ביום ראשון התגלע ויכוח בין מזכ"ל ההסתדרות, אבי ניסנקורן לאשתו - איך להלביש את הילד. הבעל המליץ על חולצה קצרה כי החזאים דיברו על ממטרים מקומיים. האישה דרשה מעיל עם התקדרות פני השמיים. ניסנקורן ניצח, והסערה תפסה את הילד בלבוש קיצי. מזכ"ל ההסתדרות מספר על כך כדי להוכיח שגם הוא לא הצליח לחזות את עוצמת הסערה. מה לא עושים כדי להצדיק את עובדי חברת החשמל.



"מישהו הפסיק את הזרם בסניף המרכזי", שר אריאל זילבר, ומבחינת חברת החשמל האשם הוא בשינויי מזג האוויר משירו של שלמה ארצי. מזג האוויר שיחק השבוע שעות נוספות. בדירקטוריון חברת החשמל כינו את הסערה שפקדה את ישראל "מיני הוריקן", וטענו שאף אחד לא היה יכול לחזות אותה. כדי להוכיח את טענותיהם הוקרנה במהלך הישיבה תחזית מזג האוויר של דני רופ, והתברר שאפילו החזאי הלאומי טען שמדובר במיני הוריקן. אז כמו שנהוג אצל האמריקאים, יש לנו כבר שם לסופה האחרונה: מיני הוריקן דני.  
 
בחברת החשמל אהבו את השימוש ב"כוח עליון" בתקווה לחיסון מהגשת תביעות אזרחיות. אלא שהכוח העליון במקרה זה הוא יו"ר הוועד, מיקו צרפתי. צרפתי שיגר לפני מספר שבועות אזהרת מסע והבהיר שמוטב "שיחפשו" אותו בסערה הבאה. ההנהלה הכריזה בצהרי יום א' על מצב חירום, אבל לוועד היו עניינים דחופים יותר. יו"ר ההסתדרות לא היה מעודכן בשלב זה במתרחש. רק לקראת שעות הערב נזכרה ההנהלה לפנות לבית הדין לעבודה כדי לאלץ את העובדים לעבוד במתכונת חירום.
 

הסובלים העיקריים מהפיגוע המחשמל התרכזו במשולש הרצליה־כפר סבא־רעננה והיישובים באזור. הפסקות החשמל לא הפלו בין עשירים לעניים, יהודים וערבים, חילוניים ודתיים. כולם חיפשו את האור שבקצה המנהרה. הנהלת חברת החשמל לא עשתה אפליה מתקנת.
 
ידידה מהרצליה פיתוח סיפרה לי שעד שלשום שרדה את המצב בסיוע בטריות. השחקן אקי אבני העלה פוסט זועם בפייסבוק. בתי העשירים ממושב בני ציון שבשרון כמו ליאורה עופר, אחיה דורון עופר ושרי אריסון, ספגו נזקים קשים ונותרו ללא חשמל. בלילות הם נמלטו למלונות האזור. ליאורה עופר: "מחדל החשמל זו שערורייה לאומית. עובדי החברה שמרוויחים יותר מ־20 אלף שקל בחודש מחזיקים את השלטר ביד. הם הוכיחו שהם באמת מנותקים".
 
גם מתי כספי, תושב כפר סבא ששירו "נח" (ההוא מהתיבה) שימש את חברת החשמל באחת הפרסומות, חש שלא בנוח לאחר שנותק מהזרם וביקר בחריפות את ההתנהלות.

היועצת המשפטית (החדשה) של חברת החשמל, עו"ד יעל נבו, הזהירה בדירקטוריון מתביעות בהיקף נרחב שיוגשו נגד החברה. ואכן, מיטב עורכי הדין של הרשויות (כמו רמת השרון) כבר עובדים על כתבי התביעה. הם יזכו לאוזן קשבת מאורית פרקש, ראש רשות החשמל (האחראית על פעילות חברת החשמל), שניצלה את המחדל ובמכתב ששיגרה טענה שהאחריות לתשתיות הרעועות הן של ההנהלה. לטענתה לחברה הוקצו מיליארד שקלים להשקעות שלא נוצלו. 
 
לפי נוסחת הפיצוי שקבעה רשות החשמל, הפיצוי ישולם לפי אורך תקופת הניתוק מהזרם והנזקים שנגרמו. הנוסחה טובה לימים כתיקונם אך לא לפיגוע המונים שכזה. עורכי דין זריזים מבשלים תביעה ייצוגית בהיקף שלא נראה עד היום. המוניטין של חברת החשמל, שנבנו בעמל רב בסיוע תשדירי שקע ותקע של השחקן יעקב כהן, ירדו לטמיון.
 
הדירקטור פרופ' יהודה אדלר טען: "אני דורש שהחברה תפסיק לפרסם עד להודעה חדשה. אין טעם לבזבז אפילו גרוש נוסף על פרסום. העובדים חצו הפעם את כל הקווים האדומים. גם ההסברה של החברה נכשלה".