בני בגין יצר מיני סערה כשאמר שיש שלושה סוגי ימין פוליטי בקרב הציבור: ימין מתון, ימין קיצוני וימין טיפש. הימין הטיפש, לדבריו, הריע עם לכתו של יעלון וכניסתו של ליברמן למשרד הביטחון. השמאל שמע ומיהר להתמוגג ולצטט אותו שוב ושוב, רק שכח לציין שבגין לא התכוון לכך שיעלון דמוקרט או ערכי, אלא פשוט שהוא יותר ימני מליברמן. בוגי מעולם לא העז לומר שהוא בעד שתי מדינות, ולכן כל ימני שצוהל נוכח לכתו הוא טיפש.

צדק בגין, אבל גם טעה, כי זה לא רק הימין. כל הציבור טיפש במידה זו או אחרת, הלום מרוב מניפולציות וחסר יכולת לעשות בחירה מושכלת, נוכח כל הספינים שמערימים עליו.
כמו שליברמן הפך תוך שעות ספורות מגלדיאטור חסר מעצורים לטיפוס רגיש, שקול וקשוב, כך למעשה כולם. מי אינו מכריז על נסים ונפלאות שיעשה אם רק יבחרו בו, ואז כשנכנס לתפקיד פתאום מתמתן כי הוא מבין מיד מה באמת נכון לעשות? אולי רק מירי רגב.

הימין טיפש כי הוא בוחר באלטרנטיבה דמיונית שאינה באמת ניתנת ליישום, והשמאל טיפש באותה מידה ובדיוק מאותה סיבה. כל צד מאמין באגדה שונה. האחד מאמין בקיום מושגים אוטופיים כמו ״סטטוס קוו״ או ״ארץ ישראל השלמה״ שאין בה רוב ערבי, והאחר מאמין שכל מה שצריך כדי לפתור את הסכסוך בן 100 השנים הוא להזמין את הניה ואבו מאזן לכוס תה ובקלאווה טובה.
האם עוד ניתן בכלל ליצור הלימה בין מילים למעשים? הרי ליברמן לא באמת מזגזג. לפני הבחירות ולפני שפרצה שערוריית החקירות של מפלגתו, הוא ניסה לדחוף לכיוון של הסכם אזורי. נכון, בדרך הוא נתקל בתלאות, אז הוא צעק ״מוות למחבלים״ וגידף את נתניהו, כי כך עושים באופוזיציה - נותנים לציבור את מה שהוא רוצה לשמוע - אגדות.
גם נתניהו מבין שבעיתוי הנוכחי לא תהיה לו ברירה אלא ללכת לוועידה אזורית ולעשות צעדים אמיתיים לקראת פתרון כלשהו. חבל שהוא לא אומר את זה בפה מלא, ומצד אחר, אם יאמר - יחטוף מאלה שיכולים להמשיך לצעוק מהטריבונה ולפמפם את הציבור במעשיות. אז מה עדיף - שיאמר, או 
שיעשה? כנראה שעדיף שיעשה בלי להצהיר הצהרות.
נקלענו לוויכוח מר ולוהט, שבו קשה מאוד לומר את האמת. היא לא פרובוקטיבית, סקסית או פשוטה, וגם לא מצויה רק בצד אחד של המפה. האמת היא שישראל חייבת ללכת לוועידה אזורית ולהגיע להסדר, והאמת היא שאין שום סיכוי לכונן כרגע הסדר רק מול ההנהגה הפלסטינית המפוצלת, שנייה לפני שאבו מאזן מתחלף. אבל לך תצעק אמת כזו מספסלי האופוזיציה או מכל מקום אחר. זה לא נשמע טוב, ואת זמן האוויר יקבלו מספרי האגדות למיניהם.
ימין חכם זה ימין שיודע לנטרל את דברי הלהג הקיצוניים ולתמוך במהלך מדיני הגיוני שיוביל לפתרון, רק בלי להתפשט מראש במשא ומתן ובלי להתייסר על כך שרק הוא אשם. למעשה, שמאל חכם הוא זה שיודע בדיוק את אותו הדבר. אבל בינתיים הפוליטיקאים ממשיכים להלעיט אותנו בשטויות שאינן ניתנות ליישום רק כדי לקדם את הקריירה שלהם, והציבור משלם על זה מחיר יקר.