משה (בוגי) יעלון הוא שר ביטחון מעולה. הוא ניחן בהבנה צבאית, מדינית ואסטרטגית. הוא ניחן בשכל ישר, בערכים ראויים ובאינטליגנציה גבוהה. אי לכך אני מציע לכל מי שקורא לפגוע בקריירה שלו לחדול מדבריו, מאחר שמדובר גם בעתיד המדינה. יעלון טוב למדינת ישראל, ועזיבתו את תפקידו תגרום נזק כבד למערכת הביטחון. יחד עם זאת, לא אסתיר את העובדה שחלקתי עליו בדבר אחד: הניתוק המוחלט בין התחקיר הצה"לי וההליך הערכי להליך המשפטי, שיעלון והרמטכ"ל טענו לו בעניין החייל שירה במחבל המנוטרל לכאורה.

אם יסתבר בהליך המשפטי שלחייל היה בסיס סביר להעריך כי המחבל הפצוע היווה סכנה, וכי יש לירות בו שוב על מנת לנטרל את הסכנה הזו, אזי יש לכך השלכה על הממד הערכי. כי אם כך היה הדבר, הרי שהחייל פעל כראוי גם בממד של ערכי צה"ל. דבר אחד אפשר לומר כיום בביטחון: מי שלא עושה לא טועה. התקשורת במדינה עוסקת בעיקר בדברנים ופחות במה שאנשים עושים ועשו בחייהם. הדיבור הנאות הפך לחזות הכל. 
אנו חיים בעולם הפוך שבו אלו שמוסיפים ערך למדינה, לביטחונה ולכלכלתה נמצאים בפרופיל נמוך, בעוד הפטפטנים, נותני השירותים הבידוריים ואחרים הופכים למודלים לחיקוי. כוכבי "האח הגדול" הם אנשי ההישג, בעוד היצרנים והמגנים על המדינה, על פי המסתמן בתקשורת, נמצאים בשולי החברה. 

אלא אם האיש שתורם או תרם תרומה גדולה לחברה טעה. אז מתנפלים עליו בבהמיות. כך עשו ליעלון בגין משפטים שנויים במחלוקת, וכך עושים לרחבעם זאבי, שאינו יכול להשיב לטוענים נגדו. בואו נחזור לפרופורציות: נעודד את העושים, כי בלעדיהם לא תיכון מדינה. נתווכח, אבל לא ננהג זה בזה כבהמות. 
השבוע נחרדתי לראות בתוכנית טלוויזיה ילדות בנות 14 וחצי מדגמנות תחתונים. אני רואה בכך מעשה המשיק לסחר בגופן של ילדות (והייתי כותב מילה חריפה יותר אלמלא חששתי להפוך מתוקף למושמד על ידי התקשורת). למרבה הפליאה לא ראיתי למחרת התנפלות מוצדקת של ארגוני הנשים ושל חברות כנסת חסודות על המשפחות של הקורבנות ועל האנשים שעוסקים בכך ועקב כך עושים רע. הייתה בתקשורת קול דממה דקה.
לעומת זאת ההתנפלות על בוגר סיירות בצה"ל, בוגר תפקידי פיקוד קרביים, אלוף פיקוד לשעבר, מחסלו של אבו ג'יהאד בתוניסיה, רמטכ"ל לשעבר ושר ביטחון בהווה, שעושה ימים כלילות למען המדינה היא "בון טון" מקובל. מצטער, אך לא אצלי. למען הגילוי הנאות אציין שהצבעתי ליכוד בבחירות האחרונות, ואני חושב שלא טעיתי. לא טעיתי בין השאר בגלל הצמרת הביטחונית והאסטרטגית שבה ליעלון מעמד בכיר.
אני קורא לכולם, גם לאלו שחושבים שיעלון טעה באמירתו בעניין החייל המדובר, להתייצב מאחורי שר הביטחון שלנו ולגבותו בכל הכוח. כי בוגי שומר עלינו. הוא טוב לנו בכהונתו בתפקיד שר הביטחון והוא עתיד להיות טוב לנו גם בתפקידיו הבאים. אז בואו לא נאבד אותו, והדבר אמור גם לגבי בוחרי הליכוד שלעתים נוטים לנקוט בדרכים אבדניות.