143,907 מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל במחצית הראשונה של שנת 2015, מספר שיא של כל הזמנים לחצי שנה, ואליו צריך להוסיף עוד כמה אלפי מכוניות שנמסרו ביבוא אישי וכמוניות.

ובכל זאת, נראה שהפתיחה החזקה והמפתיעה של 2015 נבלמה כעת, וסך המסירות מתחילת השנה גבוה רק בכ-6.2% מן הנתון המקביל למחצית הראשונה של 2014.

הכח המניע בהיקף המסירות השנה, כמו בשנה שעברה, הוא ביקוש גובר לקרוס-אוברים וג'יפונים, ולמכוניות יוקרה. בעוד שהיקף המסירות של מכוניות נוסעים ירד בששת החודשים הראשונים ב-1.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, מספר הג'יפונים והקרוס-אוברים החדשים שנמכרו זינק ב-43.5% - במידה רבה בזכות דגמים פופולריים כמו קיה ספורטאז' ומיצובישי אאוטלנדר.

המרוויחים הגדולים במחצית הראשונה של השנה, מבחינת שיפור במספר המסירות, הם ראשית כל קיה, שמסרה כמעט 4,000 מכוניות יותר מאשר במחצית הראשונה של 2014, וכמעט 18,000 מכוניות וקרוס אוברים בסך הכל, וכן מיצובישי ששיפרה את מצבה עם עוד כ-2,000 מסירות.

עם זאת, את הקפיצה הגדולה ביותר באחוזים, מבין מי ששיפר את מכירותיו באופן ניכר גם מבחינה כמותית, רשמה סובארו, אשר מכרה כמעט 2,000 מכוניות יותר במחצית הראשונה השנה מאשר בתקופה המקבילה אשתקד, וכך כמעט הכפילה את מספר המסירות שלה ל-4,315.

התקדמות דומה, אם כי פחות מפוארת באחוזים, רשמה גם סיאט, עם תוספת של כ-1,950 מכוניות, סקודה, עם כ-1,140, ואפילו יונדאי (+800) וטויוטה (+741) ביססו את מעמדן בפסגה.

מי ששילמו את המחיר היו בראש ובראשונה פורד ושברולט, שמכירותיהן כמעט התרסקו. פורד הפסידה כמעט 5,000 מסירות והתדרדרה אל המקום ה-23 בטבלת המסירות, הרחק ממותגים כמו פיז'ו ופיאט, ואפילו שלושת מותגי היוקרה הגרמנים מסרו יותר מכוניות מפורד.

שברולט איבדה קרוב ל-3,000 מסירות וסגרה את החציון הראשון עם 4,178 מסירות לעומת יותר מ-7,000 בתקופה המקבילה אשתקד. גם הונדה לא כיכבה והפסידה קרוב ל-1,500 מסירות ביחס לשנה שעברה. מקומה בטבלה כבר מאוים על-ידי סיטרואן שהחלה לצבור תאוצה.

בסיכום המחצית הראשונה של 2015 מובילות את טבלת המסירות יונדאי (כ-19,000 כלי רכב), קיה (כמעט 18,000), טויוטה (מעל 16,000), ואחריהן ממוקמות מאזדה (מעל 10,000), מיצובישי (קרוב ל-9,200), סקודה (כ-8,800), סוזוקי (כ-7,800), ניסאן (כ-6,200), סיאט (כ-5,200) ורנו (כ-4,600).
בקרב מותגי היוקרה רשמה ב.מ.וו. את הגידול הרב ביותר עם תוספת של כ-650 מכוניות, אאודי, שמובילה את סגמנט היוקרה, הגדילה את מכירותיה בכ-400 יחידות, ומרצדס, שממוקמת בין שתי יריבותיה הגרמניות בסך המסירות שיפרה את מצבה בכ-500 יחידות.