68 הולכי רגל קשישים (מגיל 65 ומעלה) נהרגו בשנת 2014 בתאונות דרכים – זינוק של כ-28% לעומת השנה שלפני כן, במהלכה נהרגו 53 קשישים הולכי רגל. כך מסרה היום (שני) עמותת "אור ירוק".

העמותה, המתבססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מסרה עוד, כי ב-2014 נפגעו בתאונות דרכים 2,047 הולכי רגל קשישים, בהם 319 באורח קשה. "המשמעות היא שבכל יום נפגעים בממוצע כשישה קשישים בתאונת דרכים, בעת שהלכו ברגל", התריעו בעמותה.
מפילוח הנתונים לפי ערים, עולה שתל אביב מדורגת במקום הראשון בהיפגעות הולכי רגל קשישים. אשתקד נפגעו בעיר 92 הולכי רגל קשישים, מתוכם שלושה נהרגו. בירושלים נפגעו 52 הולכי רגל קשישים, מתוכם אחד נהרג. בחולון נפגעו 47 הולכי רגל קשישים, מתוכם שניים נהרגו ובבת ים נפגעו 40 הולכי רגל קשישים, מתוכם אחד נהרג.

בחיפה נפגעו 34 הולכי רגל קשישים, מתוכם ארבעה נהרגו, ברמת גן נפגעו 34 הולכי רגל קשישים, מתוכם אחד נהרג ובנתניה נפגעו 32 הולכי רגל קשישים, מתוכם אחד נהרג.
על פי העמותה, אחד מהקשיים הגדולים של הולכי רגל קשישים הוא שלוקח להם זמן ארוך יותר מצעירים לחצות את הכביש בשל מצבם הפיזי. בנוסף, קשיי ראייה ושמיעה משפיעים על הדרך שבה חוצים קשישים את הכביש. 
לפני מספר חודשים יצאו מתנדבי עמותת "אור ירוק", לבדוק האם המדינה מתחשבת באזרחיה הקשישים ומתאימה את משך האור הירוק במעברי חציה מרומזרים להולכי הרגל. הבדיקה נערכה ב-24 ישובים ברחבי הארץ ובמסגרתה נבדקו מעל 40 מעברי חציה, אשר כללו מאות הלכי רגל. 
מהבדיקה עולה כי ברבים מהמקרים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול ובנוסף, במעברי חציה רבים האור הירוק קצר מדי והולכי רגל קשישים לא מספיקים לחצות. 
עוד עולה מהנתונים, כי בחלק מהמקומות בהם נערכו התצפיות, לא קיים סימון ברור של מעבר החצייה. הדבר גורם לאי הבנה במיקום בו ניתן לחצות את הכביש והנהגים אינם יכולים לדעת על קיומו של מעבר החצייה ולהאט טרם הגעתם אליו. באחד מכל ארבעה מעברי חציה שנבדקו נמצא סימון לא ברור וב-34% ממעברי החצייה לא נמצא רמזור להולכי הרגל.
בנוסף, ב-39% ממעברי החצייה לא היה תמרור המתריע בפני הנהגים כי הם מתקרבים למעבר חציה.
ב-15% ממעביר החצייה לא קיימת תאורה שתגדיל את הנראות של הולך הרגל בלילה וב-13% ממעברי החצייה שנבדקו לא נמצאה הנמכה עבור הולכי רגל ועגלות במעבר החצייה. 
מנכ"ל "אור ירוק", שמואל אבואב הגיב בחריפות על הממצאים: "משרד התחבורה והרשויות המקומיות אינם מגינים על הקשישים, באמצעות שיפור התשתית הבטיחותית עבורם", הוא טען ודרש: "בסביבת ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, צריך להאריך את משך הרמזור הירוק להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך מדרכות ולהציב שלטים המתריעים כי ישנם קשישים בדרך".