הקריאה שלי לפינוי יצהר הוציאה את הכהניסטים והסמוטריצ'ים מהחורים. בשצף־קצף פרש אריה אלדד כאן במעריב ביום שישי האחרון מניפסט שגורס שהקריאה שלי לפינוי יצהר היא לא פחות מפרובוקציה. ובכן, אלדד משוכנע שהוא מייצג את רוב הציבור, אך האמת היא הפוכה. המפלגה הכהניסטית שבה התמודד בעבר לא מתקרבת לאחוז החסימה, והחזון של "למות על הר הבית" רחוק שנות אור מהקונצנזוס הישראלי. 
 
אולי בגלל זה, אלדד משתולל כשהוא שומע על פינוי ההתנחלות המבודדת והמסוכנת יצהר. בעיני אלדד אין הבדל בין יצהר ליישובים במדינת ישראל הריבונית, אבל אזרחי מדינת ישראל, לעומת אלדד, לא רואים את אותן ההתנחלויות ככה. למעשה, גם מדינת ישראל לא רואה את יצהר באופן הזה. עובדה, גם לפי החוק הישראלי, יצהר ויתר ההתנחלויות נמצאות מחוץ למדינת ישראל. ההתנחלות ביצהר היא לא חוקית מיסודה.
 
ייתכן שעבר איזה מזכר במועצת ישע שדיווח על סיפוח, אחרת לא ברור לי מדוע ממשיכה הנהגת המתנחלים להשוות מתחת לכל עץ רענן פינוי של התנחלות קיצונית, מבודדת ולא חוקית ליישובים במדינת ישראל הריבונית, או באיזו עזות מצח משווים בימין בין המתנחלים, אדוני הארץ בגדה, לבין הפלסטינים, מחוסרי הזכויות שגרים באותו השטח, אך חיים תחת שלטון צבאי ללא זכות בחירה. אלדד יכול להמשיך להשתמש במילים כמו פאשיזם וסוציאליזם, אבל זה לא יסתיר את המציאות ביצהר שבה מבצעים נערי הגבעות פוגרומים בפלסטינים לקול דממה דקה מנציגיהם בכנסת. 
 
הנהגת המתנחלים ותושבי יצהר מנסים לצייר את ההתנחלות כאיזה יישוב קהילתי שוחר שלום ומתון. להעלים את הישיבה הקיצונית "עוד יוסף חי" שכבר נסגרה בעבר על ידי צה"ל בגלל טרור יהודי, או את המאחז "קומי אורי" שממנו יצאו פורעי החוק ששרפו אוהל מג"ב, ניקבו צמיגי מכוניתו של מפקד צה"ל ומחוללים תג מחיר בפלסטינים על בסיס קבוע. 
 
אלדד ניסה להסביר במאמר שפינוי יצהר הוא כמו פינוי יישוב במדינת ישראל הריבונית. כדוגמה להשוואה הזאת ניסה אלדד להמשיל את הדבר להצעת חוק ישנה של ביילין לפינוי חברון, כאומר למעשה דין חברון כדין תל אביב. ובכן, אלדד צודק בדבר אחד - גם את חברון, כמו את יצהר, צריך לפנות מיד. אכן מדובר בשני מקרים דומים של התנחלות מבודדת ומסוכנת שיושבת בלב אוכלוסייה פלסטינית, מטילה אימה על התושבים ומעסיקה את צה"ל במשימות שיטור. כמו ביילין, גם אני הגשתי עם פתיחת מושב הכנסת הצעת חוק לפינוי היישוב היהודי בחברון, בירת הכהניזם הישראלי. 
 
אכן, דין יצהר כדין חברון, שתיהן אומנם דומות לשאר ההתנחלויות שצריכות להתפנות במסגרת הסדר מדיני, אבל עד אז, שתיהן מתסיסות את המצב בשטח ושתיהן צריכות להתפנות מיד כדי להרגיע אותו, להפחית את החיכוך ולהוריד את מפלס האלימות באופן מיידי.