שופינג ממוקד ויעיל

אפליקציית in׳browz הישראלית מציעה ללקוחות הקניון לקבל פרסומים ומבצעים אשר מותאמים אישית לכל צרכן. אומנם הרכישות ברשת הולכות וגוברות, אך אנשים רבים מגיעים לקניון לערוך שופינג. החידוש באפליקציה הוא שהיא משלבת בין המכירות ברשת, השימוש בטלפונים חכמים והקניות בדרך הקלאסית.

האפליקציה פותחה על ידי סטארט-אפ ירושלמי שפועל באקסלרטור סיפתח - מועדון ירושלמי ליזמות, אשר נוסד ב-2012 על ידי אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית. המועדון הוקם ללא מטרות רווח, כדי לפתח את ירושלים מבחינה כלכלית ולמנף את ההון האנושי הצעיר והמשכיל בעיר. האפשרות לנצל את המידע הפרסומי המורעף על הלקוח ברשת ובטלפונים חכמים יכולה להיות יעילה מאוד, במיוחד כשהוא נמצא קרוב לחנות וההצעה נמצאת ממש מולו. האפליקציה זמינה לשימוש בקניון גנים בפתח תקווה.
בעתיד ניתן יהיה לכוון את הקונים לקנות באמצעות הארנק האלקטרוני שיהיה בשימוש בטלפונים החכמים, על ידי הצבת הטלפון הנייד מול הקופה וזיהוי הלקוח -דבר שיגרום לקניות להיות מהירות יותר וישפר את חוויית הקנייה, וכן יגדיל את המכירות.

חיים בסרט
אנשים אוהבים לשתף מידע, במיוחד סרטוני וידיאו, אך במקרים רבים אנשים משתפים תוכן שלא בבעלותם, וכך הם חשופים לתביעות על הפרת זכויות שידור. אפליקציית whipclip נועדה לשתף מידע ללא  חשש מבעיות משפטיות.
האפליקציה הוקמה על ידי רון צוקרמן ואורי בירנבאום, ואפשרה לראשונה באופן חוקי ליצור קליפים מתוכניות טלוויזיה, מיומני חדשות ומקליפים מוזיקליים, ולשתף אותם ברשתות חברתיות. השידור הראשון של האפליקציה הישראלית בוצע באופן בלעדי עם ערוץ קומ-די סנטרל ועם כוכב הפופ ג׳סטין ביבר בתוכנית ״הגריל״ ששברה שיאים במספר השיתופים שנעשו אי פעם ברשתות החברתיות בארצות הברית. התוכנית זכתה לכשבעה מיליארד חשיפות ברשתות החברתיות, ולכשלושה מיליון פוסטים, ״לייקים״ ושיתופים.
לדברי אורי בירנבאום, ״זו הצלחה אדירה של הצוות שלנו בישראל ובארצות הברית שעבדו יחד על הפיתוח וההתאמה, וזו גאווה עצומה לשתף פעולה עם ערוץ מוביל ולהיות שותפים למהפכה וליצירת פלטפורמה ראשונה מסוגה לשיתוף אונליין של תוכני טלוויזיה. באמצעות האפליקציה נוצרו אלפי קליפים חדשים שיצרו מיליוני צפיות חדשות בפייסבוק, בטוויטר, ביוטיוב וכדומה.

מספר זה מעיד על  השינוי באופן צריכת המדיה כפי שהורגלנו עד כה ועל הפיכת שידורי המדיה הטלוויזיונית לשיתופיים בזמן אמת. חתמנו על מספר שיתופי פעולה נוספים, ואנו מאמינים שבקרוב ייחתמו נוספים ומקווים שנוכל ליהנות מיתרונות האפליקציה גם בערוצים ישראליים״.
החברה, שהוקמה בשנת 2014, גייסה כ-16 מיליון דולר, לפי שווי של 100 מיליון דולר, ופועלת לייצור שיתופי פעולה נוספים עם רשתות טלוויזיה מובילות בארצות הברית. בשלב זה האפליקציה קיימת עבור משתמשי אפל. גרסה לאנדרואיד תעלה בהמשך.

בקרוב: מונית ללא נהג
 
כבר מספר שנים שגוגל עובדת על מכוניות שייסעו ללא נהג. יש כאלה שצופים שבעוד 30 שנה יהיה לא חוקי לנהוג במכונית, כיוון שהרכב הממוחשב ינהג בצורה הרבה יותר טובה ובטוחה מנהגים בני אנוש. הרעיון הזה נשמע כמו משהו שנמצא אי שם בעתיד, אך כעת דווח על עסקה שנעשתה בין גוגל ועיריית ניו יורק להחלפת צי המוניות בעיר למכוניות גוגל ללא נהגים. בשלב הראשוני, יהיו משנת 2016 5,000 מוניות ללא נהגים, אשר יכללו כספומט, אוכל ומסכי מחשב. 

מחשבים זעירים
מחשב הוא מרכיב חשוב בחיים של כל משפחה בישראל, בין שלצורכי לימודים ומשחקים לילדים ובין שלצורכי עבודה, וכיום ניתן לקנות מחשב נייח (ללא מסך) אפילו ב-1,000 ש״ח. אך אחת הבעיות של מחשבים נייחים היא המקום שהם תופסים וכל הכבלים הכרוכים בחיבורם. כפי שזה נראה כיום, מחשבי מיני הם הדבר הבא, ולכן ככל שאנחנו מתקדמים, מרבית השירותים העתידיים מבוססים על ענן, כך שאין צורך במחשב חזק ויקר בבית. הנה כמה פתרונות שונים וזולים: imp - מחשב קטן, תוצרת ישראל, במחיר של 149$.

המחשב הוא מין קופסה קטנה שבנוסף לשימושי המחשב הרגילים, משמשת גם כסטרימר לשידורים בטלוויזיה. החברה יצאה בקמפיין מוצלח באתר מימון המונים ״אינדיגוגו״, ומאפשרת בין היתר שליטה במערכת באפליקציה וניהול שידורים למסכים שונים.
cuboxtv - מחשב זעיר נוסף המגיע מישראל, במחיר התחלתי של 45$ ועד 120$, ובו מערכת הפעלה של לינוקס. מהירות הגלישה נמצאת במגמת שיפור כדי להקל את השימוש. האג׳נדה של המחשב היא ירוקה, והוא צורך 3 וואט חשמל, לעומת 500 וואט שצורך מחשב רגיל. אינטל מציעה פתרון בצורה קצת שונה - מחשב שלם בגודל של דיסק-און-קי עם כניסת hdmi, וכך כל מסך הופך למחשב.

המחשב הקטן מגיע עם יציאת usb ובדרגות שונות של מעבד ויימכר במחיר של 150$. המוצר של אינטל מתחרה במוצרים של גוגל - הכרום קאסט, ובמוצרים של אמאזון, אשר מתחברים אף הם לטלוויזיה ומשמשים כסטרמימרים, אך הפתרון של אינטל מציע מחשב עם חלונות והפיכת כל מסך למחשב.