בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר פרסם ספר חדש: "מדברים קולנוע דרום – שיחות עם במאים".



זהו ספר שבמרכזו שורה של ראיונות שהתקיימו במהלך השנים האחרונות, עם יוצרים בכירים בקולנוע הישראלי שלהם נערכה מחווה במסגרת קולנוע דרום. את הספר ערכו פרופסור אבנר פיינגלרנט, ראש בית הספר וראש התכנית לתואר שני, ד"ר ארז פרי, ראש התואר הראשון ואפרת כורם, המנהלת האמנותית של פסטיבל קולנוע דרום. הספר יוצא במלאות עשר שנים לכתב העת "קולנוע דרום", שהוציא בית הספר.



הראיונות התקיימו עם הבמאים משה מזרחי, אורי זהר, אבי נשר, דובר קוסאשווילי, יקי יושע, זאב רווח, רנן שור, יהודה ג'אד נאמן, ימין מסיקה וירמי קדושי, מוחמד בכרי, ענת אבן ונורית אביב. כל הראיונות (למעט הראיון עם אורי זהר שהתקיים בשנת 1975), התקיימו במהלך פסטיבל קולנוע דרום החל משנת 2006.



בספר עורכים חלק מהיוצרים "חשבון נפש" לגבי עבודתם הקולנועית. אורי זהר, שהראיון עמו התקיים שנתיים בלבד לפני שחזר בתשובה ופרש מעולם הקולנוע, מספר לבמאי יהודה ג'אד נאמן על הבחירות הקולנועיות והדמויות שיצר בסרטים "מציצים" ו"עיניים גדולות", וקובע כי "עיניים גדולות" הוא הסרט הטוב ביותר שיצר עד כה.



הבמאי זאב רווח מספר כי ניסה בסרטים שיצר ליצור אנטיתזה לדמות המזרחי שהייתה בסרט "סלאח שבתי" של אפרים קישון (שאת דמותו גילם לימים בגרסת המחזמר), ולדמויות שגילם בסרטיו של בועז דוידזון "חגיגה בסנוקר" ו"צ'רלי וחצי" שהיו לטענתו מוגזמות ומוקצנות.



הבמאי אבי נשר מדבר על המשבר המקצועי שעבר בעקבות כשלונות הסרטים "שוברים" ו"הזעם והתהילה" שגרם לו לעקור מישראל לארצות הברית, ועל השפה הקולנועית שלמד בזמן שהותו שם. נשר מספר גם כי בכל סרט ישנה דמות שמייצגת אותו" ב"הלהקה" היה זה דטנר שגילם גידי גוב, ב"הסודות" הייתה זו נעמי שגילמה אניה בוקשטיין, וב"סוף העולם שמאלה" דמותה של שרה שגילמה לירז צ'רכי.



ערב חגיגי להשקת הספר יתקיים ב-26.8 יום רביעי בשעה 19:30 ב"תולעת ספרים", מאז"ה 7 תל אביב. ההשקה תתקיים בנוכחות ובמפגש עם במאים ובמאיות שרואיינו לאורך השנים בכתב העת.