וועדת המעקב העליונה קוראת לציבור הערבי קוראת לאזרחיה הערבים של מדינת ישראל לקיים מחר (שלישי) שביתה כללית במחאה על מדיניות הריסת בתי אזרחים ערבים במשולש, בנגב, בגליל ובערים המשותפות וכמו כן תקיים עצרת בתל אביב, בשעה 17:00 בכיכר רבין. במהלך היום ישבתו בתי הספר והעסקים ביישובים הערביים, ויתקיימו אירועי מחאה נגד מדיניות הממשלה.
מוועדת המעקב נמסר כי "השביתה באה להרים קול זעקה של האזרחים הערבים שסובלים ממצוקת דיור חריפה, מהריסת בתים, מהפקעת אדמות, מאי הרחבת שטחי שיפוט ואי אישור תכניות מתאר.
"מיקום העצרת בתל-אביב, הוא גם מסר של קריאה לציבור היהודי לעמוד יחד עם הציבור הערבי נגד מדיניותה ההרסנית והמסיתה של ממשלת נתניהו, שמנסה להוביל לעימות. וועדת המעקב מדגישה כי הזכות לקורת גג היא זכות אלמנטרית לכל אזרח, שעל המדינה ומוסדותיה לכבד ולהסדיר". בהפגנה יקחו חלק נבחרי ציבור, חברי הכנסת של הרשימה המשותפת וכן אישי ציבור ורוח, יהודים וערבים.


עטיה אל-אעסם יו"ר המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים בנגב, הסביר את ההחלטה לפתוח בשביתה בכך ש"ערב הקמת הממשלה החדשה, אני כבר לא מודאג. אני ממש חרד. הפקדת תיק החקלאות ובו הרשות להתיישבות הבדואים בידי אורי אריאל מתווספת לשורה של איתותים שליליים בנוגע למדיניות  הממשלה. עד היום היה אריאל מחויב רק לדבר אחד: להקמת עוד ועוד יישובים ליהודים לשם חסימת הפיתוח של היישובים הבדואים. זה מתבטא גם  בתוכנית "קדמת נגב" שלו, שנעלמה מסדר היום הפומבי של הממשלה אבל קיים חשש שתקודם בחשאי. רבים חוששים שאריאל יוביל לעקירה מוגברת של הכפרים. אנחנו רוצים להידבר עם ראש הממשלה והשרים – אבל אני חושש שאין בצד השני נכונות לשמוע".
"הממשלה מתעקשת להמשיך באובססיביות בהרס הבתים בלי לתת במקביל שום מענה תכנוני", אמר אל-אעסם, "אנשים חיים במלכוד. צעירים רוצים לבנות כחוק ואינם יכולים. הם נמנעים מלהינשא בהיעדר בית. עוד ועוד זוגות נותרים כלואים בבית הוריהם, ואינם יכולים לבנות בית בכפרם ולטפח בו משפחה. הם מרגישים שהממשלה שמה מצור על חייהם, מנסה לחנוק את משפחתם. השר שמיר הבטיח לשקול מחדש חלק מההרס- ואכזב. ההרס רק מתגבר. הוא הבטיח מהלכי פיתוח כלכלי- אך אלה לא מתממשים. ציפינו לשינוי בעקבות הבחירות- וכולנו מלאי אכזבה". 

במקביל, הגיב מרכז עדאלה לראשונה לדו"ח מבקר המדינה בנושא משבר הדיור, שפורסם בחודש פברואר 2015. בדו"ח מרכז עדאלה, שחובר ע"י עו"ד מאיסאנה מוראני ומוחמד בסאם, נטען כי מצוקת הדיור ביישובים הערבים אינה תוצאה של "כשלים" או "ליקויים", כפי שהמבקר מציין ביחס למשבר הדיור ביישובים היהודיים, אלא תוצר של מדיניות מכוונת, עקבית ושיטתית.