כבר 67 שנים קיימת טענה כזאת שיש לנו עצמאות. שאנחנו כבר יודעים ללכת לבד, להחליט החלטות לבד, להגדיר את עצמנו ואת רצונותינו, לשאוף, להגיע, למלוך. אבל הטענה הזאת לא באמת מבוססת על המציאות בשטח. היא יותר, מה שמכנים באנגלית wishful thinking, או בניו אייג׳ית: מחשבה מייצרת מציאות.
כי יש לנו פזילה מובנית, אקוטית וכרונית. אנחנו פוזלים החוצה, לאומות העולם, לראות בדיעבד אבל בדרך כלל לנסות לצפות מראש מה יגידו על הפעולות שלנו או על ההחלטות שלנו. חלק מההחלטות שלנו, מרמת הקמת המפעל בתוך או מעבר לקו הירוק ועד להפגזות בצוק איתן, נקבעות על פי שיקולים זרים. זרים מאוד. כאלה שלא דוברים עברית, לא מבינים אותה ולא רוצים להבין אותה.
השלטון הזר בפלשתינה־א״י לא התחיל היום. האדמה הזאת עברה ידיים מהר יותר מחבילה עוברת ביום הולדת 5.

ממלוכים וצלבנים, עותמאנים ובריטים, כנענים ופלישתים. בנקודה זו או אחרת בהיסטוריה כולם קראו לפינה הזאת ״בית״.
 
אבל לפני 67 שנה השלטון הזר אמור היה להסתיים, ואנחנו היינו אמורים לחגוג את כינון מלכות ישראל שוב. הבעיה היא שאחרי אלפיים שנות גלות, הממד הגלותי הוטבע בנו כל כך עמוק, שאף על פי שיש לנו המנון ודגל, והורה ושפה, וכנסת ומשטרה וצבא, עדיין אנחנו לא חושבים עצמונית.
 
אין ואקום בעולם. תשאלו כל פיזיקאי מתחיל, והוא יגיד לכם שבמקום שבו יש ריק הוא יתמלא מיד. במקום שאין רצון למשול, ממשלות אחרות ינסו לחמוס את הכוח שבמשילות. כך עושות ממשלות זרות בישראל, והטענה שלי היא לא כלפיהן, כי אלו חוקי הג׳ונגל, אלא כלפינו, שמתירים למצב זה להתממש.
 
• • •
 
כשאקדמאים ישראלים הולכים לנאום בעולם ולהוציא את דיבת ישראל רעה; כשמטוסים של שלום עכשיו נשלחים לשמיים לאסוף מידע על בנייה בהתנחלויות, ואז מלשינים לאמריקאים; כשיוזמות לחרם על מוצרי ההתנחלויות מתחילות כאן, בבית; כשיש כאלה שמנסים בכוח להכניס לארץ מבקשי עבודה מאפריקה, ולקרוא להם מבקשי מקלט; וכשאנשי רוח יגידו כל מה שהעולם מצפה מהם, רק בשביל לקבל פרס נובל - זה מכרסם בעצמאות שלנו, בריבונות שלנו.
 
כשעמותות שממומנות על ידי ממשלות זרות פועלות בישראל כבשלהן, זה אומר שממשלות זרות מתערבות בנעשה כאן. למה? כי זה חוקי. למה? כי כל חוק שניסה למנוע את זה טורפד על ידי חברי כנסת מהשמאל. למה? כי הם יודעים שזה יפגע גם בפעולותיהם ובתזרים המזומנים של עמותות השמאל. למה? כי הם רוצים את זה, הם רוצים שממשלות שמאל יתערבו וימעיטו בכוחה של הריבונות הישראלית. למה? כי הם גלותיים. הם לא יכולים לשאת את המחשבה שאנחנו חזקים, וכשנלחמים