לפני 410 שנים יצא לאור ספרו של מיגואל סרוונטס "דון קיחוט", המכונה  דון קישוט. מדהים לגלות עד כמה מתאימה המטאפורה (הדימוי הספרותי)  של דון קישוט (כנתניהו) שמבקש להציל את העולם, וסנצ'ו פנצ'ה, עבדו הנאמן כהרצוג. ובעיקר - הדמות הטראגית המרכזית רוסינאט, סוסו התשוש של דון קישוט שאין ביכולתו להשפיע על דבר, אלא רק להיקלע לאירועים הכואבים (עבורו) בגין הזיותיו של בעליו. בדיוק כמו החברה הישראלית ומדינת ישראל. 



דון קישוט הוזה שבית המרזח שנקלע בדרכם הוא טירה אימתנית, והזונות שבתוכו הן גבירות הטירה החסודות, ועליו להיאבק באבירים שבתוכו, שבמציאות הם לא יותר מנהגי הפרידות שביקשו להינות מספל שיכר וקצת סקס. דון קישוט האומלל מסתער על בית המרזח, כשהוא סוחב לעימות ההזוי את סוסו המסכן רוסינאט, לקרב נגד נהגי הפרדות הללו. אנחנו באותו המקום של רוסינאט.

במיוחד שהסנצ'ו (בוז'י) פנסה, שמתמחמד בלי גבול אל אדונו, דון נתניהו קישוט, מקבל באהבת אין קץ את הערכת המצב שלו. ואכן, על בית המרזח מתנוסס דגל שמעיד על כך שזה מבצר, יש שומר (חמוש!) שהוא האביר, יש גבירות חסודות. בקיצור, כל הסימנים...
 
סימני הטירה שמשתמש בהם נתניהו לקוחים מהתקופה המקדימה למלחמת העולם השנייה. היטלר הונה את העולם בהסכם ריבנטרופ-מולוטוב, והנה זה חוזר על עצמו, במיוחד כשהאיראנים מצהירים שעל ישראל להימחק. אבל העולם כיום אינו דומה לעולם של ערב מלחמת העולם השנייה. הוא השתנה באופן מוחלט, ולו רק בגלל  קיום הנשק הגרעיני עצמו. האם מישהו מעלה על דעתו שהיטלר היה מנסה לכבוש את אירופה בידיעה שלארה"ב יש פצצות גרעיניות? והרי כל תנועה חדה נוסח כיבוש פולין או צרפת הייתה מסתיימת באובדנו, באובדנה של גרמניה, יחד עם פריז, לונדון וושינגטון. ולכן זה לא היה קורה. לא היה קורה דבר!  לכן התקיים המרוץ המדעי לפיתוח הפצצה גם על ידי הגרמנים וגם על ידי האמריקאים. 
 

זה האלמנט החדש שנכנס למשוואה הבינלאומית - ההרתעה הגרעינית. האיזון שהיא יוצרת, למשל, בין הודו ופקיסטאן ובין המערב לברית המועצות (עד התפוררותה של האחרונה) מבלי שנורה אפילו כדור אחד (כדברי מפקד הפיקוד האסטרטגי האמריקאי בנאום הסגירה של היחידה הזאת, שהייתה אחראית על המכה השנייה כנגד ברית המועצות. זהו איזון שיצרה המערכת הדיפלומטית האמריקאית שניטרל את המלחמה  (מלחמת עולם שלישית) בין המעצמות.
 
ההסכם בין המערב ואיראן מהווה מרכיב אחד במהלך אסטרטגי מקיף שיעדו – ייצוב האזור. עימות צבאי עם איראן (וזאת האלטרנטיבה היחידה לקיום ההסכם) יהפוך את המזרח התיכון לאנדרלמוסיה אלימה וחסרת מעצורים, שהיא החלום הרטוב של כל הארגונים הקיצוניים–דתיים באזור הזה. זאת כבר פגיעה בישראל. כולם יודעים שהאיראנים לא יוכלו להונות מבלי שהעולם המערבי יגלה זאת. קשה מאוד להחביא את הסימנים לקיומו של הכוח הגדול ביותר שיוצר הטבע (ביקוע הגרעין). כפי שכינה זאת הנשיא האמריקאי טרומן, שהורה להטיל את הפצצות על הירושימה ונגאסאקי.
 
ולנמשל: ישראל חייבת להיצמד למסע הדיפלומטי של אובמה, אחרת הנזק יכה בנו בדיוק כמו ברוסינאט. ככה זה כשראש האופוזיציה בישראל הוא הסנצ'ו פנצ'ה של נתניהו: אנחנו כולנו – רוסינאט.