הרפורמות של שר האוצר משה כחלון הושלמו כמעט לגמרי ועומדות לצאת לדרך. הימים הקרובים, כך מעריכים במשרד האוצר, יהיו הימים של כחלון. ראשונה תוצג הרפורמה בתחום הבנקאות, אחריה יגיע תורה של הרפורמה בתחום הנדל׳׳ן ומחירי הדיור. מסדרה ארוכה של דיונים, מפגשים ושיחות שניהל כחלון בשבועות האחרונים, מתקבלת התמונה הבאה:

רפורמת הבנקים
כחלון מתואם עם נגידת בנק ישראל קרנית פלוג ולא מן הנמנע שהיא תביע תמיכה פומבית בתוכניתו. הבנקים ייאלצו, ככל הנראה, להיפרד מחברות האשראי. בנוסף, מתכוון כחלון לפתוח את שוק האשראי לשחקנים נוספים, ביניהם הגופים המוסדיים.

לצורך הזה מתכוון שר האוצר להנהיג בישראל רפורמה בתחום "היסטוריית האשראי", באופן שבו לכל אזרח תהיה היסטוריית אשראי מפורטת ונגישה לגופים המוסדיים, אם האזרח (או העסק) ירצה לקבל מהם אשראי. בדרך זו יוקטנו במידה משמעותית הסיכונים בהענקת אשראי על ידי הגופים המוסדיים, שאין להם אינפורמציה על מוסר התשלומים או המצב הפיננסי של חברות, בתי עסק ואזרחים במשק.
מטרתו של כחלון היא להגדיל מאוד את היצע האשראי במשק, להגדיל את כמות הכסף שתוזרם למערכת, מה שיביא לעידוד הצמיחה ושיפור מצבם הכלכלי של האזרחים. פתיחת שוק האשראי לתחרות והפרדתו מהבנקים תביא גם, על פי כחלון, להוזלת האשראי במידה משמעותית והפיכתו לנגיש יותר לגופים ואזרחים, מה שיגדיל את הפעילות העסקית ואת נפחה.
רפורמת הנדל׳׳ן
כחלון יציג בימים הקרובים את תוכניתו לראש הממשלה נתניהו, ואחר כך יביא אותה לאישור בפני קבינט הדיור. משיחות שקיים לאחרונה, מצטיירים הפרטים הבאים: כחלון יפתח את שוק פועלי הבניין הזרים והוא מתכוון ליזום הזרמה של 10־20 אלף פועלים סינים לישראל, לתקופה מוגבלת. ככל הידוע, שוחח כחלון עם ראש הממשלה נתניהו על הנושא וקיבל את הסכמתו.
בנוסף, יוגדל מאוד היצע הקרקעות על ידי רשות מקרקעי ישראל ותיפסק הספסרות במחירי הקרקעות מטעם המדינה. כל הקרקעות ישווקו על פי "מחיר למשתכן". לא יהיו יותר מכרזים בין הקבלנים שהביאו לעלייה אינסופיות במחירי הקרקע. כחלון יוותר במודע על ההכנסות (המוערכות בכ־4 מיליארד שקל בשנה) מהתחום, והוא עושה זאת במודע.

לדבריו, ההכנסות מקרקעות מועברות בכל מקרה לכיסוי החוב הלאומי, ולא מופנות לתקציב המדינה. לישראל חוב לאומי של מאות מיליוני דולרים ואין משמעות לסכומים הללו, בהשוואה לחשיבות שמייחס כחלון לפתרון בעיית הנדל"ן בישראל, שאותה הוא מגדיר ״בעיה לאומית אסטרטגית קשה".

בהגדלה דרמטית של מספר פועלי הבניין הזמניים ושל כמות הקרקעות, מזרים כחלון, על פי תפיסתו, את כל אמצעי הייצור הנדרשים לצורך הגדלה מהירה של היצע הדירות והורדת המחירים. בנוסף, הוא מתכוון לנקוט צעדים נוספים על מנת להגדיל את מצאי הדירות בישראל: הוא מתכוון לאסור על ״שימוש חורג״ באזורי מגורים: משרדים, מרפאות וכו' הממוקמים היום בבתי מגורים, ייאלצו לעבור לבנייני משרדים ייעודיים בשכונות שאינן שכונות מגורים. 
 
אלפי דירות ייכנסו באופן זה למאגר הדירות הקיימות למגורים. ״דירות רפאים״ ימוסו, יינתן היתר לבנייני משרדים להפוך לבתי דירות ויוטל מס רכישה (לא גבוה) על דירה שנייה להשקעה.
 
כחלון משוכנע שהצעדים הללו יגדילו משמעותית ובתקופה קצרה את היצע הדירות ויורידו את המחיר. הוא נחוש, הוא לא חושש מקבלת החלטות אמיצות והוא יודע שלא תהיה לו הזדמנות שנייה.