ברור שהייתי רוצה להיות בגמר, אבל למען האמת אני לא מאוכזב. לא באתי כדי לנצח״, כך אומר סתיו סטרשקו, שהודח מ״האח הגדול VIP״ ביום ראשון האחרון, רגע לפני הגמר הגדול, שישודר הערב ב־21:00.



הוא הודח יחד עם מוטי גלעדי והותיר בבית להמשיך להתקוטט את חמישיית הגמר, הכוללת את נירו לוי, איציק זוהר, שיר אלמליח, סטלה עמר ומושיק עפיה.



סטרשקו לא היה השם המוכר ביותר בבית האח, בטח לא מול שמות ידועים בכל בית, כמו זוהר ולוי, אבל מאחוריו קריירת דוגמנות מרשימה, שמתנהלת בעיקר בבירות האופנה בחו״ל, ופחות בארץ. את הקריירה הוא עשה על הטשטוש המיני, שמאפיין אותו - דוגמן, שנראה כמו דוגמנית יפהפייה.



״אני עוד לא מרגיש כלום, לא יצא לי לחוות אינטראקציה עם אנשים ברחוב״, הוא אומר בראיון עמו שעות ספורות אחרי שיצא מהבית הכי נצפה במדינה. ״דבר ראשון פגשתי את המשפחה שלי, שסגרה לי חדר במלון ללילה, כדי שתהיה לי נחיתה קלה לפני החזרה לשגרה. אחר כך חייגתי לבן הזוג שלי שצפה בי ממילאנו״.




סתיו סטרשקו ומושיק עפיה בבית האח. צילום: צילום מסך


ומה אמר בן הזוג?
״אנחנו כבר יחד שלוש שנים. הוא מכיר אותי הכי טוב מכולם. הוא אהב את מה שהוא ראה״.


במה הוא עוסק?
״הוא סטודנט לרפואה. ממש לא נשי, הוא גבר־גבר״.


נראית מבויש אחרי ההדחה שלך, כשצפית בקליפ הסיום.
״לא הייתי מבויש, הייתי בשוק מכל מה שקרה. לצאת אחרי מספר שבועות מהבית ולפגוש דבר ראשון את כל הקהל הזה שממתין בחוץ וצועק לך. חימם את הלב לראות את כל האהבה שקיבלתי. זו גם הפעם הראשונה שראיתי קטעים מצולמים שלי מהבית, וזה היה פשוט שוק״.


למה בעצם נכנסת לבית?
״מכמה סיבות: אחת - לקדם את הקריירה שלי בארץ, כי רוב העבודות שלי הן בחו״ל. אבל בעיקר כדי שאנשים יכירו אותי ויבינו שיש דבר כזה. שכל העניין סביב המגדר יצא מהחושך, כי לא מדברים על זה מספיק. כל הדיירים קיבלו אותי וזה נותן דוגמה נהדרת. אפילו ישראל גודוביץ', שמגיע משנתון אחר לגמרי, והיה לו קשה בהתחלה, קיבל אותי בסופו של דבר ואף איחל לי לזכות בגמר כשיצא מהבית. אני מאוד מעריך את הקבלה שלו, כי גרמתי לו להבין שאני אנושי. צריך לדעת לכבד ולגרום לאדם לאהוב אותך בגלל מי שאתה ולא בגלל מה שאתה. זה מה שניסיתי להעביר בשהות שלי שם״.



לא אעשה ניתוח

הוא יליד אוקראינה, בן 23, תושב רמת גן, אבל כאמור, חייו מתנהלים על הקו, בעקבות הקריירה. ״אני עובד פחות בארץ כי החברה הישראלית מתקשה לקבל את השונה, ואני לא מדבר על הבועה התל אביבית״, הוא מסביר. ״למותגים מסחריים בישראל אין אומץ לקחת מישהו כמוני וליצור אמירה. אני מקווה שהשהות שלי בבית 'האח הגדול' תשנה את זה. לא רק לגבי העבודה שלי , אלא לקבל את השונה ולהבין מגדר מהו. לעשות הפרדה בין מגדר לנטייה מינית. להבין שמישהו כמוני לא בהכרח חייב לעשות את השינוי עד הסוף. הרבה אנשים מבקשים ממני להחליט, להיות אישה או גבר. אני כבר החלטתי. יש הרבה דברים בין לבין״.



אתה מתייחס לעצמך יותר כגבר או אישה?
״אני מתייחס לעצמי במין זכר, למרות שיצא לי באח הגדול לדבר על עצמי במין נקבה. אבל זה נעשה בהומור עצמי. בחיים לא אעשה ניתוח, אני שלם עם עצמי. אני מקבל את מה שהטבע נתן לי ואני שלם עם זה״.


מתי גילית שאתה שונה?
״הייתה לי משיכה ללבוש נשי מגיל מאוד צעיר, כבר מהגן. הייתי משחק עם הדברים של אמא שלי. כלפי חוץ הייתי נער רגיל והכל היה בסתר. השינוי החיצוני התחיל בגיל 16, בתיכון, כשהחלטתי ללכת עם זה עד הסוף. התחלתי לדגמן וזה נתן לי כוח. נכנסתי לעולם שחיבק אותי בלי לשפוט אותי״.


איך קיבלה את זה המשפחה?
״כשסיפרתי לאמא שלי על הנטייה המינית שלי, וכשהיא ראתה לאן זה הולך ואיך אני מתפתח, היא ניסתה בצורה עדינה לגרום לי לנסות להתלבש אחרת. לשכנע אותי שאולי זה משהו זמני. היא לא לחצה, רק ניסתה לשכנע. ברגע שהיא הבינה שזה אני וזה מה שעושה לי טוב, אז היא קיבלה את זה לגמרי. הורי גרושים וגם אבא שלי קיבל את זה״.


איך קיבלו אותך החברים?
״לא הייתה לי ילדות קשה. הסתרתי את זה בבית הספר, הייתי ילד רגיל לחלוטין. כן הייתי יותר עדין ומופנם ולא שיחקתי כדורגל בהפסקות אלא ישבתי בכיתה וציירתי. אבל תמיד הרגשתי שונה ומרוחק. גם בגלל הילדים שגרמו לי להרגיש ככה וגם בגלל עצמי. רק בתיכון החלטתי להיות מי שאני. למזלי, הסביבה קיבלה אותי״.


אתה מתאפר ולובש בגדי נשים גם בשגרה?
״אני אומנם לובש בגדי נשים אבל יוניסקס. אני לא מתאפר כל הזמן. אני לא צריך איפור כדי להיראות אישה״.



לא מצטער


מי שעקב אחרי מעלליו של סטרשקו בבית האח בחודש האחרון מן הסתם נחשף לקשר הקרוב שיצר עם הדוגמנית סטלה עמר, אשר הגיעה לחמישיית הגמר. ״לי ולסטלה יש שפה וסלנג שמשותפים לנו״, הוא מסביר את פשר הקשר. ״אנחנו אנשי העולם, עובדים בחו״ל. צחקנו הרבה יחד. אני לא יודע איך היא הצטיירה כלפי חוץ, אבל גם כשהיא הגזימה עם היציאות שלה על שיר זה לא נעשה מתוך רוע. היא לא אדם רע. היא הביאה המון לבית. בסופו של דבר היא הייתה בסדר עם כולם״.



כשנכנסת לבית זכית לתגובות מפרגנות. הקרבה שלך לסטלה הביאה תגובות פחות חיוביות, קראו לך רכלן ומרושע.


״זה גם לא נכון. בשבועיים הראשונים יש אידיליה בבית. לאט-לאט אתה רואה התנהגויות של אנשים שמפריעות לך. במקום סגור ומבודד אי אפשר להימנע מרכילות, כי זה הדבר היחיד שאתה יכול לעשות כדי להעביר את הזמן. ריכלתי לא קצת, למרות שאני אדם שלא נמשך לעימותים עם אנשים. כל מה שהיה לי להגיד לאנשים נאמר בפנים שלהם״.


למה הפריע לך כל כך ששיר מתעסקת במראה שלה, כפי שאמרת במהלך התוכנית?


״לא ביקרתי את שיר על המראה שלה אלא על ההתעסקות האינסופית שלה רק בו. חבל שאין לשיר דברים נוספים להציע חוץ ממראה. לא יצא לי לפתח יותר מדי שיחות איתה על נושאים מגוונים. לא סתם באחת המשימות היא נבחרה לדיירת הכי שטחית. חבל שרק המראה מעניין אותה והיא לא נכנסה לרבדים עמוקים יותר״.


אתה מצטער על משהו? היית נוהג אחרת בבית?
״אני לא מצטער. פחות או יותר הבעתי את כל מה שהיה לי להביע. עצם הנוכחות שלי בבית הביאה את מה שרציתי להביא. אני מצטער על הדברים שאמרתי על שיר, כי חלק מהם היו לא נכונים וקשים מדי וזה לא היה במקום. שום דבר לא היה מרוע. אני באמת מפרגן לשיר. היא ילדה טובה. בגלל שלא יצא לי להיכנס איתה לשיחות יכול להיות ששפטתי אותה מהר מדי, ואין לי שום זכות לעשות את זה״.


מה לגבי נירו?
״אי אפשר להתעלם מהעובדה שההתנהגות של נירו השתנתה לטובה. בעיקר במשימה שבה הוא הוכתר להיות המלך. הופתעתי ממנו לטובה כי הוא לא ניצל את המעמד. חשבתי שהוא ילעג לנו וזה ממש לא היה ככה. הוא הראה שיש לו חמלה ובגלל זה החלטתי לתת לו הזדמנות״.


מי היית רוצה שינצח?
"סטלה, נירו או מושיק. מגיע לשלושתם לנצח. כל אחד מהם הביא משהו אחר לבית. כבר אמרתי מה שיש לי להגיד על שיר. איציק לא היה דמות טובה. הדברים שהוא עשה היו מאובר אגו. הוא פגע בהמון חברים שלו בבית. אבל נראה לי שהתחרות הסופית תהיה בין נירו למושיק״.


יש תוכניות להמשך?
״בינתיים אני נשאר בארץ לכל האפטר אפקט של 'האח הגדול'. אחרי זה אסע למילאנו, לבן הזוג שלי ולעבודה שצפויה לי שם. באוגוסט מחכה לי עבודה בניו יורק. אני רוצה לשחק ולדגמן בארץ ועובד על פרויקטים שכרגע בפיתוח. השמיים הם הגבול״.




חמישיית הגמר. צילום: רונן אקרמן