בוקר טוב, הנה התוכנית המיוחדת לסיכום השבוע והפעם שבוע ראשון לעבודתה של הממשלה החדשה - היישר ממגרש המכוניות המשומשות. המחיר מופרז, הטמבון דפוק, צריכת דלק איומה, הצמיגים שחוקים ורק הכיסאות ידידי - המושבים מעור צבי חדש בוהק שמתחבר מצוין עם הישבנים הרעבים של הנוסעים הישנים והחדשים. חמישה ימים ראשונים לנסיעה מקרטעת, חמישה ימים בחמש דקות. 



ביום ראשון דפקה שלי יחימוביץ סופית את הסיכוי של הרצוג להיות משהו. יחימוביץ הודיעה לכולנו שהממשלה החדשה טובה יותר מקודמתה, כלומר ממשלת חרדים ובנט טובה יותר מממשלת לפיד מינוס חרדים ובכך הכשירה את השרץ הג'לטיני הזה וכמו אמרה "למה צריך להתאמץ באופוזיציה", או בלשונה המדויקת "עם אדם מוכשר כמו ליצמן ואיתו חיים כץ ואחרים, אני בהחלט רואה את עצמי מצביעה בעד הרפורמות שלהם". היא נעצה את הסכין בגבו של הרצוג, סובבה, ווידאה הריגה קינחה את הלהב המדמם בשולי הז'קט שלה ובזה תמה המערכה הראשונה - האקדח שעל הקיר כבר ירה.


 


ביום שני נכנס הגנרל יואב גלנט לתפקידו החדש במשרד השיכון וכבר בדלת התבלבל. זה לא מפתיע, כי גלנט רגיל להתבלבל בעניינים של בתים ואדמות - הוא התמחה בזה בבית שלו במושב והבלבול נכנס איתו לשערי משרדו.





קודם כל הידד לגנרל, צריך לדאוג לחיילים! דירה לכל חייל! שיהיה להם לאן לחזור צריך לדאוג גם לאחרים אבל לחיילים במיוחד. תראה גלנט, בתור אבא של חייל אני אומר לך - לפני שאתה דואג לבן שלי יש לי בשבילך כמה קבוצות אחרות שצריכות דירות יותר מחיילים.

יש לי ברחוב לפחות שני נערים פגועי מוח, הם מאד רוצים לשרת בצבא אך הם לא יכולים בגלל המוגבלות שלהם. אז איפה לפי תורת גלנט הם יגורו? חייל משוחרר יכול לעבוד ולקחת משכנתא - אבל החבר'ה האלה לא יעבדו ולכן ימשיכו לגור אצל ההורים או במוסד. ומה דעתך, גלנט, על אימהות חד הוריות שנזנחו על ידי הבעלים שלהן שלא משלמים מזונות? המדינה כמובן לא עוזרת להן וכל כספן הולך לשכר דירה במקום לחינוך לילדים. להן לא מגיע בית, נכון? כי הן בנות 40 ולא יכולות לשרת בצבא?

ושמעת על קשישים גלנט? שאולי יש להם דירה? או משהו דמוי דירה במחסן פרוץ לרוח ולגשם הם לא צריכים דירה נכון? אולי תיתן לחיילים הנכדים שלהם דיור והם יזמינו את הקשישים? בקיצור למה לקשקש שטויות רגע לפני שהפכת לשר? אולי תלמד קצת תתעניין ולא תדפוק על השולחן ותנבח פקודות סרק? אוי הגנרלים האלה.
 
ביום שלישי נפתרה התעלומה אודות ההתעלפות של רות דויד בהארכת מעצרה - הפתרון די משעשע. מקורביה אמרו שהיא גמורה, המשטרה אמרה שהיא מביימת התעלפות ומתוך החקירה מדבריה של המתעלפת עצמה עולה שבכלל יש סיבה אחרת. סיבה שרק בגללה צריך למחוק את כל האישומים נגד הגברת ולשלוח אותה הביתה עם צלש וזה הציטוט: "מה שהעיק עליי מאוד זה ששיקרתי, ולא סיפרתי את האמת בחקירה, וזה הטריף אותי, וזו הסיבה שפשוט קרסתי."

האין זה נוגע ללב? הפרקליטה הבכירה שיקרה ולאחר מכן נתקפה ברגשות אשם קשים עד כי אלה גרמו לה לאבד את כוחותיה והיא קרסה לתוך האמבולנס. האין זה אומר שלפנינו אישה חסודה שהאמת נר לרגליה ומששיקרה כנראה לראשונה בחייה גופה לא עמד בחוויה והתמוטט? דמעות זלגו מעיניי כשקראתי את הדברים האלה ועוד רגע חשתי לחנות הפרחים הסמוכה לשלוח זר פרחים ריחני לאישה הנפלאה הזאת.

יום רביעי: היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין מזועזע ונדהם. איך אתם יודעים? כי הוא אמר את זה כשהתייחס לפרשת אותה רות דויד מיום שלישי. ויינשטיין מזועזע ונדהם מזה שאישה מהברנז'ה שלו נאשמת בחבילה מגעילה של אישומים, כאילו זו הפעם הראשונה שזה קורה. אז ויינשטיין מזועזע מזה שפרקליטת מחוז כנראה מושחתת, אבל לא שמעתם מילה אחת לא של זעזוע ולא תדהמה ואפילו לא פליאה קלה על כך שתחת ויינשטיין כיועץ מכהן בממשלת ישראל פושע מורשע גנב ומקבל שוחד משבש הליכי משפט ותוקע מקלות בגלגלי הצדק כמו אותו אריה דרעי. זה את ויינשטיין ממש לא מפתיע. מעניין למה.
 
והבוקר- הבוקר הוא אחד הבקרים שאני מרגיש שאני מתבייש להיות יהודי וישראלי. מתבייש ונכלם ורוצה לכסות את ראשי בשמיכה ולא לצאת מהמיטה. וזה קורה אחרי שאני רואה את תמונות הממשלה המשופצת, כפי שהיא מופיעה בעיתוני ואתרי החרדים. חלקכם וודאי נחשף כבר לתמונות המגונות האלה, שבהן, בדרך יצירתית מאד נבנתה ממשלה שכולה גברים. כמו למשל בעיתון המתקדם יום ליום, העיתון של ש"ס שבפינצטה עקר את השרות והותיר את הגברים בלבד עם הנשיא. האתר "חדרי חרדים" מצא דרך גאונית יותר – פני הנשים פוקסלו ובין הגברים עומדות שלוש דמויות מרוטשות פנים לבלי הכר.

נכון שזו לא הפעם הראשונה שזה קורה, אך האם בגלל שזו מסורת צריך להפנים את זה? בעיקר שפטרוני העיתונים והאתרים כן משרתים בממשלה ובכנסת ובכך נותנים הכשר מלא לאפליה המטורפת הזו של נשים, שאגב בשום מקום בתורה או בהלכה אין כל ציווי להסתיר נשים נבחרות. פרסמו את התמונה בעולם הנאור - שמשרד התיירות ישתמש בזה כדי למשוך לארץ המטורללת הזו תיירים שיבואו לכאן במקום לספארי באפריקה, שם לפחות לא מטשטשים את פניהן של הלביאות.