התרגיל הלאומי נקודת מפנה 8 יגיע היום (שלישי) לשיאו בתרגול כלל אוכלוסיית ישראל. בשעה 11:05 וב-19:05 יישמעו אזעקות עולות וירודות. בין היתר יתורגל לראשונה נושא פינוי יישובים וקליטת תושבים.
הבוקר יגיעו לשיאו התרגיל הלאומי "נקודת מפנה". בשעה 11:05 תישמע אזעקה עולה ויורדת בכל רחבי הארץ למעט ביישובי עוטף עזה. בשעה זו יתבקשו אזרחי ישראל לתרגל התפנות למרחב מוגן כחלק מתרחיש של התקפת טילים כבדה על כלל שטחי ישראל. 
התרגיל צפוי לספק לאזרחים התמודדות עם תרחיש כזה במוסדות החינוך ובמקומות העבודה. תרגול נוסף צפוי להתקיים בערב בשעה 19:05 אז יתאפשר לאזרחים לקיים תרגול נוסף בביתם. "מטרתן של אזעקות התרגול היא לתרגל את כלל התושבים בכניסה למרחב המוגן שבחרו בביתם והן במקום עבודתם וכן לבדוק את תקינות מערך הצופרים במדינה", כך נמסר מצה"ל. ההתרעה תופיע ברדיו, באתרי האינטרנט ובטלוויזיה. 

חידוש נוסף שייבדק מחר הוא מערכת הודעת "מסר אישי" שתופץ לכלל התושבים חצי שעה לפני האזעקות. גורם בכיר בפיקוד העורף מדגיש כי מבחינת זרועות הפיקוד, המטרה היא לתרגל את התקשורות בין הזרועות הצבאיות לבין האזרחיות. 
"אנחנו מוכנים. לא במאה אחוז. אין דבר כזה אבל אנחנו מוכנים", אמר אל"ם ערן מקוב, מפקד מחוז צפון של פיקוד העורף. "ניצחון במערכה מורכבת כמו שאנחנו חוזים בנוי משלושה מרכיבים, התקפה, הגנה ומוכנות. פעילות התקפית שצה"ל יעשה אל מול הצד השני ביחד עם ההגנה האקטיבית שיש למדינת ישראל, כמו כיפת ברזל וביחד עם התנהגות נכונה של אזרחי ישראל והעורף, זה מאפשר התמודדות עם האתגרים הללו", הוסיף מקוב. לדבריו האזרח חייב לקחת אחריות על הסביבה הקרובה שלו בין אם לקדם מרחב מוגן בביתו או לפחות ללמוד את כללי ההתנהגות בזמן מלחמה. 
גם זרועות משרד הביטחון מתרגלות השבוע את מחלקותיהן. במהלך התרגיל, לראשונה, יתרגלו מערך פס"ח (פינוי, סעד, חללים) של משרד הפנים ורשות החירום הלאומית במשרד הביטחון. כפי שפורסם בלעדית במעריב השבוע, לתוכנית פינוי היישובים ניתן השם "מרחק בטוח". התוכנית כוללת פינוי וקליטה המונית של אלפי מפונים מבתיהם. בתרגיל הפינוי משתתפים כ-1,000 בני נוער, מתנדבים ותלמידי מכינות שידמו, כל אחד, משפחה ממוצעת בת ארבע-חמש נפשות. 
המפונים יוסעו באוטובוסים שיקצה משרד הביטחון לארבע ערים במרכז הארץ: ראשון לציון, כפר סבא, פתח תקווה ובאר יעקב, שם יתרגלו את הליך קליטתם כמפונים. המפונים ייקלטו וישוכנו בבתי ספר ייעודיים, לאחר הליך הרישום והקליטה, יועברו לכיתות שיוכשרו באופן זמני למגורים, ובהן ייפרס ציוד לינה בסיסי הכולל מיטות ומזרנים. בנוסף, תתרגל רשות החירום הלאומית, יחד עם משרדי הממשלה, הערכות להקמת עיר אוהלים לקליטת המתפנים באחד הפארקים בדרום.
"האחריות על תהליך הפינוי נמצא בידי צה"ל ופיקוד העורף והליך הקליטה נמצא בידי משרד הפנים, הרשויות ומשרדי הממשלה השונים שיתנו סיוע לאותם אזרחים", מסביר סמנכ"ל משרד הביטחון וממלא מקום ראש רשות החירום הלאומית, בצלאל טרייבר. 
"בסופו של דבר הכשירות הזאת תשדרג את היכולת שלנו לתת מענה במידת הצורך". דבר נוסף שמתורגל הוא נושא מתן מענה לרשות בזמן שתשתיות לאומיות נפגעות כמו חשמל ומים. "אנחנו מדברים על פגיעה שיכולה להיות בתחנות כח, במאגרי מים או בתשתיות תחבורה מרכזיות. כל אלו יכולות לשבש את הרציפות של שגרת החיים ואת היכולת לתת שירותים חיוניים. המטרה היא לדעת לתת מענה בזמן כזה. בסוף נדע אם צריך לתת יותר משאבים להתמודדות או להשקיע יותר מחשבה", מסכם טרייבר
רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון החלה לפרוס רשתות אינטרנט אלחוטי בעשרות מקלטים ציבוריים ביישובי קו העימות בצפון. מדובר בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו, לפריסת רשתות אינטרנט אלחוטי במקלטים שנועד לשפר את זמינות האזרחים למידע ולמוקדי החירום, וכן את יכולתם לתקשר עם קרוביהם ועם גופי החירום בזמן השהייה במקלטים הציבוריים. 
בחודשים האחרונים מתקיים פיילוט ראשוני בקרית שמונה, שבמסגרתו שופצו וחוברו מספר מקלטים לאינטרנט אלחוטי. השימוש בשירות הוא חופשי מרגע פתיחת המקלט, וכל שוהה במקלט יכול להתחבר לרשת בכל רגע, בדומה לאינטרנט האלחוטי בבית או במקום העבודה. 
בימים אלה מתבצעות עבודות תשתית ביותר מ-50 מקלטים ציבוריים במספר ישובים בגבול הצפון, בהם: קריית שמונה, צפת, נהריה, טבריה, אזור העמקים, מגדל העמק, עכו, שלומי, סכנין ועוד. "לאינטרנט יש חלק הולך וגדל ביכולת של מערכת הביטחון לתקשר עם האוכלוסייה במצבי חירום, להעביר דיווחים בזמן אמת על אזעקות והנחיות מצילות חיים. לכן אנו רואים חשיבות בחיבור המקלטים הציבוריים, שבהם הקליטה הסלולארית מוגבלת, לרשת האינטרנט", סיכם טרייבר.