לפני כשלושה שבועות יצאתי עם כתבת הבריאות מעיין הרוני לראיין את ד"ר רז הגואל, רופא שהתמחה בדיאטה באמצעות טיפול תרופתי. בשיחה עמו התברר כי התמחותו נבעה מסיבות מגוונות, שהעיקרית בהן הייתה הצורך שלו אישית לרזות וכישלונן של כל הדיאטות "המסורתיות" שניסה. הוא כבר הסכים לעבור ניתוח בריאטרי (ישראל מספר 1 בעולם במספר הניתוחים האלה), אבל הוא לא התאים מבחינת ה־BMI. מה לעשות, מדובר בבחור גבוה. 



גם אני, בדומה לד"ר הגואל, נלחם במשך שנים בבעיית ההשמנה. האמת היא שנלחמתי, ולפני כשנתיים, עם הולדתו של בני חדלתי. היו מלחמות חשובות יותר, קיומיות, ולא נותרו בי משאבים למלחמה בהשמנה. הגעתי למשקל שלא הייתי בו מעולם, כ־40 קילו מעל למה שאני אמור לשקול. לאחרונה, בעקבות בדיקות אגביות שערכתי, הבנתי שאם לא אקח את עצמי בידיים - דיאטה כבר לא תעזור. 

הסוכרת (שיש לה גם אלמנט גנטי מובהק) נמצאת מעבר לפינה, ואם אמשיך לחגוג, אאלץ ליטול כדורים כל חיי, בעל כורחי. ד"ר הגואל הציע לי הצעה שקשה לסרב לה: אני מעמיד לרשותך את כל הידע שלי, המרפאה - שכוללת דיאטנים ומומחים בתחום ההשמנה - ותתחיל טיפול תרופתי. לאור התוצאות הדי עגומות של הבדיקות ומתוך רצון אמיתי להוות דוגמה לבן שלי, החלטתי לאמץ בחום את ההצעה. 


הרופא המליץ לי ללכת על זריקות של תרופה הנקראת סקסנדה. עסק לא זול. מחירן הוא 1,318 שקל לחודש. קופת החולים שלי (מאוחדת) מממנת 50%. את החומר מזריקים מדי יום, בבוקר, והוא מדכא את התיאבון. עם כל החששות להכניס חומר כימי שהשפעתו אינה מוכרת מספיק (בטח לא לי), החלטתי ללכת על זה. הרי את כל הדיאטות ניסיתי, ועל ניתוח אין מה לדבר. 

לפני כשלושה שבועות התחלתי להזריק את החומר, ובינתיים ירדתי מעל 5 קילו והתיאבון באמת הצטמצם משמעותית. נראה שהיום זו הדרך הנכונה ביותר לטיפול. זה לא כמו ניתוח, שהוא קשה ומשמעותי (בכל זאת חותכים חלק מהקיבה ברוב הניתוחים), ובלתי הפיך. והוא לא כמו הדיאטות, שכדי לעמוד בהן צריך משמעת ברזל, התארגנות ונכונות. זה לא אומר שמותר לאכול הכל, וגם כאן צריך להקפיד, אבל משום מה הזריקות פשוט מורידות לי את המוטיבציה לאכול לא נכון. איך אמר הדיאטן מהמרפאה? זה חלון הזדמנויות, שיאפשר ביתר קלות להנחיל דרך חיים חדשה. ובריאה יותר.