אריה דרעי מציג לאחרונה בפני אזרחי ישראל את יכולות התמרון הפוליטיות המפורסמות שלו, שזכורות עוד משנות ה־90. לפי שעה, הקלפים משחקים לטובתו והוא מצליח לבסס את מעמדו כנציג החדש־ישן של ״השקופים״. הדיווחים על הזעם של בנימין נתניהו כלפיו בעקבות חוסר שיתוף הפעולה שלו בכל הקשור למתווה הגז רק מעלים את קרנו בבחינת ״אמור לי מי זועם עליך, ואומר לך אם אתה משרת את העם או את הטייקונים״.



״אריה הבין מהרגע הראשון שהוא לא יכול להיות עלה התאנה שיכסה את ערוות הממשלה, ושאם יעשה זאת הוא ימצא עצמו לבד בחזית כשכל האחריות מגולגלת כלפיו״, הסביר השבוע מקורב לשר הכלכלה, ״במבחן החברתי החשוב



הראשון שנקרה לפתחו, הוכיח דרעי שהמנהיגות שלו לגיטימית ושכל מי שרץ בצדקנות לבג״ץ כדי למנוע ממנו להיבחר צריך להתנצל בפניו״.



העמידה העיקשת של דרעי מול ראש הממשלה מנעה את העברת מתווה הגז בחשאי. ״מה שקורה עכשיו הוא שיש תהליך של שימוע ציבורי, חשוב מאין כמוהו, שיוביל בסופו של דבר להסכמה על דרך האמצע, שהיא לטובת הציבור״, הוסיף המקורב, ״אריה הפך לתקווה היחידה של כלל הגורמים החברתיים ויצא עם מהלך מבריק ומפתיע״.



במערכת הפוליטית התחדדה ההבנה כי למרות הניסיון להציג אידיליה בקרב חברי הממשלה שזה עתה קמה, נראה כי ראש הממשלה ושר הכלכלה צריכים עוד לעבוד על האמון ושיתוף הפעולה. בתקופה שקדמה לבחירות הגיע המתח בין השניים לשיא כשדרעי הודיע שיתמוך בנתניהו בתנאי שיהיה ״ביבי בגין ולא ביבי לפיד״.



במקביל ידעו הלשונות הרעות בסביבת דרעי לספר על התגייסות שקטה של מקורבי נתניהו למען הצלחת מפלגת יחד בראשות אלי ישי. שמועות שהוכחשו נמרצות על ידי אנשי יחד, אך הוסיפו לרחף בחלל.



[email protected]