בתקופה שקדמה לבריחה מגוש קטיף הסבירו לנו אדריכלי ״ההתנתקות״, שכשניסוג מחבל עזה עד למטר האחרון, לא תהיה יותר לפלסטינים כל סיבה להמשיך בטרור. אבל - איימו אז רמון, לבני ושרון - אם לאחר שניסוג יירה קסאם אחד לשטחנו, תהיה לנו כל הלגיטימציה להפציץ את עזה במטוסים ובתותחים, וכל העולם ימחא לנו כפיים.
בינתיים חלפו הימים, עקרנו את כל היישובים, והתברר שלא רק שהמצב החמיר ונתנו רוח גבית לטרור, אלא שגם כשיורים על תל אביב הקדושה, חלק גדול מהעולם שוב מאשים דווקא אותנו. גם כשאנחנו מפקירים את האזרחים שצמודים לגדר ושולחים את החיילים להילחם בחזה חשוף, כפי שאף אומה בעולם לא הייתה עושה, גם אז אנחנו נותרים פושעי המלחמה.
האמת היא, כפי שקבעה משלחת הגנרלים שפרסמה את הדוח החשוב בסוף השבוע, שישראל פעלה בצוק איתן ״אף מעל ומעבר לסטנדרטים של שמירה על דיני המלחמה״. עד כדי כך, שחלק מההרוגים והפצועים שלנו נפגעו בגלל רגישות יתר לביקורת מבחוץ וחשש מדוחות ארסיים מבפנים.

כך למשל, ההרוגים של גולני בשג׳עיה. אין צבא בעולם שהיה נכנס לשטח בנוי כזה עם נגמ״שים אומללי מיגון, בלי ששדה המערכה רוכך ארטילרית מבעוד מועד. גם כשהיו נכנסים, אף צבא לא היה מדלג את חייליו מחלון למרפסת באש מינימלית, כדי שלא להפריע למנוחת השכנים.

אף צבא לא היה שולח את חייליו למבוך רווי מלכודות של האויב תוך ויתור על עקרונות היסוד של המלחמה, כמו ההפתעה והתחבולה. הכל כדי שלא לפגוע, חלילה, בכמה אזרחים או בכמה לוחמים שמתחפשים לחפים מפשע, שאולי יתבלבלו ולא יבינו שיורים פה. לצערנו, גם אין עוד צבא שנתון כך תחת אימת הפוליטיקאים והמשפטנים, המצויים בעצמם תחת ביעותי דוחות של האו״ם וארגוני הקרן החדשה לישראל.
לכן, המסקנות של הוועדה שפעלה בראשות רמטכ״ל צבא גרמניה לשעבר, הן כמו כוסית מים צוננים בלב שממה יוקדת. הדוח מוכיח שאולי עדיין נותר סיכוי למצוא אנשים שפויים בעולם, כאלו שיודעים להבדיל באמת בין הטובים לרעים. מי שמבינים כי מדינת ישראל היא קורבן לשיאי סטנדרט כפול ואבסורדי בעולם רווי טבח ודיכוי. כשמסביבה יהום הדאע״ש.
הדוח הוא גם הוכחה לכך שהגיע הזמן ליזום ולתקוף חזרה, שהרי ברור שעיתוי דוח הגנרלים, כמו גם עצם ההכנה שלו, אינם מקריים. מישהו חשב, יזם וביצע, כדי להקדים תרופה למכת הצביעות המכונה דוח שאבאס. ואכן, מהאפיזודה הראשונית הזו של דוח אוהד צריך להמשיך, ליזום ולתקוף חזרה. להתקיל את המחרימים, את המשמיצים ואת המרעילים מבחוץ ומבפנים. לחשוף באופן אקטיבי ואסרטיבי את הרשע, את האיוולת ואת החוצפה.