הערבים צוחקים, הגיב חבר הכנסת אחמד טיבי אחרי נאום "הערבים נוהרים" שהפיץ ראש הממשלה בנימין נתניהו בסרטון תעמולה מראשית השבוע. “לפני שנבחרתי אמרתי שהמצביעים הערבים באים לקלפיות בהמוניהם", התוודה נתניהו. "אף על פי שהתכוונתי למפלגה פוליטית ספציפית, אנשים רבים נפגעו". ובכן, האנשים שנפגעו הם הרוב המכריע של ערביי ישראל שהצביעו לאותה מפלגה פוליטית ספציפית, אבל ממילא לא הם הכתובת לנאום ההתנקות של נתניהו.
הרי נתניהו לא קם בבוקר והחליט ככה סתם לחזור בתשובה. כולנו זוכרים איך ניסה לטרפד את המאמץ לתקן את ההקצבות למגזר הערבי. ואכן, איימן עודה חוזר ומזכיר את ניסיונות הטרפוד שלו בכל הזדמנות. מה שמבעית את נתניהו הוא פוטנציאל הכרסום של נפתלי בנט, שהולך מולו ראש בראש על הנהגת הימין ועל קהל המטרה שהוא מרכז-ימין.
בנט הצהיר לאחרונה כי התקציב לקידום ייצוג המגזר הערבי באקדמיה ישולש מ-300 ל-900 מיליון וכי "שילוב ערביי ישראל בחברה הישראלית הוא יעד מרכזי". נתניהו הגיב ב"אני התנצלתי על האופן שבו הובנו דברי. אלא שהיום אני מבקש ללכת צעד אחד קדימה. היום אני מבקש מכם, אזרחי ישראל, לקחת חלק בחברה הישראלית בהמוניכם. עבדו בהמוניכם, למדו בהמוניכם, שגשגו בהמוניכם.

"למעלה מ־20% מאזרחינו הם ערבים. אתם הגעתם להישגים מדהימים - שופטים בבית המשפט העליון, חברי כנסת, סופרים בעלי שם, רופאים, רוקחים, יזמים, בעלי חברות בתעשיות ההייטק, מדענים. אני גאה בתפקיד שאתם ממלאים בהצלחתה של ישראל. אני רוצה שתמלאו תפקיד גדול אף יותר. הבה נפעל יחד, ערבים ויהודים כאחד, כדי להתקדם קדימה בחתירה הנאצלת לעבר שוויון וכבוד לכולם".
מומלץ לא לקחת את שני אלה ברצינות יתרה. גם קמפיין ההתמרכזות של בנט מיועד לקהל האמצע היהודי, שמתחיל להפנים שהקיצוניות של הממשלה דוחקת את ישראל לפינת המדינות המצורעות. הוא רוצה מנהיג "מרכזי" יותר, לפחות בהתבטאויות, כאילו שמילים יכסו על הכל. לסרטון של נתניהו היה קהל יעד נוסף: מדינות העולם, בייחוד העולם הערבי. הוא עושה מאמץ ליצור תמונת ניצחון מדינית עם מדינות ערב המתונות, שהן בדרך כלל המשטרים המושחתים ביותר, לכן הסרטון משודר גם באנגלית (הוא אפילו לא טרח בהתחלה על כתוביות בערבית). גם זה לא יעזור לו.
אתמול נפתחה פסגת הליגה הערבית. בפתיחת הפסגה אמר אמיר כווית, סבאח אל-ג'אבר אל-סבאח, כי יפעל לכינוס ועידה בינלאומית בנוגע לפגיעה הישראלית בילדים פלסטינים. "יש להביא לידיעת העולם את סבלו של הילד הפלסטיני", אמר והוסיף, "עקשנותה של ישראל מונעת כינון שלום באזור". 
גם ראש ממשלת בחריין, חליפה בן סלמאן אל-חליפה, אמר כי "הסוגיה הפלסטינית היא בראש סדר העדיפויות של הליגה הערבית". ככה זה בעולם האמיתי: בסוף כל תעלול ימני תמצאו פלסטיני, אבל אלה ממש לא צוחקים.