גבירותי ורבותי - מהפך. לדעתי (כך פרשננו לענייני מהפכים), מה שקורה לביבי הזחוח, שהפך לנתניהו זעום העפעפיים, הלא-קוהרנטי והמסוכן, סיבתו בכך שהרגזנו אותו מאוד בתמיכתנו בהצעה לאיסור עיתונות-חינם, כלומר, "ישראל היום", שיפסיד בישראל מחר את חינמיות תעמולתו וחנפנותו לנציגו של שלדון, בפיקוד העליון.




איך זה, שואל באכזבה בעלה של אשתו, שכל ההמונים תאבי מתנות החינם, החוטפים בוקר-בוקר את החינמון שלי (בי.בי.בי; ביבי בכל בית) ושרובם מעריצַי, איך זה שכפויי התודה האלה לא יוצאים לרחובות ומפגינים בזעם ספונטני על גזילת חופש הביטוי והתעמולה? למה הצליחה הפגנת האוהלים – וכאן לא נשמע ציוץ של מחאה מצד העדר שלנו?




ואיך זה שרבים משרי וח"כַּי והקיצונים שטיפחתי, קירבתי וחשדתי, בגדו בי והצביעו נגד משוש חיי? למה לא הניחו לי לקבור בשיטת "ישראל היום" את כל התקשורת העוינת, המשדרת אלי שנאת-חינם? מה כבר אני מבקש? שיניחו לי למשול, להסית ("לא פינית – לא עשית"), לחשוד בכל אחד מסביבי, להיטיב עם עמישראל ועם עצמי בחוקים חדשים ונפלאים, לשלב ידיים (בלי לגעת פיזית) עם הימין הקיצוני-דתי ולנסות לקמבן את החרדים שיתמכו בשמי אצל ריבלין.




הביביתון חסך לביבי את הייסורים שבלהתראיין לתקשורת העוינת והלא-מאמינה ולנסות לסבר את אוזני מראיינים מנוסים וציניים, שלא יניחו לו לעבוד עליהם וידרשו תשובות. לכן שנים שרה"מ לא מתראיין ברצינות. הוא לא יתנדב לעמוד מול כיתת יורים של דאעש מקומי שמאל-מרכזי (שהם, כדברי אחד ממקורביו על שופטי בג"ץ, "שמאלנים רדיקליים").




כתחליף, הוא עורך מסיבות-עיתונאים היסטריות, משדר כדרכו פוזת קשיח ומושל – ועונה לשאלות ספורות. מה, הוא חייב לענות לשאלות קשות? מה, הוא חייב דין וחשבון על פעולותיו ומחדליו למישהו? ממילא רוב הציבור בחר לפיד ובנט. אתם מחפשים תשובות? תקראו "ישראל (וביבי) היום", עם כל הפילטרים, השימון והטשטוש הנחוצים - ותקבלו את התמונה הנכונה-לעכשיו ובחד-ממד.




זאת התקשורת המקושרת, היחידה הנחוצה היום. הסתכלו על כתביה, פרשניה ועורכיה: מישהו מהם עזב את העיתון החינמי הנפוץ במדינה? ולאן יעזוב? שכר טוב הוא מקבל, כשלכל העיתונאים האחרים מקצצים בשכר, ועם האידיאולוגיה והשקרים הוא מזדהה או מתעלם מהם, בגלל השכר. ראיתם מישהו שהלך מ-י"ה בגלל מצפונו או בגלל האיש והמדיניות שלו, שלמענם נוסד העיתון? דן מרגלית? יוסי ביילין? (הוא עוד שם? מזמן לא הצצתי בעיתון), מוטי גילת? כי עד הבחירות ישראל דהיום צריכה "ישראל (וביבי) היום", כדי שתוכלו לצלצל בחיוך אופטימי לדביר בנדק ולא לדכדוכין בתהום הייאוש.




ומעניין לעניין באותו עניין: נתניהו לא ישלוט במדינה בזמנו הקצוב, ביציבות, תקינות ושוויון אישי, כחזונו (ולא בגלל לפיד ולבני, ההתנגדות לחוק הלאום ומע"מ אפס), בלי שיחסל בכוח את התופעה המאוסה של כנופיות "תג מחיר", מעשיהן והרבנים המגבים אותן. כי הממשלה וכוחות הביטחון לא עצרו, חקרו ושפטו כמעט איש מ"האחים היהודים" (על משקל "האחים המוסלמים") כורתי הזיתים, שורפי המסגדים וכותבי הגרפיטי המאיים והגזעני. כולם מגנים בשצף, אך לא מזיזים ביצה. כמו הבריטים ומזג האוויר. ומזג האוויר צפוי להיות סוער מאוד בקרוב.