ביום ראשון הקימה הממשלה החדשה של בנימין נתניהו ועדה חדשה לענייני רגולציה. "אנחנו מבריחים עסקים, מבריחים יזמים, יוצרים כאן אווירה ומציאות של רגולציית יתר, של רגולטור הנכנס בתוך רגולטור שנכנס בעוד רגולטור ועוד", אמר נתניהו, העומד בראש מערכת חלוקת הג'ובים, התפקידים והמצאות המשרדים  של העת החדשה.



רק סיים נתניהו להעניק את "מודיעין 144 " לשר התחבורה ישראל כץ (ייאמר: שר התחבורה עצמו נשמע מתלוצץ במסדרונות הכנסת על היותו "שר ה־ 144"), את המו"מ המדיני הלא־קיים ואת התיק האיראני לחלקיקי פקידים ומנהלים ממשלתיים, והנה הוא יושב בכיסא שממנו ביצע את החלוקה והרחיב את הרגולציה, ומלין על עודף רגולציה.
 
לפני כמה שבועות, בעת המו"מ להרכבת הממשלה, פנה הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, למזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, במכתב שזכה לפרסום פומבי, וקבל בפניו: ריבוי משרדים ממשלתיים בישראל פוגע ביעילות,  מכיוון שזה "מוביל להגברת הפעילות הרגולטיבית". יש קו ישיר בין כמות משרדי הממשלה ועודף הרגולציה, טען לוי והביא כדוגמה את האיחוד האירופי שבו יש רק 14 משרדי ממשלה.
 

ובכן, מה יהיה ייעודה של ועדת השרים החדשה לרגולציה, וכיצד אותה ועדת שרים תפחית את הרגולציה? ישבו בוועדה השרים הנכבדים – בהם משה כחלון, איילת שקד, נפתלי בנט, אריה דרעי, משה יעלון ונתניהו בראשם – ויגרדו בפדחתם. מה כדאי שיהיה הצעד הראשון להפחתת הרגולציה במדינת שלטון הפקידים הישראלית? צמצום מספר משרדי הממשלה. הו! ההברקה. אללי! הרעיון. כיצד לא חשבו על זה קודם?
 
למה משול הדבר? נתניהו פועל כראש מחלקת כבאות, הרץ אל השריפה ושופך שמן לתוך המדורה. מיד אחר כך הוא חוזר לספר, שפכתי את הנוזל כדי לכבות את האש. אך הוא לא מכבה, הוא מלבה. לפחות הוא היה הראשון לזהות. ואם זה לא מספיק, גם שר האוצר שופך אש למדורת הרגולציה. כבאי המשנה, האוחז בצינור השמן, הקים ועדת רפורמות בכנסת שבראשה יעמוד ח"כ אליכהן ("כולנו"). שם אמור להתקיים המסלול המהיר, עוקף החקיקה, קו הייצור התעשייתי לרפורמות מהירות בתחום יוקר המחיה, הבנקאות ומשבר הדיור.
 
"העסק בוער וצריך להציל את הבית", אומרים אנשיו בשיחות רקע, הלקוחות מתוך עולם הדימויים הרלוונטי. אך על כל דבר חקיקה, שאמור להתנהל על פי סדרי המנהל בוועדת הכלכלה או בוועדת הכספים או בוועדת הפנים, תהיה מעכשיו מלחמת אש. לאן יועבר הדיון בשינוי החוק? ועדה תחליף ועדה, והפירומנים יספרו שהם בסך הכל ניסו לכבות את האש.