במרחץ הדמים המתרחש בסוריה מעורבים מעצמות, כוחות גרילה, ארגוני ג'יהאד וגם מי שאני מכנה "תיירי ג'יהאד" מכל הסוגים. כבר שמעתי כאלה שמציעים לנו לפעול באופן צבאי אבל לישראל אסור להתערב בלחימה בסוריה ועליה להסתפק בהגשת סיוע רפואי לפצועים.



אנו צריכים להגן על מדינת ישראל ואין לנו כל יכולת להתערב בנעשה שם. סיוע הומניטרי כן, התערבות צבאית לא. התערבות צבאית שלנו, בין אם מהאויר ובין אם קרקעית, לא תועיל. בסוריה יש כאוס טוטאלי. פועלים שם עשרות ארגונים ג'יהאדיסטיים. זו מלחמה של סונים בשיעים, מלחמה של אידיאולוגיה דתית. גם אם מוסול תשוחרר, דאע"ש לא ייכנע כי מדובר במלחמה של שיעים נגד סונים בליבוי איראן.



איך אנו יכולים להתערב בלחימה? במי נפגע? הכל מעורבב שם. הפתרון היחיד לנעשה בסוריה הוא יצירת אזורים האסורים לטיסה ומסדרונות בטוחים שדרכם ניתן יהיה להושיט סיוע הומניטרי לאוכלוסיה האזרחית. זה צריך להיעשות על ידי המעצמות והקהיליה הבינלאומית.



בסוריה מתרחש טבח המוני והעולם עומד ושותק, מה שצריך ללמד אותנו כי אם כל הארסנל העצום של נשק שנאגר בסוריה כדי לפגוע במדינת ישראל היה מופנה כלפינו, גם אז העולם היה "מזועזע" אבל מהר מאוד מתרגל למצב וממשיך לשתוק ולעצום עיניים.



בעבר כבר נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה. לימים התבשרנו שמאגר הנשק הכימי פורק וחוסל לכאורה. האירועים של אתמול מלמדים אותנו שמילים לחוד ומעשים לחוד.



ומילה אחת לסיום: בואו נפסיק לדבר על ירידה מרמת הגולן. זה לא לעניין. טוב?



הכותבת היא חברת כנסת בליכוד וחברת ועדת חוץ וביטחון