המחבלים היהודים ששרפו למוות תינוק וגרמו לכוויות אנושות לאחיו ולהוריו אינם שונים מתלייני האינקוויזיציה או מדאע״ש. קו ישיר מחבר בין מה שהתרחש בספרד הקתולית במאות ה־15 וה־16 למה שקורה במחוזות ״המדינה האסלאמית״ בסוריה ובעיראק ולטרוריסטים היהודים בגדה המערבית. כולם מונעים מאותה אמונה דתית יוקדת ומופרעת, מאותו בוז לערכים הומניים ונוקטים את אותן שיטות רצח. כולם טוענים שיש להם קו ישיר לאלוהים ורק הם מבינים את כוונותיו ומבצעים את רצונו.



אם ממשלת ישראל עדיין רוצה לקיים כאן מדינה דמוקרטית למרות המחלוקות בין שמאל לימין, בין חילונים לדתיים, בין יהודים ישראלים לערבים ישראלים ובין ישראל לפלסטינים, היא חייבת לשנות כיוון ומיד.



הטרור היהודי משתולל כבר כמה שנים. בשנתיים האחרונות הציתו המחבלים היהודים 15 בתים של פלסטינים, מסגדים וכנסיות בגדה ובישראל. למרבה המזל, המקרים הסתיימו ללא קורבנות. רק שני מקרים פוענחו עד היום: זה של מציתי כנסיית הלחם והדגים בצפון וזה של מציתי בית הספר הדו־לשוני בירושלים, שקיבלו עונש מגוחך של שנתיים מאסר.



המחבלים כרתו עצי זית, הציתו שדות, תקפו בידיים, באלות ובנשק קר וחם פלסטינים בשדותיהם, בכלי רכבם ובבתיהם, השאירו כתובות גרפיטי בזירות והשחיתו רכוש, לרוב ללא תגובת השלטונות הישראליים.



לא חסרים תירוצים לחידלון המתמשך של השב״כ, המשטרה, צה״ל, הפרקליטות ובתי המשפט. אין מספיק תקציבים. אין די כוח אדם. אין תיאום בין רשויות אכיפות החוק. קשה לתרגם מידע מודיעיני לראיות. השופטים מקלים בעונשם. וגם כשהם נשלחים לכלא הם זוכים לקיצוב עונשם ולשחרור מוקדם.



הכל נכון, והכל גם תירוצים. לא ייתכן שמדינה שהצליחה לצמצם למינימום את הטרור הפלסטיני, ששירותי המודיעין שלה נחשבים לטובים בעולם, ששירותים חשאיים מכל העולם באים ללמוד את תורות הלחימה בטרור שלה, לא תצליח להתמודד עם כמה מאות מחבלים וסייעניהם.



אם עד כה לא הצליחו ממשלות ישראל להדביר את הטרור היהודי, שנמשך ומתפרץ מעת לעת זה 35 שנה (מאז המחתרת היהודית הראשונה שפעלה בשטחים ופגעה בראשי ערים פלסטיני ם),אזיהןלאממשהתאמ צו משום שהן חוששות מהמתנחלים. בעשרות שנים של הזנחה פוליטית התקבע הריטואל ולפיו מיעוט קולני נחוש, מאמין בדרכו, מכתיב לרוב הדומם את סדר היום.



כשהיו הפיגועים בראשי הערים ב־1979 וב־1980 נשמעו טענות בשבועון ״טיים״ שלפיהן ראש הממשלה דאז מנחם בגין לא היה נחוש מספיק להורות לשב״כ לפעול במלוא העוצמה לגילוי הטרוריסטים. בדיעבד התברר כי בגין ומחליפו יצחק שמיר לא הפריעו לשב״כ לבצע את משימתו. ואכן, המבצעים נתפסו. הם ישבו בכלא, שוחררו מוקדם והפכו מאז למנהיגים בולטים בציבור המתנחלים. 



ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יעלון ואפילו בנט, שמזועזעים ממעשה הטרור האחרון, חייבים להראות שפיהם ולבם שווים. שיש כיסוי להצהרותיהם. עליהם להורות מיד לשב״כ, למשטרה ולפרקליטות לפעול בכל האמצעים העומדים לרשות מדינה דמוקרטית, כולל הפעלת התקנות לשעת חירום. להכריז על כל מי שקשורים לנוער הגבעות ועל מי שמעורבים בפעילות הטרור באופן ישיר או עקיף, כעל ארגון טרור.



יש לבצע מעצרים מינהליים, ולא להסתפק רק בצווי הרחקה מהגדה, מירושלים או מהעיר העתיקה של עשרות, ולא להירתע אם צריך לעצור מאות. יש לייבש את מקורות המימון שלהם, להפקיע כספים ולהקפיא חשבונות בנקים. נגד חשודים שמובאים למעצר צריך להתייחס כאל פצצה מתקתקת ולהפעיל את כל אמצעי החקירה - גם טלטולים ולחץ פיזי מתון. יש לקבוע לתביעה ולבתי המשפט רף ענישה גבוה, ומי שמורשע, לאטום את חדרו ואם צריך, גם להרוס אותו.



את אותם אמצעים בדיוק שמפעילה ישראל עלטרוריסטים פלסטיניים יש להחיל על הטרור היהודי. אם זה לא ייעשה מיד, סופו של הטרור שידביר את החברה הישראלית וישים קץ למדינה שבה ישנם עקרונות שוויון בפני החוק, ערכי צדק, חופש ופלורליזם.