עו"ד יעקב וינרוט, פרקליטה של שרה נתניהו, הציע ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להיות "מנהל העיזבון" שלו, כאשר ילך לעולמו. כך נודע ל"מעריב־השבוע". ההצעה נמסרה בפגישה בין השניים, שהתקיימה בשלהי כהונתו של וינשטיין בתפקיד היועץ, פגישה שאמורה הייתה להיות אישית ולדון בנושאים פרטיים, אך הפכה ביוזמת וינרוט לדיון בחקירה שהתנהלה אז נגד מרשתו, הגברת נתניהו. באותה פגישה, שדבר קיומה הודלף ופורסם בזמנו, אמר וינרוט לוינשטיין כי מצבה הנפשי הקשה של הגברת נתניהו לא מאפשר את חקירתה או את העמדתה לדין. וינרוט מכחיש את אמירתו זו, אך היא מתועדת.

להלן השתלשלות המפגש: וינרוט, שכבר הגן על בני הזוג נתניהו בעבר (בפרשת עמדי והמתנות, יחד עם עו"ד וינשטיין), הוזעק לצוות המשפטי של שרה נתניהו כשהתברר כי נפתחת חקירה פלילית בעניינה. הוא ניסה לקבוע פגישה עם ידידו משכבר הימים, היועמ"ש וינשטיין, אך מזכירותיו של היועמ"ש הערימו בפניו קשיים. היועץ המשפטי לא אמור לקיים פגישות עם פרקליטיהם של חשודים, עוד בטרם הסתיימה החקירה בעניינם. 
בשלב הזה שינה וינרוט טקטיקה ואמר לאנשי לשכת היועמ"ש כי מדובר בפגישה אישית וכי הוא רוצה לספר ליועץ פרטים חשובים. הפגישה נקבעה. היא החלה בארבע עיניים, בין וינרוט לוינשטיין, בשלב הזה סיפר עורך הדין ליועמ"ש פרטים על מצבו הרפואי. בשלב מסוים, ולמרבה הפתעתו של וינשטיין, זרק וינרוט לאוויר הצעה: כאשר ייגזר עליו ללכת לעולמו, הרי שווינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה בישראל, ראוי לקבל את תפקיד מנהל העיזבון.

 

הכל נרשם בפרוטוקול

וינשטיין הבין מיד את משמעות ההצעה. לתפקיד מנהל עיזבון יש גם היבטים כלכליים. וינרוט (נאחל לו בריאות ואריכות ימים) הוא אדם אמיד מאוד. במילים אחרות, מהצעתו אפשר בפרשנות מסוימת גם להסיק מסקנות פליליות של ניסיון להציג פיתויים בפניו של יועץ משפטי לממשלה. 
וינשטיין הגיב בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. וינרוט כנראה נבהל ומיהר להבהיר: לא התכוונתי למנהל העיזבון הכלכלי, אלא לעיזבון הרוחני שלי. הוא פירט וסיפר כי הוא עוסק בכתיבה של מסות ושירים ובאיסוף אמנות ופריטים נוספים וכי בתחום הזה יכול וינשטיין לנהל את מה שישאיר אחריו. גם מההצעה הזאת היועמ"ש לא ממש התלהב.
בשלב הזה עשה וינשטיין את המעשה הנכון וזימן לפגישה את אחת המזכירות כדי שתרשום פרוטוקול. השיחה עברה לענייניה של הגברת נתניהו ובשלב הזה השמיע וינרוט את הערכתו בדבר מצבה הנפשי (הערכה שאותה הוא מכחיש בתוקף עד רגע זה).
וינרוט הגיב אתמול תגובה מעורבת: "אני לא רוצה להתייחס לשיחה אישית עמוקה בין שני אנשים שמתקיימת ביניהם מערכת יחסים חברית כבר 40 שנה. אני מצר על כך שווינשטיין לא נהג כמוני". בעניין ניהול העיזבון אמר עו"ד וינרוט כי "זרקתי לו מטאפורה בסך הכל".
בסביבתו של וינשטיין אישרו את המידע. בשלב מאוחר יותר ביקשו להדגיש כי וינרוט התכוון ל"עיזבון רוחני".