החל מסוף החודש, כל אדם שאי פעם נתקל בערך ב"ויקיפדיה" וראה נתון לא מדויק, או לא רלוונטי וחשב לעצמו "אני הייתי יכול לכתוב את זה יותר טוב", יכול להגשים את החלום הזה.



עמותת "ויקימדיה ישראל" ומערך ההשתלמויות של האקדמיה ללשון העברית יוציאו החודש לדרך מחזור חלוצי של הקורס הראשון בעולם להכשרת מתנדבים לכתיבת ערכים במיזם "ויקימילון". בסוף הקורס תוכשר נבחרת של כותבים מתנדבים חדשים במיזם המילון החופשי, אשר יהיו הראשונים שיוכלו להתגאות בעדכון הערך של תכניות הילדים האהובות עליכם, או של הלהקה החדשה והמגניבה ביותר, באופן מקצועי.



עשו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו – 'מעריב אונליין'


בעקבות הפרסום אודות פתיחת הקורס, נרשמו עד כה מאות מתעניינים, כולם בלשנים חובבים ואוהבי השפה העברית. לצערם של המתעניינים הרבים, רק 16 מתוכם יעמדו בתהליך המיון ויצטרפו לקורס. במהלך ההכשרה הם ייחשפו למגוון סוגיות בכתיבת ערכים מילוניים בלשון העברית, זכויות יוצרים, ידע חופשי, קהילות וירטואליות ועוד נושאים לשוניים רבים. כמו כן, במסגרת הקורס ייערכו סדנאות תרגול לכתיבת ערכים ותינתן הדרכה לרכישת מיומנויות כתיבה בפלטפורמת מדיה ויקי, המשמשת לכתיבה במיזמי התוכן החופשי של "ויקימדיה". את התכנים יעבירו מנחים מן האקדמיה ללשון העברית ועורכי מיזם ויקימילון הוותיקים.



המילון, בגרסתו העברית, מונה כיום כ-16,000 ערכים ומילים, כאשר כולו נכתב על ידי מתנדבים. במיזם הרב-לשוני המקביל בשפה האנגלית ישנם כיום כמעט 4 מיליון ערכים שמקורם במילים בכ-1400 שפות שונות. קורס הוא פרי של שיתוף פעולה בין מערך ההשתלמויות של האקדמיה ללשון העברית ובין עמותת ויקימדיה ישראל, הפועלת לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים. במסגרת פעילותה העמותה תומכת במיזם ויקיפדיה ובמיזמי ויקימדיה נוספים.