הכותרות מספרות שהימין המתנחל והממשלה התומכת בו מגנים ונוקטים צעדי מניעה נגד הטרור היהודי. מדובר כמובן בכסת”ח, בבדיחה ובעיקר בבריחה מאחריות. במקרה זה, אחריות שילוחית ישירה ועקיפה לעובדה שהטרור היהודי הוא חלק מקמפיין ההתיישבות בגדה מאז ומתמיד.

יש עכשיו התחלה מהוססת של דיבור על ההסתה הפוליטית והרבנית שהצמיחה את הטרור היהודי לדורותיו, אבל עדיין אין חפירה מסודרת או תחקיר עומק בנושא מימון הטרור היהודי.
לכאורה מדובר בפרחחים שחיים על הגבעות וניזונים מאוויר תנכ”י ומי מעיינות. למעשה, יש סביבם מכונה משומנת היטב של התנחלויות־אם ומערכת ביטחון שמאפשרות להם להכיש את ארסם. אין לי המספרים והסכומים שמזינים אותם, פרט להכרת המערכות המעורבות וניסיון העבר. אטינגר ושות’ הם ממשיכיה של מחתרת הטרור של שנות ה־80 (גם שם המטרה העיקרית הייתה מדינת יהודה, הריסת מתחם אל־אקצא והחלת חוקי התורה על המדינה) והם ניזונו ישירות מתקציבי המועצות המקומיות, כולל השתתפות המדינה בתחזוקת תשתית האחריות השילוחית שעל גבה רוכבים פרחחי הטרור היהודי אז והיום.
אטינגר הוא טרוריסט צעצוע. מי שמבריג בסביבה דליקה רעיונות הבל בראשי הגפרורים של תינוקות כמותו, הוא מי שאחראי לאש שתצא מן האטד ותאכל את ארזי הלבנון. למשל, הרב יצחק גינזבורג, גידול פרא של חוזר בתשובה אמריקאי שהפך רב ישיבת “עוד יוסף חי” ביצהר, הוגה הספר “ברוך הגבר” (זוכרים? רוצח המונים שטבח 29 פלסטינים ופצע 120) והספונסר של “תורת המלך” (זוכרים? מותר לרצוח תינוקות פלסטינים כי הם יגדלו להיות רוצחי יהודים - רעיון שמתכתב ישירות עם שרפת התינוק בדומא). כולל בניית בית מקדש להקרבת קורבנות (לא כולל פלסטינים), פרות אדומות ושאר מעשי כישוף.

בשבוע שעבר ראיין וויליאם בות’, כתב ה”וושינגטון פוסט”, מתנחל מיצהר בשם עזרי טובי שהוגדר במאמר כ”גיטריסט”. טובי  הסביר לבות’ שאנשי יצהר הם “ראש החץ ואפוד המגן של מדינת ישראל”. כשנשאל בעניין ההתנחלות על אדמות פלסטיניות פרטיות, ענה בפשטות: “יש לנו זכות תנ"כית על הארץ”.
אפשר כמובן לעזוב את כל תיאוריות הביטחון והקונספירציות וההצדקה התנ"כית וללכת ישר ולעניין בשיטת ד”ר מרדכי קידר, מרצה במחלקה ללימודי ערבית באוניברסיטת בר אילן. “הדבר היחיד שמרתיע מחבל מתאבד”, הסביר קידר ברדיו, “זו הידיעה שאם הוא לוחץ על ההדק או מפוצץ את עצמו - אחותו תיאנס. זה הכל. זה הדבר היחיד שיחזיר אותו הביתה - לשמור על הכבוד של אחותו. זה נשמע רע מאוד, אבל זה המזרח התיכון”.
בעברו היה קידר יו”ר ארגון הנאבק במרצים המזוהים עם השמאל. אצל המרצות כנראה שאפשר לדלג על האחות.