לא צריך להיות פוליטולוג מומחה או פסיכולוג התנהגותי כדי לדעת שבנימין נתניהו היה מוכן למכור את כל העקרונות למען עתידו. דהירתו אל כיסא ראש הממשלה הייתה מסחררת, ממש אובססיבית, לכן עקרונות, ערכים ודמוקרטיה מעולם לא היוו עבורו מחסום לתאוותו השלטונית.
כך הגענו לכינונה של הממשלה החדשה - ממשלה ימנית קיצונית, ממשלה שמרבית מרכיביה חרדים ודתיים, ממשלה ששרת המשפטים שלה ידועה בדעותיה הפנטיות כלפי בג״ץ, ומנגד פטרונה הפוליטי, בנט, שר החינוך. אין בלקסיקון ביטוי מכובד כדי לכנות את המעשה האווילי שנתניהו עשה.
משה כחלון היה יכול להפוך מראש מפלגה בינונית למנהיג אמיתי לו היה מטיל וטו על כל מה שחתם נתניהו עם המפלגות האחרות. אין לי כוונה לבוא בטענות לשום מפלגה שנתניהו חתם עמה על הסכם קואליציוני.

בפוליטיקה הכללים שונים מכל משחק אחר. מותר לכל סיעה לדרוש הכל, מתפקידים ועד העברת כספים למגזר זה או אחר. הרי החרדים עשו בית ספר לנתניהו.
הם הצליחו לסחוט ממנו כל דבר שרצו, כי ידעו שהוא מוכן לתת.
מראש הממשלה אף אחד לא ציפה לגדולות ונצורות. כן מצופה מהמבקשים לפעול לטובת כלל האזרחים להראות גדלות נפש, אכפתיות ויושרה.
כחלון כשל בכך כישלון חמור. איך ייתכן ששר אוצר המדבר על כלכלה שוויונית מסוגל לתת יד, בשתיקתו, להעברת מיליארדים, ובמקביל להקשות את היד על מעמד הביניים ולסחוט ממנו עוד ועוד? האם מיליארדים אלה לא היו יכולים לסייע במה ששר האוצר רואה כמטרתו העיקרית - טיפול בנושא הדיור וביוקר המחיה? גם כחלון איבד את זה בדרך לממשלה הצינית הזו.
מעולם לא הסכמתי עם דעותיו המדיניות והצבאיות של אביגדור ליברמן. הוא פוליטיקאי המסכן את הדמוקרטיה הישראלית. עם זאת, דבריו על נתניהו במסיבת העיתונאים שבה הודיע על פרישתו היו כדברי אלוהים חיים.
נתניהו הפיל את ממשלתו הקודמת בגלל בעיית משילות, כביכול. ממשלה הנתמכת על ידי 61 ח״כים תורמת למשילות? הרי ברור שכל שני ח״כים מסוגלים להפיל את הממשלה או לדרוש כל דבר תחת איום בפרישה.
נתניהו מסר את גורלה המדיני של ישראל בידי הבית היהודי. ראש הממשלה לא באמת רוצה להגיע להסדר עם העולם הערבי או עם הפלסטינים. כל שנותר לו הוא לעשות קולות של פעילות מדינית. עתה, כאשר הבית היהודי היא שמכתיבה את הדרך, ברור לאן צועדים.
אין צורך לחזור על סוגיית יחסיה של ישראל עם ארצות הברית ואירופה. כעת יצטרך נתניהו להסביר מדוע הוא שבוי בידי בנט. הוא יאמר כי בגלל שיטת הבחירות ואי יכולת משילות אין לו כל ברירה. הבעיה היא שמי שהביא עלינו את כל הקלקולים הללו הוא נתניהו עצמו.
מי שהתפאר בתואר של נושא ונותן קשוח מול כל העולם נתגלה במו״מ עם הסיעות השונות כבלתי כשיר לנהל מו״מ אפילו על שק תפוחי אדמה. הוא מכר הכל בעבור נזיד עדשים בשל הרצון האובססיבי שלו להיות ראש ממשלה.
נחזור לכחלון. בידו האפשרות לגאול את ישראל מן הממשלה הרעה הזו ולהחזיר את המנדט לעם. האם יעשה את המתבקש?