המנהיגות הפוליטית של ישראל, נתניהו את בנט, רוצה לשכנע את דעת הקהל שההתנגשות האלימה העכשווית היא סוג של מתקפה דאע”שית־פלסטינית על מדינת ישראל. זוהי טעות קשה ומכוונת. הסכסוך שלנו עם הפלסטינים הוא לאומי ולא דתי, ונוגע לחלוקת הארץ בין שתי תנועות לאומיות - הציונות והתנועה הלאומית הפלסטינית. 

בשני הצדדים עלו על קרון הסכסוך הלאומי תנועות דתיות משיחיות, בחלקן הגדול בעלות אופי פנטי, ובעיקר בצד הפלסטיני בעלות אופי אלים גם כן.
הרוב המוחץ של הצעירים הפלסטינים בגדה המערבית, התומכים בהתקוממות הנוכחית, מעוניינים במדינה פלסטינית ולא בח'ליפות אסלאמית. הם שונאים אותנו בגין הכיבוש, לא בגין דתנו. בעזה המצב שונה, שם שולט חמאס, תנועה שמסיתה לג'יהאד נגד ישראל. 

מטרתנו האסטרטגית חייבת להיות פיצול בין התנועה החילונית יותר – הפת”ח - לבין הפונדמנטליסטים – חמאס והג’יהאד האסלאמי. 
הממשלה הנוכחית, כמו הקודמת, עשתה ועושה הכל כדי להביא לחיבור בין התנועות, כדי להצדיק את אי נכונותה לפתרון שתי מדינות. בכך היא הופכת סכסוך לאומי לסכסוך דתי, שיגייס לא רק את חמאס, חיזבאללה וג’יהאדיסטים למיניהם, אלא גם את העולם המוסלמי כולו, על מיליארד ורבע תושביו. 
עלינו להחזיר את הסכסוך ואת פתרונו לפסים לאומיים בדחיפות מרבית. אך גם אצלנו ישנה אחדות בין הכוח החילוני הפוליטי הגדול ביותר – הליכוד - והכוח הדתי־משיחי – הבית היהודי, שבראשו נפתלי בנט וחבריו, מתנחלי ארץ ישראל השלמה.
בנט ושות’ מעוניינים בסכסוך דתי. הם אפילו מאמינים בו, כי בעיניהם אחיזתנו בארץ מקורה בדת היהודית, יותר מאשר בציונות המודרנית. הגייסות שלהם הם חצי מיליון מתנחלים, מערבית לקו הירוק. נתניהו נכנע להם בגין האידיאולוגיה הרוויזיוניסטית שלו ויותר בגין אינטרס השררה שלו. 
הברית הלא קדושה נתניהו את בנט והמשך הרחבת ההתנחלויות יובילו את הסכסוך לפסים דתיים, ואת מה שמתחיל בפיגוע דקירה, לאינתיפאדה בעלת גוון דתי עם ירושלים במרכזה, ובהמשך המצב עלול להידרדר למלחמת דת כוללת. 
הכתובת על הקיר. 
לפני שמאוחר מדי, נתניהו חייב לקחת פניית פרסה, להתאחד עם המרכז־שמאל החילוני ולהתנער מהבית היהודי. הבסיס לכך חייב להיות הקפאת הבנייה בהתנחלויות ונכונות לפתרון שתי מדינות בתנאים של ביטחון לישראל הריבונית. 
מזכיר המדינה ג’ון קרי ייפגש השבוע עם בנימין נתניהו ועם מחמוד עבאס, כדי לעצור הידרדרות מסוכנת לעבר עימות דתי ואלים. 
אנחנו בדקה ה־90, ואם נתניהו לא יתנער מהבית היהודי, יחדיו הם יסכנו את הבית הלאומי של כולנו. 
הכותב הוא מייסד שותף של מרכז פרס לשלום ומייסד תנועת “יאללה מנהיגים צעירים"