לא מזמן ראיתי סרטון מדהים: לקחו חבורת נשים צעירות אמריקאיות לצד ילדות אמריקאיות, ושאלו אותן שאלה אחת פשוטה: ״מה זה אומר לרוץ כמו ילדה?״.
הנשים הצעירות עשו תנועות טיפשיות ונראו לרגע כמו דמויות מהמחזמר ״חתולים״, שנעו בין התקף אפילפסיה לשכרות. הילדות הקטנות, לעומת זאת, נראו כמו יוסיין בולט בריצת ה־100 מטר שלו באולימפיאדה האחרונה. עכשיו תכפילו את המשוואה הזאת בחזקת כל מוחות ההייטק של מדינת ישראל.
מה עוד לא נאמר על הסטארט־אפ ניישן: שהישראלים ממציאים, יזמים, חכמים, גאונים, הפרוטוקולים של זקני ציון בהתגלמותם היורמית. טענו שאנחנו מתוזמרים, שאנחנו מתוחכמים. שכחו רק להגיד שאנחנו גברים.

אם אליס מילר פרצה את הדרך להשתתפות נשים בקורס טיס בחיל האוויר, בהייטק זה עדיין לא כל כך פשוט. לא שישנם מבחני קבלה לעולם היזמות הטכנולוגית או לניהול החברות הללו. ובכל זאת, איזו בחורה שאפתנית תחלום להיות אלגוריתמיקאית בממר״ם או ביחידה המובחרת 8200. איזו אישה ישראלית, חלוצה, מייבשת ביצות ויזמית-על, תרצה לוותר בשביל זה על לימודי המשפטים, הכלכלה, על קריירה קרבית, או מסלול בטוח בפרקליטות הצבאית, בטח בדובר צה״ל או בתחנת הרדיו הצבאית.
עולם ההייטק חסום בפני נשים לא בגלל אפליה כזו או אחרת, אלא בגלל מחסום מנטלי. אני למדתי בבית ספר רגיל, עם חברות רגילות ועשיתי שירות צבאי ״רגיל״. הייתי ספורטאית, כמעט אולימפית, לריצת משוכות וקיבלתי מלגת ספורט לברנדייס. למדתי כלכלה ולבסוף התקבלתי ל״ליהמן בראדרס״ המפורסמים. חזרתי ארצה ו״נתקלתי״ בהייטק. לא מתכנון, רק מגורל כנראה.
כיום ClicksMob היא אחת השחקניות המרכזיות ביותר בעולם הפרסום במובייל, ומרוויחה כמו חברות ישראליות גדולות בהרבה. אם לא הרבה יותר. אנחנו מגייסים עשרות עובדים ומפרנסים מאות אנשים. 77% מעובדי החברה הן בעצם עובדות. לא מאסטרטגיה כלשהי, אבל זה בהחלט ניכר. אנו צומחים בטור ליניארי ולא בכדי.
השבוע החליטה ממשלת ישראל - שכל קשר בינה ובין פריחת ההייטק הוא מקרי בהחלט - למנות את גילה גמליאל לתפקיד השרה לשוויון מגדרי. אני בטוחה שהיא תהיה מצוינת בתפקידה ותסב גאווה רבה לנשים צעירות שרוצות להצליח בחלק הזה של המזרח התיכון המסובך.
אבל אני מבקשת מכולכן לזכור שטובה ככל שתהיה השרה לשוויון מגדרי, מפליא שבמדינת ישראל של שנת 2015 יש עדיין צורך בתפקיד כזה. זה פשוט לא היא כמו שאומרים, זה גם לא הם. זה אנחנו. 
הכותבת היא מנכ׳׳לית חברת ClicksMob