"האמת היא שכבר בגיל 4 ביקשתי מהורי תופים, כמו שעדן ביקש, אבל לי אמרו שתופים זה רעש ונאלצתי להתפשר על מפוחית פה ולמדתי אצל המורה בהא הידיעה בתחום, שמואל גוגול".



הדובר הוא הפסנתרן המחונן ירון בכר (54), שישיק הערב עם בנו המתופף עדן (22) את Classical Storm: אלבום ממיטב המוזיקה הקלאסית לדורותיה: באך, מוצרט, בטהובן, שופן, ויוואלדי עם יצירת הלהיט "ארבע העונות" ועוד.



"מהמפוחית הגעתי צעיר מאוד לפסנתר, שבעצם גם הוא מעין כלי הקשה", ממשיך בכר האב בסיפורו. "עם עדן היה סיפור. כשהוא רצה לתופף, אף אחד לא אמר לו שתופים זה רעש. מזלו שהתמקמנו בכפר טרומן. יש בבית שלנו אולפן וחדר הקלטות, שם הוא יכול לתופף כמה שירצה".



והתוצאה?


"תמיד הרגשתי שהתופים הם חלק בלתי נפרד ממני", מצהיר עדן. "מה גם שאבא גרם לי לאהוב את המוזיקה כבר כשהייתי בבטן של אמא".



אביו התחיל ממוזיקה קלאסית, אבל כשלמד בתלמה ילין, גילה את נפלאות המוזיקה האלקטרונית ו"זה התאים לי כמי שגם רצה לחיות את המוזיקה של המאה ה-20". בקיצור, אם ציפו שיצמח ממנו רובינשטיין חדש, נאלצו להשלים עם העובדה שפניו למסלול אחר.



"למעשה, אפילו הייתה לי הזכות להתחכך עם ארתור רובינשטיין", זוקף ירון לזכותו. "כשבאתי לשמוע את תחרות רובינשטיין לפסנתר, ניגשתי אל מאחורי הקלעים של היכל התרבות. בצפיפות שהייתה שם, יצא לי להתחכך איתו. הרגשתי צמרמורת וראיתי מקרוב את המבט השליו שניבט ממנו. בשבילי זה היה רגע שלא אשכח".



מזה, כנראה, נהיית המעבד של המדינה.


"אחרי שירות מוזיקלי בצבא, רצה הגורל וחברה טובה מהתיכון פנתה אלי וביקשה שאפיק איתה מוזיקלית שיר אחד. זאת הייתה שרון ליפשיץ והשיר היה 'גידי'. מהתקליט שלה הכל התגלגל הלאה, אבל הבסיס היה הסינתי-סייזר שאבי, שהיה מורה לנהיגה, הביא לי מחו"ל ודרכו למדתי לעבד ולתזמר".



משיתוף הפעולה עם ליפשיץ המריא בכר לצמרת. אחרי ליפשיץ באו יהודית רביץ, ירדנה ארזי, שלומית אהרון ורבים אחרים, שמהם הוא מתמיד עד היום בהופעות עם בעז שרעבי. "בעז הוא דבר מיוחד במינו", מציין בכר. "אין הרבה כמוהו, שכאשר הם עובדים על שיר, הם נותנים את עצמם עד הסוף. כל זמר והגישה שלו להקלטות. אבל במשך השנים שלי למדתי שהעבודה האמיתית שלי איתם זה להיות פסיכולוג".



אם הלחנת באלבום שהפקת לשלומית אהרון, מדוע אתה ממעט להלחין?


"אולי מפני שאני שם לעצמי רף יותר מדי גבוה. לקח לי זמן לשחרר דברים שכתבתי, בלי לשים אותם תחת זכוכית מגדלת. כנראה שיש לי פחות ביטחון בהלחנה מאשר בהפקה המוזיקלית של שיר שהלחין מישהו אחר. הקטעים שאני מוסיף לשירים תוך כדי עיבוד הם הלחנה בפני עצמה. חוץ זה, אני יודע לפרגן למי שנמצא במרכז הבמה".



כשעדן היה בן 5-4 קנו לו הוריו את התופים הראשונים, שהיו קטנטנים. בניגוד לאביו, לא למד בתלמה ילין. "בניגוד לאבא, אין לי השכלה מוזיקלית מסודרת", הוא אומר. "בעיקר למדתי ממתופפים שבאו לעבוד עם אבא, כמו ז׳אן פול זימבריס, אלון הלל, אשר פדי ואחרים. חוץ מהם למדתי מספרים ויש לי הרגשה שאני יכול ללמד אחרים".



בין השאר מתופף בכר ג'וניור בהופעותיו של דוד ד׳אור ורבים אחרים, ומצטרף לאביו לליווי בהופעות של שרעבי. "יש לי מזל לגדול עם אבא כמו שיש לי", הוא אומר. "לא לכל בן מזדמן להוציא אלבום עם אבא שלו - וליהנות מכל רגע". 



ירון ועדי בכר, השקת Classical Storm, חמישי (היום), 20:30, בית היוצר, נמל תל אביב