כל פעם שנדמה שדונלד טארמפ שבר שיא סקנדליסטי, מגיח ומפציע רקורד חדש שלו בנבזות ובשפלות מוסרית. גם אם לא ינצח במירוץ לנשיאות, וסיכוייו נראים היום קלושים מתמיד, דונלד טראמפ ייזכר כטיפוס המלוכלך ביותר שהתמודד אי פעם על כהונת הנשיא. היו בעבר מועמדים לנשיאות ולסגנות הנשיא משתי המפלגות שגרמו לבושות שונות ולביזיונות. אבל אף פעם זה לא קרה בגין התנהגות וולגרית כלפי נשים, ואף פעם לא בעקבות האשמות גורפות מצד נשים על פגיעות על רקע מיני.

 מה שמיוחד בשערורייה האחרונה, התיעוד המוקלט והפרטני של ביטוייו הגסים כלפי נשים שמשודר ומוקרן החל מאתמול בכל ערוצי הטלוויזיה בארה"ב בתדירות שמתחרה בדיווחים על ההוריקן מת'יו, הוא שלראשונה דונלד טראמפ הצליח להביך, להרגיז ולתסכל גם את אוהדיו ותומכיו. אמנם היו אתמול מנחים ושדרנים בתחנות רדיו שניסו להגן על טראמפ. אבל הם נשמעו מאולצים, לא משכנעים ומגוחכים.  "מעניין כיצד שדרן שמגן על טראמפ מתקבל על ידי אשתו או בתו כשהוא חוזר הביתה בתום המשמרת שלו", התלוצץ פרשן בערוץ ציבורי.  

במקביל, טארמפ דחק לפינה גם את מתנגדיו ותוקפיו באמצעי התקשורת. הם פשוט התקשו למצוא את המלים הנכונות והמתאימות כדי לתקוף ולהוקיע התנהגות מוסרית כל כך שפלה וכל כך חריגה בנוף הציבורי כמו זו שנחשפה בקלטת שתיעדה את התבטאויותיו הגסות והמעליבות כלפי נשים.  

שחקן הקולנוע רוברט דה נירו הרגיש עצמו כבלתי כפוף לנוהלים המגבילים את נוסח התגובות באמצעי התקשורת. בסרטון שנועד לעודד הצבעה כינה את טראמפ, "כלב", "חזיר", "קטסטרופה לאומית". דה נירו סיפר כי טראמפ איים עליו פעם כי הוא רוצה להנחית לו אגרוף בפנים. "אני משתוקק עכשיו לתת לו אגרוף בפרצוף", אמר. 

פול ראיין. הבכיר הרפובליקני הפופולרי ביטל את השתתפות טראמפ באירוע משותף. צילום: רויטרס
מי שנחשפו נבוכים, זועמים ואובדי עצות היו רפובליקנים בכירים, כולל חברי קונגרס וסנטורים. גם אלה שעד כה חרקו שניים ושתקו שיחררו אתמול את חרצובות לשונם וגינו את טראמפ
מושל יוטה הרפובליקאי גארי הרברט הודיע שלא יצביע עבורו. מושל יוטה לשעבר ג'ון האנטסמן הרחיק לכת, ודחק בטראמפ להסתלק מהמרוץ. יושב ראש בית הנבחרים פול ראיין ביטל אסיפת בחירות שתוכננה להתקיים בוויסקונסין בהשתתפותו ובנוכחות דונלד טראמפ.
     
דונלד טראמפ נחלץ כבר מכמה שערוריות ומצבים מביכים. האם יצליח גם הפעם להגיח מהביצה בלי נזק? בעימות הטלוויזיוני מול הילרי קלינטון שיתקיים מחר צפוי טראמפ לעשות מאמץ עליון למזער את הנזק שנגרם לו בעקבות הסקנדל הנוכחי. הערכה בקרב פרשנים היא שגם אם יעלה בידו להתנער מהלכלוך שדבק בו, הפעם דונלד טראמפ מצטייר כאיש הפחות  מתאים, הפחות ראוי והפחות הגון לכהונת נשיא ארה"ב.