היינו חוטפים חמישייה? האמירה הזו "מושלם" על כל הטיותיה - או כמו שהיא מוכרת בספורט העולמיPerfect-10 - מתאימה לציון 10 למתעמלת הרומנייה נדיה קומאנצ'י; לצולל האמריקאי גרג לוגאניס; לאצן יוסיין בולט; לשיאן העולם בקפיצה במוט, רנו לאבילאני; אין למושג הזה "מושלם" שום קשר מציאותי לספורט הישראלי. אנחנו, לפחות בכדורגל, מניחים את הדעת במקרה הטוב.

 

 

אבל אצלנו, יממה לפני המפגש מול בלגיה, אולי הנבחרת הטובה ביבשת, לא מניחים את הדעת, אלא גונבים דעת, משרתים אינטרסים של מאמן, שחקנים ובעצם מה לא? כי מתברר שאת המנגינה הזו של כישלונות במשך 45 שנה, אי אפשר להפסיק. אפשר רק להוסיף ליצירה הזו תווים.

 

הכדורגל הישראלי בכללותו, מפגר אחרי העולם בכלל ואירופה בפרט. אנחנו נחותים בכל פרמטר, בעיקר בנתונים הגופניים, כושר המשחק, רמה נפשית נמוכה ורמה רגשית כנ"ל. רק כשבוסניה או אוסטריה, מגיעות אלינו מפורקות, אנחנו מסוגלים להדהים אותן. נכון לעכשיו, זה לא הביא אותנו לכלום.

 

אנחנו לא מסוגלים להפנים שאם מתאמנים לאט, בלתי אפשרי לשחק מהר מול יריב אירופי ממוצע, שלא לומר נבחרת עלית; כשמנסים להלביש טכניקה וטקטיקה, על גוף חסר יכולות אתלטיות, המבנה קורס; כאשר מתאמנים ביסודות כדורגל – בגילאים צעירים – מבלי לפתח כישורי תנועה ויכולת אתלטית, בלתי אפשרי לבנות כדורגלן ברמות הגבוהות.

 

 

לא המצאתי את זה, אני גאון קטן מאוד, שרק יודע להעתיק ממעצמות ספורט שמצוינות אצלן היא שיטה. אבל אצלנו מתמחים רק בבולשיט וקשקושים. אין שיטתיות ומקצועיות, אז אין מקצוענות אמיתית. אז על מה בדיוק מבססים כאן רמת ציפיות? על מי? על מה?

 

קברו כאן 350 מיליון שקל, שרת הספורט המכהנת, לימור לבנת, וחבורת ה"כלומה ומאומה" שליכדה סביבה, שחסרים מושג מינימלי בניהול ספורט והיתכנות עתידית – על פרויקט פוליטי שנקרא "פרחי ספורט", במקום לבנות תכנית לאומית מקצועית ופשוטה ליישום, לפיתוח והטמעת הספורט מגילאי שבע ושמונה – באמצעות פיקוח של גורמים מקצועיים, גויים. כן רבותי, רק גויים, כי יהודים טובים בהייטק וקומבינות. 

 

אז לפני שתצאו מחר לטדי בירושלים, תשאירו את הציפיות בבית. אם נחלץ תיקו זה יהיה נס של פסח. זה לא יקדם אותנו באינץ', נמשיך לרמות את כל העולם ואשתו. ואם נפסיד, זה היה צפוי, אז אין על מי לכעוס, זולת השלטון המאוס שלנו.  בהצלחה לנחותים.