בצה"ל ממשיכים להיערך לעימות מול החיזבאללה וכחלק מעיבוי כוחות החיר, לקראת עימות אפשרי בצפון הוחלט להכשיר גדוד נוסף למתאר הצפוני, גדוד נחשון של חטיבת כפיר, שלראשונה מאז שהוקם עלה לגבול הצפון לשבוע אימונים. 
בשיא התרגיל הונחת הגדוד על ידי מסוקי יסעור בלב "כפר לבנוני" במטרה לתקוף מעוזות של חיזבאללה ולכבוש אותו. "מדובר  ברגע היסטורי מבחנתנו כי זה פעם ראשונה שהגדוד מתאמן ברמת הגולן" מסביר סא"ל אליק מימרן, מפקד גדוד נחשון בחטיבת כפיר והוסיף "גם המפקדים לומדים לראשונה את המתאר והשטח. יש פה לחימה אחרת עם ניואנסים אחרים. כל המאפיינים של לחימה בשטח בנוי באים לידי ביטוי פה. אנחנו כגדוד שמתמחים בזה עכשיו גם לומדים מתאר חדש".
במערכת הביטחון מבינים, כחלק מלקחי מלחמת לבנון השנייה וצוק איתן, שהעימות הבא ידרוש מוכנות מלאה לתמרון קרקעי כבר בשלבים הראשונים של העימות. לאחר שורה ארוכה של תרגילים של חטיבות גולני, צנחנים וגבעתי בגזרה הצפונית, נכנסה גם חטיבת כפיר לסדרה של תרגילים, במקרה הזה כאמור מדובר בגדוד שעולה בפעם הראשונה לצפון ולאחר האימון צפוי בהמשך לתפוס קו בגזרה. 

"מהלך נועז ובעל סיכונים רבים" 


גדוד נחשון נוסד בשנת 1998 כחלק מהצורך שצה"ל ראה להרחיב כוחות חיר באיו"ש. הגדוד מתמחה בגזרת טול כרם ונחל הצלחות רבות בשמירה על הסדר ובסיכול פיגועים ומעצר מבוקשים. על האויב מצפון מספר מפקד גדוד נחשון סא"ל אליק: "אנחנו מכירים את החיזבאללה, זה אויב שאנחנו מתאמנים אליו ומכירים אותו. אבל בהתמודדות ובדילמות היום יומיות חטיבת כפיר יותר עוסקת בגזרת איו"ש ולכן החיכוך היום יומי הוא עם הפלסטינים. אחרי האימון הזה אנחנו נגיע בהמשך גם לתפוס קו בגזרת הצפון". 
הצנחה של כוחות בלב כפר עוין נחשבת למהלך נועז ובעל סיכונים רבים. במערכת הביטחון מודעים היטב ליכולת של חיזבאללה לפגוע בין היתר בכלי טיס באוויר. ולצד זה מבינים שם כי הנחתה של גדוד ח'יר, לחימה בתוך כפר עוין וכיבוש שלו היא הכרחית לשליטה על השטח ולניצחון בעימות מורכב שכזה. "האקט הראשון של התרגיל מדבר על הטסה של הגדוד בעומק האויב ומשם יצאו למשימה של תקיפה וכיבוש של כפר בלבנון", מסביר סא"ל אליק. "בשלב הראשוני הכפר יספוג מהלומת אש עד לכיבוש שלו. מדובר בנחיתה בעומק האויב, הפתעתו ולחימה פנים מול פנים איתו".