אלה שאמרו עם בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית שהוא לא צפוי ועלול להפתיע בהתנהלותו, לא ידעו עד כמה הם צדקו ועד כמה הנשיא ה־45 של ארצות הברית הוא אכן לא צפוי. עוד בטרם הסתיימו מאה ימי החסד של טראמפ בבית הלבן, הוא הצליח להפתיע בהתנהלותו אמריקאים רבים ואת העולם, תוך כדי שינוי משוואות שהפכו לנכסי צאן הברזל של ממשל אובמה. וחשוב להדגיש: זה אותו טראמפ שהצהיר לא אחת שהוא מעריך את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואפילו מעריץ אותו. בד בבד הייתה הערכה שטראמפ יוותר לרוסים בכל מה שקשור לסנקציות המעיקות שהוטלו עליהם בעקבות המאבק של הרוסים באוקראינה. 

גם בישראל עקבו בדאגה אחר הקשר החם שהתהווה בין פוטין לטראמפ מתוך חשש שהקשר הזה יאפשר לנשיא סוריה אסד לשרוד בתמיכת הרוסים, ובעיקר שהקשר הזה יחזק את ציר הרשע: איראן, סוריה וחיזבאללה, שפועל זה זמן כדי ליצור חזית צפונית גדולה, חזקה, משמעותית ומאיימת על ישראל מאזור רמת הגולן במזרח ועד לראש הנקרה במערב.
אלא שמה שאנו רואים בימים אלה זה טראמפ שונה לחלוטין, שלא נרתע מלבקר וגם לתקוף את התנהלותו של הנשיא הרוסי פוטין, כפי שהתבטא בימים האחרונים: "הוא (פוטין) עומד מאחורי אדם שהוא באמת רע... מה שאני עשיתי היה צריך להיעשות בידי ממשל אובמה לפני הרבה מאוד זמן. אילו זה היה קורה, סוריה הייתה במקום טוב בהרבה יותר היום".

אפשר בהחלט לומר שטראמפ למד מהשגיאות של קודמו אובמה, מי שהפקיר בזמנו את נשיא מצרים מובארק וכך לא מנע ממורסי ומהאחים המוסלמים להשתלט על מצרים; גרם לשובם של הרוסים לסוריה בעוצמה שכמוה לא ראינו; התעלם מהחשש של סעודיה ומדינות המפרץ מהאיום האיראני; הותיר את ירדן מבוהלת מדאע"ש; נטש את עיראק, שנכנעה לדאע"ש והפכה להיות נתונה לחסדי האיראנים, שמחזקים את מעמדם באזורנו בעזרת זרועותיה בלבנון ובקרב ארגוני טרור שונים ואפשר לאסד בסיוע רוסי מאסיבי לטבוח בחצי מיליון מאזרחי סוריה ולהפוך עוד כשלושה מיליון מהם לפליטים.
טראמפ הבין מהר מאוד שאף שהוא הצהיר במסע הבחירות שלו שארצות הברית ניצבת לפני הכל, ושאין לו עניין להתערב בעניינים שאינם נוגעים ישירות למעמדה וכלכלתה של ארצות הברית, המעצמה אינה יכולה להשתחרר מתפקיד השוטר הטוב ששומר על העולם. 
 
בהחלטות האחרונות שלו שיגר טראמפ מסרים בעלי משמעות אסטרטגית חשובה לא רק לקרמלין, המסרים האלה, שהגיעו עם טילי הטומהוק לשדה התעופה הצבאי הסורי שליד חומס, הדהדו גם בטהרן ובצפון קוריאה והגיעו לכל פינה במזרח התיכון, שם הבינו שיש כאן בעל בית חדש, שלא עושה חשבון לאף אחד, וכשצריך הוא גם מכה.
המסר הזה צריך להדהד גם בירושלים ובכל פינה ביהודה ושומרון, שם חייבים להפנים שבניגוד לתיאוריות שונות, טראמפ לא מתכוון להיות עושה דברם של אלה שהיו בטוחים שתור הזהב של המתנחלים הגיע, ושבעידן שלו תהיה כאן חגיגה של בנייה ופיתוח מואץ של כל יישובי יהודה ושומרון. בעיקר חשוב שידעו שיש כאן פרעה שלא ידע את יוסף ושלא מהסס לפעול כשזה לא נראה לו.