כתב מעריב יוסי מלמן, נפרד הערב (שישי) ברשת החברתית פייסבוק מהסמל התל אביבי הוותיק, בית הקפה "קפה תמר" שהודיע השבוע כי יסגור את שעריו באופן סופי בחודש יוני.

"יום עצמאות עצוב לבאי קפה "תמר". לאחר שפעל מאז 1947 ובשישים השנים האחרונות בניהולה האקסצנטרי של שרה שטרן בת ה-90 שצובעת את שערותיה בסגול כהה, ייסגר הקפה, כך הודיעה נכדתה ח״כ איילת ורבין-נחמיאס".

"זה בית הקפה הוותיק ביותר בישראל. עוד חתיכת היסטוריה תל אביבית נופלת קורבן לחמדנות הנדל״ן", כתב מלמן.  

עוד הוסיף מלמן: "הקפה היה משכנם של שחקנים, ציירים, עתונאים, סופרים, שופטים, אנשים קשיי יום, ועוברי אורח מזדמנים. האוכל לא היה מי יודע מה. הקפה שהוגש לא יזכה למחמאה איטלקית. הרהוט מתנדנד. ובכל זאת מאז שהייתי כתב מדיני בדבר ב-1984, זה היה ביתי השני. עצוב".

"קשה לנהל בית קפה בגיל 20 וקשה עוד יותר בגיל 90", כך הסבירה ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) את החלטתה של סבתה, שרה שטרן, לסגור את קפה "תמר", אותו ניהלה ב-60 השנים האחרונות.  "התחיל להיות לסבתא שלי מאוד קשה ואנו חייבים לדאוג לרווחתה", הוסיפה הנכדה.

בית הקפה המיתולוגי ברחוב שיינקין בתל אביב ייסגר בחודש יוני, לאחר 74 שנים. לפני שבועיים חגגה שטרן את יום הולדתה ה-90 וממשיכה לפקוד מידי יום את המקום שהפך למפעל חייה.

שרה שטרן ובעלה המנוח, אברהם, החלו להפעיל את בית הקפה משנת 56' ומאז הוא הפך ל"מוסד" בתל אביב לדורותיה.

ישיבות מערכת העיתון "דבר", שפעל עד לסגירתו ברחוב שיינקין 45, התקיימו בקפה תמר. העיצוב הייחודי של בית הקפה, במרכזו גזע עץ, הפך למוקד מפגשים של אנשי תרבות, רוח, עתונאים ופוליטיקאים וכל המי ומי.