חבר הכנסת אלי אלאלוף מכולנו יצא אתמול בזעם מאולם המליאה. זה קרה במהלך נאומו של סגן שר הפנים, ח״כ ירון מזוז מהליכוד, נאום שהפך לסערת צעקות וגידופים במליאה בין חברי הכנסת הערבים לשאר העולם. אלאלוף, חתן פרס ישראל, לשעבר יו״ר קרן רש״י, אדם שעשה כמה דברים בחייו (התלהמות אינה אחד מהם), לא יכול היה לשאת עוד את המתרחש והלך.

בעקבותיו דלקו מזכירת סיעת כולנו וכמה עוזרים נוספים. הם ניסו להחזיר אותו. הצבעה על ״חוק האזרחות״ הייתה צפויה מיד אחר כך והקול של אלאלוף היה דרוש לקואליציה. אבל אלאלוף התעקש. הוא שמע את ההתלהמות של מזוז מול חברי הכנסת הערבים, ופשוט נמלט מהמליאה. ״בשביל מה אתם מבזים אותנו״, הוא שאל מישהי מהליכוד שניסתה לעכב בעדו, ״אני לא מבין את זה, איך מיניתם סגן שר כזה שמבזה אותנו, בשביל מה הוא מדבר בסגנון כזה, הוא לא מכבד אותנו, זה רק יוצר שנאה״.
״הוא בסך הכל אמר שמי שעוסק בטרור לא צריך לקבל אזרחות כאן״, ניסתה מישהי מהסובבות את אלאלוף להגיד, אבל הוא לא השתכנע. ״נכון, אבל הדרך שבה הוא מדבר, הסגנון, זה מייצר שנאה, זה מלבה יצרים, זה לא טוב לנו, זה לא מכבד אותנו״. אלאלוף עמד בדיבורו, ויצא. הוא לא הצביע עם הקואליציה, שבה הוא חבר, בהצבעה שהתקיימה אחר כך.

השבוע דיווחתי כאן על הצרות בכולנו. כללתי את אלאלוף ברשימה, למרות שלא מדובר בטראבלמייקר מקצועי. בניגוד למהומת מייקל אורן ולפוטנציאל החתרנות של יואב גלנט, אלאלוף לא דורש דברים לעצמו ואין לו שאיפות גדולה מיוחדות. הוא בן למעלה מ־70, הוא בא לקדנציה אחת, כי האמין שיוכל לתרום. ההימור כרגע הוא, שאם
לא יקרה משהו דרמטי בזמן הקרוב, יכול להיות שאלאלוף לא יסיים את הקדנציה. בתוך המהומה של אתמול מישהו גם שמע אותו שואל ״אם אתם רוצים מכתב התפטרות, תקבלו מכתב התפטרות״.
הרמתי אתמול טלפון לאלאלוף, שאישר בהגינותו את הסיפור. ״זה כאב, כאב, כאב לי מאוד לשמוע את הדברים״, אמר. ״זה לא היה תרבותי, זה לא היה ממלכתי, אנחנו חיים כאן ביחד וצריכים ללמוד לחיות ביחד. אני בקושי שלושה חודשים בכנסת ואני מסתדר מצוין עם הח״כים הערבים. יש חילוקי דעות, יש פערים, אבל ההתנהגות הזו מיותרת״. אלאלוף מכחיש שבכוונתו לפרוש.
אלאלוף, כנראה, לא בנוי לפוליטיקה. הוא לא מבין שהייתה שם אתמול בכנסת קנוניה מתוחכמת מבית מדרשו של נתניהו. מזוז עשה את שלו, ואחר כך עלה ביבי, שלא גינה את דבריו סגן שר הפנים שלו, אבל הלך לח״כים הערבים על הבטן הרכה: הצביעות שלהם בכל הקשור לגינוי ישראל. אגב, בנקודה הזו נתניהו צודק לגמרי.

אלא שהנקודה הזו אינה רלוונטית לדיון על זכותם של הערבים לאזרחות ישראלית. מיד אחר כך הייתה אמורה להיות ההצבעה על ״חוק האזרחות״ ונתניהו קיווה שההצבעה הזו תחבר חלק מהמחנה הציוני לרשימה המשותפת הערבית. כן, בסופו של דבר ביבי מנסה לקשור לצווארו של יצחק הרצוג את חנין זועבי.
זה הסיפור כולו.

הוא התחיל עם זה בקמפיין הבחירות וממשיך את זה עכשיו. יו״ר סיעת המחנה הציוני, ח״כ מרב מיכאלי, הגיבה מהר ונכון וקראה לכל הסיעה להחרים את ההצבעה. במקור ניתן חופש הצבעה בסוגיה הזו לחברי המחנה הציוני, אבל לנוכח מה שקרה אתמול במליאה, עדיף היה פשוט לצאת ממנה. כך עשה גם ח״כ אחד אמיץ מהקואליציה, אלי אלאלוף שמו.