סגנית שרת החוץ, וונדי שרמן, לא הפתיעה, לא חידשה דבר ולא הביעה עמדה אמריקאית בלתי מקובלת כאשר הצהירה בכנס יהודי כי אם ממשלה חדשה בישראל תמשיך להתכחש לרעיון של שתי מדינות לשני עמים, ארה"ב תתקשה להגן על ישראל בפורומים בינלאומים כולל מועצת הביטחון.
        
בפגישה שקיים לא מזמן נשיא ארה"ב, ברק אובמה, עם קבוצה של מנהיגים וראשי ארגונים יהודים בבית הלבן, התבטא באופן דומה בתשובה לשאלה שנשאל על ידי אחד מהמנהיגים היהודיים.

הצהרתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערב הבחירות בישראל כי הוא נסוג מתמיכתו ברעיון שתי המדינות לשני העמים, עוררה בזמנו זעם ותסכול בבית הלבן. דבריו של נתניהו התפרשו כהסתלקות רשמית מרעיון העומד בבסיסו של כל הסדר וכל הסכם שיידון במו"מ בין ישראל לפלסטינים.
         
גם נסיונו של ראש הממשלה להסביר את הצהרתו ולרכך את המשמעות הקשה שניתנה לה בית הלבן, לא שיכנע ולא הרגיע את החוג הפנימי של יועצי ועוזרי הנשיא אובמה.
         
דבריה של וונדי שרמן הם ביטוי לחששות ולתחושות של חוסר אמון שעדיין רווחים בבית הלבן, לגבי עמדתו של ראש הממשלה בסוגיית פתרון שתי המדינו לשני העמים.  
מנהיג יהודי מרכזי ומוערך שנוכח בפגישה בבית הלבן בהשתתפות הנשיא אובמה, אמר בשיחה עמו כי להערכתו אין לצפות לשינוי משמעותי בדפוסי ההצבעה של ארה"ב במועצת הביטחון בנושאים הנוגעים לסכסוך.    
    
גם גורמים דיפלומטיים בניו יורק גורסים כי ארה"ב תמשיך להגן על ישראל בזירת האו"ם. לדברי הגורמים, ארה"ב פועלת מאחורי הקלעים במטרה להשעות כל נסיון ולעכב כל ניסיון להעלות לדיון במועצת הבטחון יוזמה או הצעת החלטה בנוגע לתהליך.
האמריקאים טוענים כי יש להמתין עד להקמת ממשלה חדשה בישראל ולהיווכח מה יהיה תוכן קווי היסוד שלה בנוגע לעתיד המו"מ עם הפלסטינים. גם אחרי שתקום ממשלה חדשה, יעדיפו האמריקאים לשמוע מפיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את דעתו לגבי הפתרון של שתי מדינות.
במועצת הביטחון "מתגלגלות" שלוש טיוטות של הצעות בנוגע לסכסוך. הצעה פלסטינית-ערבית הקוראת להקמת מדינה פלסטינית, הצעה צרפתית הכוללת מתווה לנושאים ולפרמטרים שיידונו במו"מ והצעה שניו זילנד הפיצה בשבוע שעבר, הקוראת לחידוש המו"מ.
בינתיים דבקה ארה"ב במדיניותה הישנה שלא לערב את מועצת הביטחון במאמצים הדיפלומטיים להשגת פתרון מדיני לסכסוך. ארה"ב מתעקשת לשמור על בלעדיות בפעילות התיווך שלה בין ישראל לפלסטינים.