"המצב הביטחוני בירושלים מעלה שוב את שאלת חלוקת העיר", אומרת יונית לוי בפרצוף מודאג ומכוונת את הלבבות של צופיה לאפשרות שחלוקת העיר היא אפשרות הגיונית, שניתן לדון בה. יותר מכך: היא שיחת היום.
העניין הוא שלמרות החזות המקצועית וחסרת הפניות, והכתבה שבה יועלו טיעונים בעד ונגד חלוקת ירושלים, האקסיומה, לכאורה, שעליה נשענה מערכת חדשות ערוץ 2 כשבחרה לעסוק בנושא, היא שגויה. יש אולי מיעוט קיצוני ולא רלוונטי העוסק בחלוקת ירושלים. זה לא ריאלי, זה לא ייתכן, זה לא יקרה, ואף אחד באמת לא מדבר על זה. חוץ מאשר במערכת החדשות. בערוץ 2 רוצים שידברו על חלוקת העיר. הם לא באמת מחוברים לרחשי לבם של תושביה, והרחשים הללו הם רעשי רקע לאג'נדה המנחה אותם. הם לא ייתנו לרעשים כאלה להפריע לשידור.
"המצב הביטחוני בירושלים מעלה שוב את שאלת הטרנספר של תושביה הערבים". זאת שאלה אמיתית, שבאמת מדוברת ברחובותיה הסוערים של הבירה, זאת השאלה שלעולם לא תשמעו בחדשות. רוב נהגי המוניות יגידו לכם שהם רוצים שלא יהיו בעיר ערבים. יש החושבים שזה אפשרי, יש החושבים שטרנספר הוא חלום. כך או כך – יש כאן דיון אמיתי, עם רגשות סוערים לכאן ולכאן. יש כאן סיפור. סיפור שממש לא מתאים למערכת החדשות לעסוק בו, כי אם נגיד "טרנספר" מספיק פעמים, זה יהיה אחד הפתרונות שעל השולחן. הוא יהיה לגיטימי. 

בתוכנית "פגוש את העיתונות", השייכת לאותה מערכת חדשות, התראיין השר נפתלי בנט, שטען שהממשלה מתמגנת במקום מתקיפה, ודרש שינוי כיוון - כניסה לשכונות הערביות בירושלים ואכיפת החוק הישראלי בהן. אני לא תומכת בבנט באופן אוטומטי, אבל הפעם הוא דיבר יפה. את הקטע מתוך הראיון הציגה רינה מצליח בחדשות סוף השבוע כ"ראיון טרום־בחירות". גם בסופו הסכימה איתה מנחת המהדורה, דנה ויס, שאין ספק ומדובר בכזה. לא הייתה התייחסות לדברי השר, אלא רק לתזמון שלהם, בסמוך לבחירות, לדעת מצליח וויס; בחירות שגם הן המצאה של התקשורת.
מי שצופה בחדשות יכול לקבל את הרושם שאנחנו עם רופס, המוכן לוותר על חלק של בירתו כי ערבים רוצחים בו, שגל הטרור הזה מוצדק, כי הוא בגלל מוחמד אבו חדיר ו/או הקיצונים שעולים להר הבית ("דווקא בעת הזו"), שאנחנו גזענים כי אנחנו רוצים שילדי אשקלון ילכו למעון בבטחה ואנחנו מפחדים שערבים ירצחו אותם, ושאנחנו עומדים לפני בחירות.
האמת היא שאנחנו לא. הערבים חטפו לנו שלושה נערים לפני רצח מוחמד אבו חדיר, והר הבית זה הג'וקר שלהם תמיד, כשאין להם תירוץ אחר לטבוח בנו. הממשלה הזאת יציבה מספיק, מפולגת במידה פחותה מקודמותיה, והעם דווקא בסדר, תאב חיים, בריא, ורוצה שהאויבים שלו לא יזיקו לו. אם הם רוצים – שיישארו. אם הם מאיימים על קיומו – שילכו בבקשה.
אולי אני תמימה, אבל נדמה לי שהגיע הזמן שחדשות הערוץ המוביל ידווחו את האמת.