אחרי עשרות שנים שבהן עבדנו קשה כדי לפרנס את המשפחה ולחיות ברווחה, אנחנו מגיעים פתאום לגיל הפרישה. מרוץ החיים המוכר לנו נעצר

ופרק חדש עומד להתחיל. 
גיל הפרישה הוא פתח לתקופה נפלאה. לפתע יש זמן פנוי בשפע, ואנחנו יכולים להגשים חלומות ישנים שזנחנו בגלל עומס המטלות. אנחנו מלאים בתוכניות - רוצים לטייל, אולי ללמוד, לבלות עם הילדים והנכדים ולסייע להם כלכלית, לתמוך בהורים מבוגרים, לשמר את רמת חיינו וגם להשאיר משהו בצד לעת זקנה. אך האם כל זה אפשרי?

כדאי לדעת, התקופה שלאחר הפרישה מהווה לרוב שינוי כלכלי מהותי. עבור רובנו, ההכנסה שאליה היינו רגילים משתנה באופן די דרמטי. הירידה בשכר צפויה להיות בטווח של 25%-35% . מדובר בסכום משמעותי, והפנסיונרים הצעירים צריכים להיות ערוכים לכך. המציאות היא שאנו בעלי תקציב מוגבל ועלינו לבחור כיצד להתנהל פיננסית. כל אחד על פי הצרכים שהוא מגדיר לעצמו. הצעד הראשון והחשוב ביותר, אם כן, הוא הגדרת סדר עדיפויות ברור, שעל פיו נבנה תקציב חדש, שיתבסס על ההכנסות הצפויות מול ההוצאות. 
זה דורש תכנון מדוקדק, וכדאי להיעזר לשם כך ביועצים מקצועיים. תכנון הפרישה הוא תחום מורכב. צריך להביא בחשבון את השינוי הכלכלי המשמעותי הכרוך ביציאה משוק העבודה, כדי ליהנות מהחיים החדשים שלכם מתוך רוגע, צמיחה וביטחון פיננסי.